arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۸۶۰۲
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۰۹ تير ۱۳۹۹

 صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / افزایش 42 درصدی قیمت هر متر خانه / دولت میزان مجاز اضافه شدن اجاره بهای مسکن در نقاط مختلف کشور را چقدر تعیین کرد؟ / شدیدترین مجازات در انتظار آزمون به خاطر یک عکس / سرنوشت واکسن کرونا ممکن است در تابستان معین شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / افزایش 42 درصدی قیمت هر متر خانه / دولت میزان مجاز اضافه شدن اجاره بهای مسکن در نقاط مختلف کشور را چقدر تعیین کرد؟ / شدیدترین مجازات در انتظار آزمون به خاطر یک عکس / سرنوشت واکسن کرونا ممکن است در تابستان معین شود

زیر پوست اخبار: دیروز -یک‌شنبه- همانند چند وقت اخیر موضوع افزایش قیمت‌ها و تورم سرسام‌آور موجود در حوزه اقتصادی کشور، مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت. در این میان، تدابیر هیات دولت برای کنترل افزایش نرخ اجار بهای مسکن در مناطق مختلف کشور را می‌توان مهم‌ترین تصمیمی ارزیابی کرد که در چند وقت گذشته اتخاذ شده است اما به نظر می‌رسد دیگر حوزه‌های اقتصادی کشور نیز نیازمند ورود جدی دولت به عرصه است؛ زیرا در بسیازی ابخش‌هایی که با نیازهای اولیه شهروندان ارتباط دارند، شاهد تورم افسارگسیخته هستیم.

با نظر به این مقدمات، در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید

دولت میزان مجاز اضافه شدن اجاره بها در نقاط مختلف کشور را چقدر تعیین کرد؟: رئیس جمهور روابط بسیار صمیمانه و نزدیک بین سه قوه را تنها راه رسیدن به موفقیت و پشت سر گذاشتن مشکلات کشور دانست و اینکه در این موضوع راه دومی وجود ندارد، وی به موضوع افزایش اجاره بهای مسکن اشاره کرد و گفت که طبق مصوبه ستاد کرونا، از فردا اضافه اجاره بها نسبت به سال قبل نباید در تهران بیشتر از 25 درصد، در کلان شهرها بیشتر از 20 و در بقیه شهرها بیشتر از 15 درصد باشد.

سرنوشت واکسن کرونا ممکن است در تابستان معین شود: افرادی در شش قاره از هم اکنون واکسن‌های نامزد شده برای کرونا را دریافت کرده‌اند و با شروع بررسی‌ها بزرگتر مسابقه برای ساخت واکسنی برای کووید-۱۹ به دور نهایی‌اش در تابستان وارد می‌شود. پژوهشگران چینی و بریتانیایی از قبل آزمایش واکسن‌هایشان را از مرزهایشان فراتر برده‌اند، و در حال آزمایش واکسن‌های بالقوه‌شان در کشورهای دیگر مانند برزیل و امارات هستند، چرا که شمار عفونت‌های جدید در کشورهای خودشان کمتر از آن حدی است که بتوان کارآیی واکسن در آنها آزمایش است. همچنین، آمریکا اکنون آماده انجام بزرگترین کارآزمایی‌های برای واکسن کرونا می‌شود، ۳۰۰۰۰ نفر یک واکسن کرونای تولید شده با حمایت دولت را در ماه ژوئیه (تیر ماه) را دریافت خواهند کرد و یک ماه بعد ۳۰۰۰۰ نفر دیگر واکسن بریتانیایی را دریافت خواهند کرد.

آمادگی ضرغامی برای نامزد شدن در انتخابات 1400: ضرغامی دیروز در گفتگو با رادیو تهران اعلام کرد: اگر در انتخابات ۱۴۰۰ احساس وظیفه کنم کاندیدا خواهم شد.رعزت الله ضرغامی در گفت و گو با رادیو تهران در پاسخ به سوالی در مورد کاندیداتوری در انتخابات 1400 گفت: من سرباز نظام هستم و اگر بگویند ریاست صدا و سیما را بر عهده بگیر می‌آیم و در مورد انتخابات 1400 هم اگر احساس وظیفه کنم کاندید خواهم شد.

شدیدترین مجازات در انتظار آزمون به خاطر یک عکس: مهاجم ایرانی تیم زنیت به دلیل رعایت نکردن فاصله اجتماعی با جریمه از سوی زنیت روبرو خواهد شد. روز جمعه در سن پترزبورگ، مسابقه هفته بیست و چهارم لیگ بین زنیت و کرلا برگزار شد که این دیدار به سود زنیت پایان یافت. روز بعد، صفا هادی، هافبک عراقی و سردار آزمون در یک عکسی همدیگر را در آغوش گرفتند و خیلی زود این عکس از ملاقات این دو بازیکن تیم ملی فوتبال ایران و عراق منتشر شد.

بانک مرکزی: هر متر خانه ۴۲ درصد گران شده: بانک مرکزی اعلام کرده که در خردادماه امسال هر متر خانه در تهران نسبت به همین ماه در سال گذشته تا بیش از ۴۲ درصد گران شده است. گزارش تحولات بازار مسکن در شهر تهران که از سوی بانک مرکزی منتشر شده، نشان می‌دهد که در خرداد امسال متوسط قیمت خرید و فروش یک مترمربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی تهران ۱۸ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان بوده که نسبت به ماه مشابه سال قبل ۴۲.۵ درصد افزایش دارد.

عبور قیمت مرغ از ۲۰ هزار تومان در صورت تداوم شرایط فعلی: حبیب اسدالله نژاد، نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی گفت: در صورت تامین نهاده‌ها با ارز دولتی قیمت تمام شده مرغ زنده ۱۱ هزار و۵۰۰ تومان تا ۱۱ هزار و۷۰۰ تومان و قیمت تمام شده مرغ گرم ۱۷ هزار تومان خواهد شد و با وضع فعلی نهاده‌ها، قیمت مرغ زنده به بیش از ۱۴ هزار تومان خواهد رسید و اگر ضریب ۱.۴۵ را هم برای تبدیل مرغ زنده به گرم اعمال کنیم قیمت مرغ گرم در بازار از ۲۰ هزار تومان عبور خواهد کرد.

آخرین وضعیت کرونا در کشور: دکتر لاری سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز ۸ تیر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۴۸۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۴۰۶ مورد بستری شدند. وی گفت: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۲۲ هزار و ۶۶۹ نفر رسید. لاری ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۴۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۰ هزار و ۵۰۸ نفر رسید. وی افزود: خوشبختانه تا کنون ۱۸۳ هزار و ۳۱۰ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

تاریخ خوانش جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی نهایی شد: محسن بهاروند، معاون امور حقوقی و بین المللی وزیر امور خارجه اعلام کرد: سازمان هواپیمایی کشوری ایران مکاتبات ضروری را با دفتر تحقیق و تحلیل سوانح هوایی فرانسه انجام و توافقات تقریبا نهایی شده است. وی با اعلام این خبر، افزود : چنانچه همه چیز به همین نحو پیش رود و اتفاق غیرمترقبه ای رخ ندهد جعبه سیاه توسط تیم هواپیمایی کشورمان به فرانسه منتقل و کار استخراج و خوانش اطلاعات جعبه سیاه ۳۰ تیر ۹۹ (۲۰ جولای ۲۰۲۰) شروع خواهد شد.

 

نظرات بینندگان