arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۸۶۱۵
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۰۹ - ۰۹ تير ۱۳۹۹

لایو خبر - ۹ تیر ۹۹

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فرود اضطراری هواپیمایی ماهان در فرودگاه شیراز
۱۳۹۹/۰۴/۰۹ - ۱۷:۴۸

مدیر روابط عمومی هواپیمایی ماهان از فرود اضطراری هواپیمای شرکت هواپیمایی ماهان به‌دلیل نقص فنی در فرودگاه شهید آیت‌الله دستغیب شیراز خبر داد و گفت: تمام مسافران در صحت کامل قرار دارند.

روایت وزارت صنعت از «سند ۲۵ ساله ایران و چین»: خرید برخی کالا‌ها و تجهیزات از چین و همچنین تامین بخشی از نیاز‌های کالایی پکن
۱۳۹۹/۰۴/۰۹ - ۱۶:۴۸

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس سازمان توسعه تجارت ایران گفت: آن بخشی از قرارداد همکاری ۲۵ ساله با چین که مرتبط به این وزارتخانه می‌شود، مربوط به تامین برخی کالاها، مواداولیه، ماشین‌آلات و تجهیزات از این کشور و همچنین تامین بخشی از نیازهای کالایی چین است.

دیدار نماینده ویژه ایران در امور افغانستان با رهبران سیاسی طالبان در قطر
۱۳۹۹/۰۴/۰۹ - ۱۵:۴۰

نماینده ویژه وزارت امور خارجه کشورمان در امور افغانستان با سفر به دوحه با رهبران دفتر سیاسی طالبان دیدار و گفت‌وگو کرد.

جزئیات جدید از ماجرای هواپیمای اوکراینی / دادستان نظامی تهران: سامانه بدون اخذ اجازه، به هواپیما شلیک کرد / ۲۶ ثانیه فاصله شلیک‌های اول و دوم بوده، ولی در این فاصله زمانی هم، کاربر برای شلیک دوم از شبکه کسب مجوز نمی‌کند / تا این لحظه دلیلی بر هک سایبری و الکترونیکی بدست نیامده / در حال حاضر ۳ نفر در بازداشت به سر می‌برند / اگر حمله هوایی دشمن به کشور قطعی باشد باید فرمان توقف پرواز‌ها صادر شود که برابر شواهد، احتمال حمله و تهدید فقط وجود داشته
۱۳۹۹/۰۴/۰۹ - ۱۴:۵۲

دادستان نظامی تهران با اعلام اینکه دادسرای نظامی در بررسی‌ها به یک سری از خطا‌ها رسیده است، یکی از خطا‌های تاثیرگذار و عمده در این سانحه را چنین عنوان کرد: سامانه سیاری که موشک شلیک کرده پس از راه اندازی مجدد به دلیل شرایط میدانی، شمال واقعی را دقیق تعیین نمی‌کند و همین اشتباه فاحش موجب می‌شود که سمت اهداف شناسایی شده توسط سامانه با اختلافی حدود ۱۰۵ درجه توسط اپراتور مشاهده شود و این خطا، مبنای یک سلسله اشتباهات دیگر قرار می‌گیرد و در نتیجه سامانه پدافندی دچار اشتباه می‌شود. کاربر سامانه پدافندی، مشخصات هدف شناسایی شده را به مرکز هماهنگی مربوط اعلام می‌کند، ولی پاسخی دریافت نمی‌کند و اطلاعات ثبت شده نشان می‌دهد که پیام سامانه دفاعی با مرکز هماهنگی مبادله نشده و قبل از مبادله پیام و دریافت پاسخ، متأسفانه کاربر اقدام به شلیک کرده در حالی‌که این قطع ارتباط تنها در حد چند ثانیه بود.

آخرین آمار کرونا در ایران، ۹ تیر ۹۹: مجموع مبتلایان به ۲۲۵۲۰۵ نفر افزایش یافت/ ۱۶۲ نفر دیگر جان باختند
۱۳۹۹/۰۴/۰۹ - ۱۳:۴۷

سخنگوی وزارت بهداشت: از دیروز تا امروز ۹ تیر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۵۳۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۴۶۱ مورد بستری شدند.

وزیر امور خارجه آلمان: دوران روابط خوب کشورهای اروپایی با آمریکا به سر رسیده است / حتی بر سر کار آمدن یک رئیس‌جمهور دموکرات در آمریکا، موجب بهبود این روابط نخواهد شد
۱۳۹۹/۰۴/۰۹ - ۱۲:۵۴

وزیر امور خارجه آلمان گفت، دوران روابط خوب کشورهای اروپایی با آمریکا به سر رسیده است و حتی بر سر کار آمدن یک رئیس‌جمهور دموکرات در آمریکا موجب بهبود این روابط نخواهد شد.

