arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۸۹۴۴
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۶ - ۱۰ تير ۱۳۹۹

آقای روحانی! شما قیمت ها را کنترل کنید، مردم اجاره ها را تثبیت می‌کنند!

غلامرضا بنی‌اسدی: مردم می‌گویند هر وقت دولت توانست تورم را کنترل کند، ما هم در معاملات مان به ثبات خواهیم رسید. وقتی همه چیز با شتابی چنین افزایش قیمت می‌دهد و دولت برای کنترل آن اقدامی نمی‌کند چطور می‌خواهد برای خانه و ملک مردم تصمیم گیری کند؟
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آقای روحانی شما قیمت ها را کنترل کنید، مردم اجاره ها را تثبیت می‌کنند!

غلامرضا بنی اسدی: "از فردا اضافه اجاره بها نسبت به سال قبل نباید در تهران بیشتر از ۲۵ درصد، در کلان شهر‌ها بیشتر از ۲۰ و در بقیه شهر‌ها بیشتر از ۱۵ درصد باشد.  این "نباید" را حسن روحانی، رئیس جمهور، صبح یکشنبه هشتم تیر ماه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا، مطرح و آن را تصمیم "ستاد کرونا" اعلام کرد. او حرف‌های خوب زیادی هم در این جلسه مطرح کرد که اگر دولت بدان همت کند و دیگر قوا هم در کنارش باشند، می‌تواند التیام بخش زخم‌های متعددی باشد که بر جان مردمان می‌نشیند.

در میان سخنانش، اما همین جمله پیش گفته جای، اما و اگر دارد. نه این که درست نگفته باشد، نه این که مردم بخواهند کوچک شدن سفره خود را با کوچکتر کردن سفره مستاجران، جبران کنند. نه، مردم الحمد لله تا جایی که بشود و بتوانند دست هم را می‌گیرند، چنان که پیش از این گرفتند و اجاره‌ها را بخشیدند در ماه‌های اول دامن گستر شدن کرونا اما این که دولت بخواهد ورودی چنین داشته باشد فکر نمی‌کنم به تنظیم بازار کمک کند.

مردم می‌گویند هر وقت دولت توانست تورم را کنترل کند، ما هم در معاملات مان به ثبات خواهیم رسید. وقتی همه چیز با شتابی چنین افزایش قیمت می‌دهد و دولت برای کنترل آن اقدامی نمی‌کند چطور می‌خواهد برای خانه و ملک مردم تصمیم گیری کند؟

بله، دولت کنترل کند بازاری را که در دست دارد. شیب افزایش‌ها را چنین تند نشود، بعد از مردم توقع همراهی داشته باشد. نمی‌شود که بار را فقط به گرده مردم گذاشت پس کجایند مدیران و برنامه‌ریزان و توانمندان و مدعیان که مقداری تسهیل کنند این شرایط سخت را؟ مطمئن باشید راه چاره با مردم از منع و بست و بند سخن گفتن نیست بلکه درک درست شرایط مستاجر و البته موجری است که یا خود جایی دیگر اجاره نشین است و یا چند جای دیگر گرفتار است و باید زخم زندگی خود و شهریه فرزندان و مصائب زندگی را از راه‌هایی چنین مرهم نهد.

دولت باید شرایط را دقیق ببیند و درست تحلیل کند تا به تصمییمی راه گشا برسد. شاید رگه‌هایی از این نگاه را بتوان در دیگر بخش‌های سخنان روحانی در همین جلسه دید که می‌گوید: " نکته دیگر در زمینه مسکن و اجاره‌ها که افزایش آن در این شرایط برای مردم طاقت‌فرسا شده است، لذا ما امروز گفتیم که وزارت مسکن و وزارت کشور طرح‌هایی را برای مسأله مسکن بیاورند و تصویب کنیم که زمین ارزان و مصالح با تسهیلات در اختیار سازنده قرار گیرد.

همچنین تشریفات شهرداری به حداقل برسد و حتی اگر امکان دارد، غیرحضوری شود تا در این زمینه تسریع انجام شود، قرار شد که همه این‌ها تهیه شده و در جلسات بعد بررسی و تصویب شود. " البته معضل اجاره خانه و مشکل مسکن مال امروز و دیروز نیست دولت‌ها باید همیشه با اولویت به آن نگاه کنند و جناب رئیس جمهور باید از خیلی وقت پیش این گفته‌ها را به عملیات اجرایی می‌رساندند تا امروز که کرونا، دردافزا شده است لااقل در بحث مسکن دچار التهابی چنین نباشیم.

بگذریم، اما یادمان باشد که با مردم به رسم منع و به کلام ممنوعیت نباید سخن گفت. این جواب نمی‌گیرد بلکه باید به زبان دعوت سخن گفت و از رفعت مواسات و همدلی گفت که می‌تواند بن بست‌ها را بشکند.

آقای روحانی شما قیمت ها را کنترل کنید، مردم اجاره ها را تثبیت می‌کنند!

غلامرضا بنی اسدی: روزنامه‌نگار

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۹
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
1
6
چقدر باید یک چیز رو تجربه کرد؟ چه کسی در دنیا توانسته بدون سیاستهای پولی صحیح مثل کنترل رشد نقدینگی قیمتها رو کنترل کنه؟
چرا نمینویسد علت رشد قیمتها کسری بوجه دولت و استقراض از بانک مرکزی هست؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
0
4
من مالک هستم و خودم محل دیگری را اجاره کرده ام با نرخ کمتر که بتوانم منزلم را اجاره بدهم و با اختلاف قیمت آن و اجاره منزلی که زندگی میکنم درآمد داشته باشم و زندگی کنم.
بهتراست رئیس جمهور به فکر افزایش اقلام باشد نه دستورات کلیشه ای!
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
2
7
گندی که این دولت به اقتصاد زد و کلاهی که سر مردم گذاشت در اهیچ دولتی در ۴۱ سال بعد از انقلاب سابقه نداشته است.خدا ازشون نگذره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
3
6
در عمل ندیدیم که مالکان اجاره بها را بخشیده باشند.. یکی را بخشیدند اما برای یک سال اجاره بهای سه برابری طلب می کنند .. یعنی مالک، خانه خود را اجاره داده تا نان شب داشته باشد؟؟ عجب؟؟؟؟!!!! پس مستاجران نان شب دارند و باید نان مالک را تهیه کنند!!!! اگر مالکان اینقدر بیچاره هستند چرا اکثر انها هر سال خانه ای به خانه قبلی خود اضافه می کنند؟؟ اگر منظور از گرانی، این است که خانواده مالکان به دلیل گرانی ارز، دیگر نمی توانند در خارج از کشور بریز و بپاش داشته باشند، راست می گی منم دلم براشون کباب شده!!!! راستی این بنی اسدی کیه؟؟؟ مالکه؟؟؟
ناشناس
|
United States of America
|
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
1
4
چه‌عجب!
بالاخره یه بار انتخاب از لاکِ محافظه‌کاری‌ش دراومد!
مواظب باش اوف نشی به‌خاطر این انتقاد.
نظرات بینندگان