arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۸۸۰۰
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۲۲ - ۰۹ تير ۱۳۹۹

میشل عون: هرگز اجازه تجاوز به آب‌های منطقه‌ای خود را نمی‌دهیم

رئیس جمهور لبنان با اشاره به اقدام متجاوزانه رژیم صهیونیستی تاکید کرد که هرگز اجازه نمی‌دهیم به آب‌های منطقه‌ای به خصوص در منطقه ویژه اقتصادی تجاوز شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس جمهور لبنان با اشاره به اقدام متجاوزانه رژیم صهیونیستی تاکید کرد که هرگز اجازه نمی‌دهیم به آب‌های منطقه‌ای به خصوص در منطقه ویژه اقتصادی تجاوز شود.

به گزارش شفقنا، به نقل از المسیره، میشل عون، رئیس جمهور لبنان امروز (دوشنبه) تصمیم رژیم صهیونیستی درخصوص اکتشاف نفت و گاز در منطقه مورد نزاع در نزدیکی بلوک ۹ در منطقه ویژه اقتصادی در آب‌های جنوب لبنان را تصمیمی بسیار خطرناک خواند که بر پیچیدگی اوضاع خواهد افزود.

وی تاکید کرد: لبنان هرگز اجازه نمی‌دهد به آب‌های منطقه‌ای به رسمیت شناخته شده از سوی جامعه جهانی به خصوص در منطقه ویژه اقتصادی در جنوب و بلوک‌های نفت و گاز به ویژه بلوک ۹ که در ماه‌های آینده عملیات اکتشاف در آن آغاز خواهد شد تجاوز شود.

میشل عون وضعی که لبنان در آن به سر می‌برد را سخت توصیف کرد و افزود: بحران کنونی اقتصاد که پیش از انتخابات ریاست جمهوری آغاز و به مرور تشدید شد را می‌توان با سرعت بهبود بخشید اما طرح‌های اقتصادی بسیاری به تعویق افتاد. ما بخش‌های متعدد تولیدی داریم که باید از آن برای توسعه اقتصادی استفاده کرد اما متاسفانه ذهن تنبل و فعالیت مقید و افرادی که در رأس این بحران هستند موجب ایجاد بدهی‌های بسیاری شده است.

رئیس جمهور لبنان گفت: به نظرم کسی که این بحران را به وجود آورده نمی‌تواند آن را حل کند چرا که در نهایت این بحران محصول کار وی است. از ۱۷ ژوئن بر شدت بحران‌ها افزوده شد و به وضعی رسیدیم که هم اکنون در آن زندگی می‌کنیم.

وی در پایان بر فعالیت در راستای حل و فصل بحران‌ها به ویژه در بخش مالی تاکید کرد و افزود: نباید بحران‌های بین‌المللی و منطقه‌ اطراف خود، نزاع با اسرائیل و سیاست حمایتی آمریکا از آن را فراموش کنیم.

منابع عربی زبان با اعلام اینکه رژیم صهیونیستی طرح اکتشاف گاز از بلوک ۹ در دریای مدیترانه که متعلق به لبنان است را به تصویب رسانده است بار دیگر مدعی حاکمیت این رژیم بر بخشی از بلوک ۹ نفت و گاز لبنان شدند.

مناطق مرزی لبنان و فلسطین اشغالی در دریای مدیترانه شامل یک منطقه مثلثی شکل به مساحت ۸۶۰ کیلومتر مربع است که وجود منابع انرژی در این محدوده بر اهمیت آن افزوده است.

نظرات بینندگان