وزیر علوم: زمان برگزاری آزمون های مرداد ماه سال جاری، به هیچ عنوان تغییر نخواهد کرد
۱۳۹۹/۰۴/۰۹ - ۱۱:۵۰

وزیر علوم با تاکید بر اینکه زمان برگزاری آزمون های مرداد ماه سال جاری از جمله کنکور به هیچ عنوان تغییر نخواهد کرد، گفت: این حق داوطلبان است که سال آینده در دانشگاه‌ها حاضر باشند اگر به هر دلیلی حق ورود به دانشگاه ها برای این افراد ضایع شود، وزارت علوم نمی تواند مسئولیت آن را بپذیرد.

حضور یک ایرانی در هتل، لحظاتی قبل از مرگ قاضی منصوری؟ پلیس: مورد تایید نیست
۱۳۹۹/۰۴/۰۹ - ۱۰:۵۷

سردار شیرزاد رئیس پلیس بین‌الملل ناجا در خصوص خبر‌های مطرح شده در خصوص حضور یک ایرانی، لحظاتی قبل از مرگ منصوری در هتل محل اقامت او، با تکذیب این دست از اخبار، تاکید کرد: هیچ پیام رسمی از سوی اینترپل در خصوص این موضوع ارسال نشده است و بحث‌های مطرح شده در رسانه با توجه به اینکه پیامی از سوی پلیس بخارست ارسال نشده مورد تایید نیست.

رئیس پلیس بین‌الملل ناجا در خصوص برخی ابهامات و مطالب مطرح شده در خصوص زنده بودن منصوری، گفت: بعد از اعلام رسمی خبر این حادثه، بلافاصله از اینترپل بخارست در خصوص هویت فرد فوت شده و نحوه حادثه سوال شد و آن‌ها در مستنداتی که اخیرا مطرح کردند توضیح داده‌اند که فرد فوت شده، بر اساس مستندات و مدارکی که به همراه داشته تعیین هویت شده و مرگ این فرد را پلیس رومانی به نام غلامرضا منصوری تایید و برای ما ارسال کرده است. برای تعیین قطعی هویت فرد فوت شده، حتما به مستندات دیگری از جمله «دی ان ای» نیاز است، و درخواست پروفایل دی ان‌ای ارسال شده و پلیس اینترپل رومانی هم اعلام کرده که پروفایل دی ان‌ای در دست آماده سازی است و به زودی به ایران ارسال می‌شود.

بازگرداندن یکی از متهمان اقتصادی به کشور
۱۳۹۹/۰۴/۰۹ - ۰۹:۲۵

سردار کاظم مجتبایی، جانشین رئیس پلیس بین الملل ناجا از بازگرداندن یکی از مفسدان اقتصادی به کشور با پیگیری‌های صورت گرفته از یکی از کشور‌های حاشیه خلیج فارس خبر داد.

سردار مجتبایی گفت: او افزود: این متهم از حدود ۴ سال پیش تحت تعقیب بود. اتهام وی کلاهبرداری و خیانت در امانت بود که در ردگیری های پلیس بین الملل تحت تعقیب بود. او با بیان اینکه متاسفانه کلاهبرداری او از یکی از شرکت های دولتی بوده است، ۱۲۰ میلیون درهم میزان کلاهبرداری او بوده که معادل ۶۰۰ میلیارد تومان است.

فرماندار تهران: گزارشی از اجاره نشینی پشت بام‌ها نداشته‌ایم
۱۳۹۹/۰۴/۰۹ - ۰۹:۲۴

عیسی فرهادی فرماندار تهران با تاکید بر اینکه تاکنون در تهران گزارشی درباره اجاره نشینی در پشت بام های تهران وجود نداشته، افزود: هیچ اثر مشهودی هم در پشت بام ها مشاهده نمی شود که دال بر اجاره نشینی افراد برای شب در بام خانه‌ها باشد.

وی افزود: در یکی از روزنامه ها گزارشی همراه با عکسی از برپایی چادر در پشت بام ها به نقل از فردی به چاپ رسید که این عکس هم دال بر اجاره نشینی افراد در پشت بام ها نیست چرا که ممکن است در تابستان افراد خانه بخواهند شب در پشت بام بخوابند و چادر هم برپا کنند.

آتش سوزی مراتع پاوه جان ۳ «فعال محیط زیست» را گرفت
۱۳۹۹/۰۴/۰۹ - ۰۹:۲۳

آتش سوزی در ارتفاعات شهرستان پاوه از صبح روز ۷ تیرماه شعله ور شده است و ۵۰۰ هکتار از اراضی این شهرستان طعمه حریق شد.بر پایه گزارش یک منبع مطلع رسمی «مختار خندانی» و «بلال امینی» و «سوران محمودی» از فعالان محیط زیست جان خود را از دست دادند. بر همین اساس چند نفر دیگر نیز مصدوم شدند.

نظرات بینندگان