arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۸۸۷۸
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۲ - ۱۰ تير ۱۳۹۹

سخنگوی قوه قضائیه: تصویر منتسب به جنازه قاضی منصوری، حسب ظاهر خود فرد است / باید DNA جسد بیاید، آن زمان ما اعلام می‌کنیم که او هست یا نه

سخنگوی قوه قضائیه درمورد پرونده ی قاضی منصوری گفت: ما قضاوتی نداریم. روایت پلیس بین الملل این است که فرد کشته شده و مستنداتی پلیس بین الملل فرستاده از جمله تصویر گذرنامه و جنازه‌ای که منتسب به ایشان است وحسب ظاهر خود فرد است ولی ما قاضی‌ هستیم و به ظاهر حکم نمی کنیم که قطعا نظر بدهیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا مرگ قاضی منصوری تایید شده است و قوه پیگیر موضوع است؟ گفت: قوه قضاییه به جد پیگیر ابهام زدایی وشفافیت حادثه ای است که در رومانی اتفاق افتاده است. به لحاظ ابعاد مختلف موضوع برای ما اهمیت دارد زیرا هم شهروند ما بوده و هم پرونده اتهامی داشته و از طریق پلیس اینترپل و نیابت به دولت رومانی ما تقاضای استرداد این فرد به کشور را کرده بودیم و آنها تشکیل پرونده داده بودند و تحت نظارت پلیس بود لذا ما را موظف می کند تا موضوع را تعقیب کنیم تا شفاف شود.

به گزارش انتخاب، وی افزود: ما قضاوتی نداریم. روایت پلیس بین الملل این است که فرد کشته شده و مستنداتی پلیس بین الملل فرستاده از جمله تصویر گذرنامه و جنازه‌ای که منتسب به ایشان است وحسب ظاهر خود فرد است ولی ما قاضی‌ هستیم و به ظاهر حکم نمی کنیم که قطعا نظر بدهیم.

بیشتر بخوانید:

وی افزود: باید DNA جسد بیاید و با بستگان انطباق داده شود ان زمان ما اعلم می کنیم که او هست یا نه. خواست خانواده اش هم هست و ازطریق وزارت خارجه پیگیریم که در اسرع وقت انجام شود و جسد را بفرستند و مطالبه استرداد جسد کردیم.

وی افزود: در زمینه اینکه خودکشی بوده یا دیگر کشی، ابهام هست. باید مستندات ارسال شود و تقاضا کردیم هیاتی از پلیس جنایی و بین الملل و پزشکی قانونی به رومانی اعزام شوند و اسناد را ببینند تا ما بتوانیم اظهارنطظر قطعی در رابطه بااصل فوت و حادثه منجر به فوت را کنیم. شدیدا هم مطالبه می کنیم هم از طریق وزارت خارجه ایران پیگیری کردند که نتایجی بدست نیامده و هم از دولت رومانی که آن را ابهام زدایی کنند.

نظرات بینندگان