arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۸۶۷۶
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۲ - ۰۹ تير ۱۳۹۹

فدراسیون فوتبال:‌ با فیفا به مشکل برخوردیم / آن ها به هیچ وجه اساسنامه را قبول ندارند

عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال گفت: ما با فیفا به مشکل خوردیم زیرا بارها از اساسنامه فدراسیون دفاع کردیم اما آن‌ها به هیچ وجه آن را قبول ندارند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال گفت: ما با فیفا به مشکل خوردیم زیرا بارها از اساسنامه فدراسیون دفاع کردیم اما آن‌ها به هیچ وجه آن را قبول ندارند.

به گزارش ایرنا، «محمود اسلامیان» روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در مورد اساسنامه فدراسیون فوتبال، تصریح کرد: بحث اساسنامه فدراسیون بیش از ۱۰ سال است که بین فیفا و فدراسیون وجود دارد. یکی از اصول مورد تاکید فیفا این است که ماهیت فدراسیون باید خصوصی باشد اما خصوصی به این معنی نیست که دور از قوانین کشور باشد.

وی ادامه داد: ما نباید خوشحال باشیم که همه چیز در کشورمان دولتی است. واگذاری کارها به مردم، آینده خوبی خواهد داشت البته به شرط آنکه کارها به اهلش سپرده شود. مطمئن باشید در فوتبال نیز این موضوع مثبت خواهد بود.

عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال افزود: ما با فیفا به مشکل برخوردیم. آن‌ها تاکیدشان این است که فدراسیون باید خصوصی باشد. ما این مشکل را به وزارت ورزش و دولت منعکس کردیم و این موضوعی نیست که فدراسیون در آن تصمیم بگیرد زیرا نیاز به قانون دارد و باید در دولت لایحه شود و به مجلس فرستاده شود.

اسلامیان اظهار کرد: چه کسی گفته که دادن کار به مردم بد است؟ این موضوع به صلاح کشور است اما در حال حاضر به نقطه ای رسیدیم که باید دولت در آن ورود پیدا کند. در حال حاضر مشکلات اقتصادی عدیده‌ای در کشور داریم اما فوتبال موضوعی است که خیلی‌ها دلشان به آن خوش است و این موضوع نباید به خاطر سوء تدبیرها به مشکل بخورد.

وی تصریح کرد: به نظر من رییس جمهوری باید در این موضوع ورود کرده و نظر کارشناسان را بپرسد. امیدوارم تصمیمی گرفته شود که به ورزش کشور آسیب نرسد. در حال حاضر مساله ما این است که باید یک تغییر در فوتبال به وجود آید و ما باید آن را حل کنیم.

عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال اظهار داشت: اگر این موضوع حل شود، بقیه مشکلات را نیز می‌توانیم برطرف کنیم و نباید حاشیه برویم. در حال حاضر اولویت اساسنامه فدراسیون است که باید آن را حل کنیم و اگر دولت در این موضوع دخالت نکند این موضوع ختم به خیر نمی‌شود.

وی تاکید کرد: ما بارها از اساسنامه فدراسیون دفاع کردیم اما فیفا نهاد عمومی غیردولتی را قبول ندارد و ما هم بارها از خواسته خود دفاع کردیم. وقتی می‌خواهیم عضو فیفا باشیم باید اصول آن را نیز بپذیریم. اگر می خواهیم عضو فیفا باشیم باید بپذیریم که فدراسیون در اختیار مردم و اهالی فوتبال باشد.

اسلامیان در خصوص پرونده «مارک ویلموتس» گفت: ما نباید به حرف‌هایی که ویلموتس و وکلای او می‌زنند، دامن بزنیم. ما همه باید در یک طرف باشیم و نباید برخی دوستان حرف های ویلموتس را بیان کنند.

نظرات بینندگان