arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۹۱۳۸
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۴ - ۱۱ تير ۱۳۹۹

خرید ملک در استانبول و اقتصاد ترکیه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خرید ملک در استانبول و اقتصاد ترکیه

ترکیه، یکی از زیباترین کشور جهان محسوب می‌شود که به دلیل داشتن مردمان مهربان و مهمان‌نواز، سواحل جذاب، آب‌وهوای عالی و قیمت‌های بسیار خوب مسکن، محبوبیت بسیاری پیدا کرده است. این کشور، اقتصاد بسیار قدرتمندی پیداکرده است که همین موضوع باعث شده تا درخواست خریداران خارجی به‌خصوص از قسمت خاورمیانه افزایش پیدا کند. پروژه‌های نوآورانه، توجه رسانه‌ها را به خود جلب کرده و باعث شده که معماران و طراحان برای ارائه‌ی هنر خود این کشور زیبا را انتخاب کنند. به همین دلیل می‌توان خرید ملک در استانبول را یک سرمایه‌گذاری عالی دانست.

کشور ترکیه در سال 2015 یکی از 20 کشور برتر جهان در زمینه تولیدات صنعتی بوده و بعد از آن هم روز به روز بیشتر پیشرفت داشته است. اگر می‌خواهید در این کشور سرمایه‌گذاری کنید، باید اقتصاد این کشور را به‌خوبی بشناسید تا بتوانید بهترین تصمیم را اخذ کنید. حالا ما شما را مقداری با شرایط اقتصادی این کشور آشنا می‌کنیم:

صنعت و تولیدات داخلی: مقدار زیادی از هزینه‌های کشور ترکیه را تولیدات ناخالص داخلی تامین می‌کند. بیشترین سهم تولید این کشور مربوط به بخش نساجی و تولید پوشاک می‌شود. پس از آن صنایع پالایش نفت، فولاد، ذوب‌آهن، شیمیایی، صنایع غذایی، خودروسازی و ماشین‌سازی سهم عمده تامین درآمد این کشور را دارند. اقتصاددانان پیش‌بینی کرده‌اند که کشور ترکیه با این روندی که دارد جزو بهترین کشورهای جهان می‌شود.

خودروسازی: یکی از مهم‌ترین صنایع کشور ترکیه خودروسازی است. مهم‌ترین تولیدات کارخانه‌های این کشور فورد اتوسان، فیات توفاش، تویوتا ترکیه و هیوندایی آسان هستند و به اروپا صادر می‌شوند.

اهمیت ساخت‌وساز در ترکیه: کشور ترکیه خانه‌ها و برج‌های بسیار زیادی دارد ولی با وجود رشد مهاجرت به ترکیه و رشد جمعیت خودش، ساخت‌وساز به قسمتی از نیاز روزانه‌ی این کشور برای ساخت آینده‌ای بهتر تبدیل‌شده است.

گردشگری: کشور ترکیه توانسته قطب گردشگری بسیار قدرتمندی را برای خود به وجود بیاورد. وقتی توریستی وارد یک کشور می‌شود، پول جهانی را به آن کشور وارد می‌کند که همین موضوع باعث به وجود آمدن یک صنعت به نام گردشگری شده است. کشور ترکیه یک کشور توریستی به‌تمام‌معنا است؛ به‌طوری‌که از آنتالیا که مقصد تابستانی جذابی برای مسافران است گرفته، شهرهایی که جاذبه‌های تاریخی‌ دارند. کشور ترکیه امکانات دیگری مثل هتل‌ها و رستوران‌های بین‌المللی بسیار متفاوت و جذابی دارد که تمام این موارد باعث شده که سالیانه حداقل 40 میلیون نفر از تمام جهان به این کشور سفر کنند. در ترکیه می‌توانید، تفریحات فوق‌العاده‌ای داشته باشید و از سواحل بی‌نظیر آن نهایت لذت را ببرید.

