arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۸۰۰۲
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۰ - ۰۶ تير ۱۳۹۹

بایدن: ترامپ در مقابله با کرونا مانند یک بچه عمل کرد

نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا عملکرد رئیس‌جمهور کنونی این کشور را در مقابله با ویروس کرونا، مانند عملکرد یک «بچه» توصیف کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا عملکرد رئیس‌جمهور کنونی این کشور را در مقابله با ویروس کرونا، مانند عملکرد یک «بچه» توصیف کرد.

به گزارش فارس، «جو بایدن» معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا و نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری نوامبر امسال، طی سخنرانی در شهر لنکستر، بار دیگر عملکرد دولت آمریکا در مقابله با همه‌گیری ویروس کرونا را زیر سوال برد و خواستار گسترش دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی در آمریکا از طریق طرح «اوباماکر» شد.

بایدن گفت: ترامپ مثل بچه‌ای است که نمی‌تواند باور کند این اتفاق برای او افتاده است. خب، این همه‌گیری برای او اتفاق نیفتاده، برای همه ما اتفاق افتاده و وظیفه او ناله و شکایت کردن نیست؛ وظیفه او این است که کاری در این خصوص انجام دهد.

او در این سخنرانی همچنین به دولت ترامپ توصیه کرد دادخواست علیه این قانون مراقبتی مقرون به صرفه را متوقف کند و هشدار داد در غیر این صورت میلیون‌ها آمریکایی پوشش بیمه خود را در میانه همه‌گیری مرگبار کرونا در آمریکا از دست خواهند داد.

این سیاستمدار آمریکایی همچنین وعده کارزار انتخاباتی خود درباره گسترش پوشش خدمات درمانی با اجرای گزینه بیمه عمومی بار دیگر تکرار کرد و گفت: ما به یک گزینه عمومی بیش از هر زمان دیگری به خصوص وقتی بیش از ۲۰ میلیون آمریکایی بیکار هستند، نیاز داریم.

بایدن در واکنش به ادعاهای ترامپ درباره بالا بودن آمار مبتلایان آمریکا به دلیل آزمایش‌های تشخیصی بیشتر هم گفت که بدون شک آزمایش بیشتر جان انسان‌ها را نجات می‌دهد. بایدن همچنین از ترامپ به دلیل برتری دادن وجهه سیاسی خود بر سلامت جامعه انتقاد کرد.

وی که در این سخنرانی ماسک مشکی به صورت زده بود، خود را همچنین با ترامپ که دوست ندارد با ماسک دیده شود، مقایسه کرد.

در رقابت‌های اولیه انتخابتی ۲۰۲۰ حزب دموکرات مسئله مراقبت‌های بهداشتی، یکی از مسائل مورد بحث بود. دولت ترامپ روز پنجشنبه بار دیگر از دیوان عالی خواست قانون اوباماکر را لغو کند. این در حالی است که بیش از ۲۰ میلیون آمریکایی تحت پوشش این قانون قرار دارند.

این اقدام دولت ترامپ در حالی است که بیکاری در کشور کرونازده آمریکا رکورد زده است؛ تاکنون حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار آمریکایی به کرونا مبتلا شده‌اند و بیش از ۱۲۴ هزار نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

برآوردهای وبگاه آماری «وُرلداُمتر» نشان می‌دهد طی بیست‌وچهار ساعت گذشته از تمام ایالت‌های آمریکا به صورت مجموع، ۴۰۱۸۴ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا گزارش شده است. بر این اساس، طی یک روز گذشته نیز ۶۴۹ آمریکایی بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

پیش از این رئیس مؤسسه بهداشت جهانی دانشگاه هاروارد پیش‌بینی کرد که تعداد قربانیان کرونا در ایالات متحده آمریکا ظرف سه ماه آینده و تا ماه سپتامبر به ۲۰۰ هزار نفر برسد.

«آنتونی فائوچی» عضو ارشد کارگروه کرونای کاخ سفید نیز چندی پیش با بیان اینکه آمریکا هنوز در موج اول کرونا قرار دارد، گفت افزایش موارد مثبت ابتلا به ویروس کرونا را نمی‌توان با افزایش آزمایش‌ها توجیه کرد.

نظرات بینندگان