arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۸۶۳۴
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۱ - ۰۹ تير ۱۳۹۹

جزئیات دستگیری یکی از مفسدان اقتصادی در خارج از کشور

جانشین پلیس بین‌الملل ناجا از استرداد یکی از مجرمان اقتصادی به کشور خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

جانشین پلیس بین‌الملل ناجا از استرداد یکی از مجرمان اقتصادی به کشور خبر داد.

 سردار کاظم مجتبایی، جانشین پلیس بین الملل ناجا درباره دستگیری یکی از مفسدان اقتصادی در خارج از کشور گفت: این متهم از سال ۲۰۱۶ حدود ۴ سال پیش تحت تعقیب بود.

وی با اشاره به اتهامات این متهم ادامه داد: این متهم به جرم کلاهبرداری و خیانت در امانت تحت تعقیب بود.

جانشین پلیس بین‌الملل ناجا خاطرنشان کرد: این فرد در این مدت به ۵ الی ۶ کشور سفر کرده بود و ما او را در ردیابی‌هایمان تحت تعقیب قراردادیم و توانستیم با هماهنگی خوبی که با پلیس بین‌الملل داشتیم این متهم را در کشوری که پناه گرفته بود شناسایی و دستگیر و به کشور برگردانیم.

سردار مجتبایی در اعلام جزئیات بیشتر از این پرونده تصریح کرد: مطابق آخرین ردیابی ها، متهم در یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس مخفی شده بود؛ میزان کلاهبرداری و خیانت در امانت این فرد از یک شرکت دولتی۱۲۰ میلیون درهم معادل ۶۰۰ میلیارد تومان بوده که با این پول ها، اقدام به ساخت و ساز در کشورهای دیگر کرده و به نوعی پولشویی هم مرتکب شده است.

وی توضیح داد: این متهم "صرافی" داشته و بنا بوده فعالیت هایی برای یک شرکت دولتی انجام دهد اما در ادامه مسیر مرتکب خیانت شده و پول ها را به حساب شخصی خود منتقل کرده و در نهایت متواری می شود.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به فرآیند پیچیده استرداد متهمان از سایر کشورها خاطر نشان کرد: استرداد مجرمان که در بیرون مرزها هستند با دستگیری مجرمان و متهمان در داخل کشور کاملا متفاوت و نیازمند دیپلماسی قوی پلیسی و هماهنگی بین بخشی است.

وی یادآور شد: نیروهای پلیسی که برای انتقال و استرداد متهمان اعزام می شوند علاوه بر ورزیدگی جسمی و ذهنی باید مسلط به قوانین حقوقی و زبان های بین المللی باشند.

جانشین رئیس پلیس بین الملل ناجا یادآور شد: در هر حال، این فرد پانزدهمین متهمی است که از ابتدای سال تاکنون به همت این پلیس و البته با هماهنگی دستگاه قضا به کشور مسترد شده و باید بگویم استرداد متهمان از ابتدای سال تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۴ درصدی داشته است.

سردار مجتبایی در پایان تاکید کرد: عملیات محور شدن ماموریت ها و فعالیت های پلیس بین الملل ناجا همچنان ادامه دارد.

منبع: ایلنا
نظرات بینندگان