خرید ملک در استانبول و اقتصاد ترکیه

به‌تازگی خرید ملک در استانبول رونق بسیار زیادی پیدا کرده است، طوری که بسیار از سرمایه‌گذاران بزرگ از این طریق سرمایه‌گذاری انجام می‌دهند؛ زیرا دولت ترکیه برای خرید ملک در استانبول تسهیلات بسیار خوبی را به خریداران در نظر گرفته است ولی اگر تصمیم به خرید ملک در ترکیه را دارید، باید آگاه باشید که این کشور قوانین به خصوصی دارد و بهتر است قبل از اینکه اقدام به خرید ملک کنید، با یک مشاوره یا وکیل حرفه‌ای صحبتی داشته باشید و از مشاوره آن‌ها استفاده کنید.

کشور ترکیه و شهر استانبول یکی از جاهایی هستند که در خاورمیانه رشد اقتصادی خیلی زیادی را تجربه کرده‌اند؛ این کشور با توجه به تاریخ و فرهنگ غنی و طبیعت زیبایی که دارد، سرمایه‌گذاران خارجی برای خرید ملک در آن تقاضای زیادی دارند ولی خرید ملک در استانبول محدودیت‌هایی هم دارد؛ مثلا، سرمایه‌گذاران خارجی نمی‌توانند در روستاها و اطراف آن ملک بخرند و فقط می‌توانند آپارتمان و برج‌های لاکچری را خریداری کنند، سرمایه‌گذاران خارجی فقط تا مرز ۳۰ هکتار از اراضی ترکیه را می‌توانند خریداری کنند و کسانی که خارجی هستند این اجازه را ندارند که در مناطق نظامی و امنیتی این کشور زمین یا خانه‌ای بخرند.

برای سرمایه‌گذاران این امکان داده‌شده است که برای خرید ملک در ترکیه درخواست خرید اعتباری از موسسات مالی و یا بانک‌ها را ارائه دهند و محدودیتی برای آن‌ها در این موضوع قرار داده نشده است بااین‌حال چون خرید ملک در ترکیه بسیار راحت‌تر از کشورهای اروپایی است، روزبه‌روز تقاضا برای خرید مسکن در این کشور و به‌خصوص شهر استانبول رو به افزایش است. استانبول پایتخت کشور ترکیه محسوب می‌شود که از پرجمعیت‌ترین شهر، ترکیه است. جمعیت این شهر حدود ٢٠ميليون نفر است و مهم‌ترین شهر ترکیه از تمام لحاظ به شما می‌رود.

خرید ملک در استانبول و اقتصاد ترکیه

قوانین اخذ اقامت از طریق خرید آپارتمان در ترکیه

بر اساس آیین نامه جدید کشور ترکیه سرمایه‌گذاران خارجی می‌توانند با 250،000 دلار آمریکا در ترکیه ملک خریداری کنند و سپس برای گرفتن اقامت درخواست بدهند، سرمایه‌گذاران خارجی برای این‌که بتوانند حق شهروندی خود را نگه‌دارند باید طبق قوانین ترکیه عمل کنند یعنی مثلا باید تا 3 سال ملکی را که خریداری کردند را نگه‌دارند و به‌هیچ‌عنوان نفروشند.
کشور ترکیه برای سرمایه‌گذارانی که ملکی به ارزش 500،000 دلار آمریکا را بخرند، این شرایط را به وجود آورده که دیگر لازم نیست به شرایطی که اعلام کردیم؛ عمل کنند همچنین اگر افرادی بخواهند که اقامت ترکیه را داشته باشند ولی ملکی نخرند، می‌توانند به ارزش 500،000 دلار آمریکا در بانک سپرده‌گذاری انجام دهند تا بتوانند اقامت ترکیه را بگیرند که باید نکته‌ی قابل‌توجهی را اعلام کنیم که این افراد باید حداقل 3 سال سپرده‌ی خود را در بانک‌های ترکیه نگه‌دارند.

