arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۷۸۴۹
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۰۹ - ۰۵ تير ۱۳۹۹

ناتو: به حضور نظامی آمریکا در اروپا نیاز داریم/ آلمان به تعهدات مالی خود در قبال ناتو عمل کند

استولنبرگ گفت: من قبل از اینکه ترامپ تصمیم خود برای کاهش حدود 9500 نیروی خود در آلمان را اعلام کند با وی صحبت کردم. من به رئیس جمهور آمریکا گفتم که حضور آمریکا در اروپا برای ناتو مهم است. این برای اروپا مهم است و همچنین برای ایالات متحده آمریکا هم مهم است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دبیر کل ناتو در سخنانی ضمن درخواست از آلمان برای عمل به تعهدات مالی خود در قبال ناتو بر اهمیت حضور نظامی آمریکا در اروپا تاکید کرد.

به گزارش تسنیم، "ینز استولنبرگ"، دبیر کل ناتو در گفتگویی با "دویچه وله" آلمان درباره تهدیدات اخیر ترامپ علیه آلمان به اتهام عمل نکردن به تعهدات نظامی خود در قبال ناتو گفت: من آلمان را به عنوان یک متحد مهم و قدرتمند ارزیابی می کنم و آلمان در حال حاضر سرمایه گذاری قابل توجهی در زمینه دفاعی انجام می دهد. آلمان بودجه دفاعی خود را در سال های اخیر حدود 40 درصد افزایش داده است و تصمیم دارد این بودجه را در عرض یک دهه حدود 80 درصد افزایش دهد. این یک افزایش بودجه دفاعی قابل توجه است. این کشور همچنین به کل هزینه های نظامی ناتو که در 4 سال اخیر حدود 130 میلیارد دلار افزایش پیدا کرده است کمک می کند.

دبیر کل ناتو در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد که آلمان همچنین نقش کلیدی در رهبری یگان های ناتو در کشورهای بالتیک دارد و یک کشور با نقش مهم در افغانستان بود.

وی افزود: اما ما همچنان از آلمان انتظار داریم که اقدامات بیشتری انجام دهد. ما انتظار داریم که همه متحدان ما به وعده خود درباره افزایش بودجه دفاعی خود برای ناتو به 2 درصد تولید ناخالص ملی عمل کنند.

دبیر کل ناتو در ادامه این گفتگو تصریح کرد: جهان به رهبری بیشتر آلمان نیاز دارد. ناتو به رهبری آلمان نیاز دارد. ما همه به آلمانی که مسئولیت بیشتری را بر عهده گیرد نیاز داریم چرا که این کشور بزرگترین اقتصاد ملی در اروپا است. آلمان اکنون بزرگترین بودجه دفاعی در اتحادیه اروپا و سومین بودجه در ناتو بعد از ایالات متحده و انگلیس را دارد. طبیعتا ما نقش پیشروی آلمان را تمجید می کنیم. در خانواده ناتو نیز چنین است. در دوران ناامن کنونی ما به نهادهای چند جانبه قدرتمند مانند ناتو و آلمانی که نقش مهمی در آن ایفا می کند نیازداریم.

استولنبرگ همچنین گفت: من قبل از اینکه ترامپ تصمیم خود برای کاهش حدود 9500 نیروی خود در آلمان را اعلام کند با وی صحبت کردم. من به رئیس جمهور آمریکا گفتم که حضور آمریکا در اروپا برای ناتو مهم است. این برای اروپا مهم است و همچنین برای ایالات متحده آمریکا هم مهم است. صلح و پایداری در اروپا در امنیت شمال آمریکا نقش ایفا می کند. ما نباید فراموش کنیم که حضور ایالات متحده در آلمان و اروپا نه تنها برای حمایت از این اتحادیه بلکه برای گسترش قدرت آمریکا فراتر از اروپا و در خاورمیانه، آفریقا، افغانستان و جاهای دیگر مهم است.

وی افزود: به همین دلیل من قاطعانه معتقدم که ما باید در کنار هم بایستیم و با هم متحد باشیم.

استولنبرگ همچنین گفت که آمریکا هنوز تصمیم قطعی درباره خروج نیروهای خود از آلمان را اتخاذ نکرده است.

نظرات بینندگان