نکات زیر را در مورد خرید ملک در استانبول حتما در نظر بگیرید

در سال‌های اخیر با توجه به افزایش سرمایه‌گذاری‌های خارجی و زیاد شدن سرمایه در کشور ترکیه شرایطی برای افراد کلاه‌بردار به وجود آمده است که کلاه بر سر سرمایه‌گذاران بگذارند. برای اینکه از این شرایط جلوگیری کنید باید برای خرید ملک و سرمایه‌گذاری به نکاتی توجه کنید که ما در این قسمت تعدادی از مهم‌ترین آن‌ها را برای شما نام می‌بریم:

● وقتی تصمیم به خرید ملک گرفتید، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که وضعیت ملک را از همه لحاظ چک کنید که بدهی بانکی، وام بانکی، محدودیت‌های قانونی نداشته باشد و بعد از آن اگر مشکلی نبود، در سازمان ثبت‌اسناد و املاک ترکیه اقدام کنید.

● برای خرید ملک در کشور ترکیه حتما از سازندگان و مشاوران املاک بخواهید که مجوزهای لازم را به شما نشان دهند و حتما هم درباره صحت درستی آن مدارک اقدام کنید.

● زمانی که می‌خواهید برای اقامت، ملکی را در کشور ترکیه خریداری کنید باید ملکی که می‌خرید، ارزشش کمتر از ۲۵ هزار دلار نباشد چون همین موضوع باعث می‌شود که شاید درخواست شما مورد پذیرش قرار بگیرد زیرا باید وزارت کشور درباره‌ی دادن اقامت به شما تصمیم بگیرد. البته زیاد هم نگران نباشید چون تعداد زیادی از درخواست‌های سرمایه‌گذاران موردقبول واقع می‌شود.

● اگر زمان خرید ملک بین شما و فروشنده مشکلی پیش بیاید، برای هر دو طرف این امکان وجود دارد که در دادگستری شکایت خود را اعلام کنند.

خرید خانه در استانبول

شهر استانبول تقريبا ٢برابر تهران وسعت دارد و مناطق آن قدیمی هستند که در تعداد کمی از این مناطق افراد با شرایط مالی خیلی خوب زندگی می‌کنند ولی بقیه‌ی آن‌ها قشر ضعيف جامعه‌ی استانبول را تشکیل می‌دهند ولی استانبول شهری است که همه می‌توانند نیازهای روزانه‌ی خود را برطرف سازند و یک نکته‌ی جالب این است که مراکز خرید شیک و لاکچری در همه‌ی مناطق این شهر به چشم می‌خورد. هزینه های رهن و اجاره خانه در تهران تقریبا معادل هزینه های اجاره در شهر استانبول ترکیه است.

اگر شما تصمیم خرید ملک در استانبول را دارید و دوست ندارید که در محله‌های بومی‌نشین استانبول خانه بخرید باید به سمت محله‌هایی مثل بيليك دوزو، باهچه شهير و اسنيورت بروید زیرا این محله‌ها مدرن هستند و حمل‌ونقل عمومی برای شما در دسترس است و همین‌طور به ساحل دريا نزدیک هستند و مراكز خريد شيک هم بسیار وجود دارند.

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های آن، قیمت خرید بسیار مناسب ملک در این محله‌ها است چون خانه در محله‌هایی که گفته‌شده مانند، هتل‌های لاکچری و 5 ستاره است و بیشتر خانه‌ها در اين مناطق به شکل برج‌های لوكس و شهرک‌های با امنيت بالا و پر از امکانات هستند. یکی دیگر از مزیت‌هایی که خرید ملک در استانبول دارد این است که با توجه به این‌که شهر استانبول قلب تجاری و توریستی کشور ترکیه به شمار می‌رود شما هر زمان که تصمیم بگیرید می‌توانید خیلی راحت ملک خود را بفروشید ولی در شهرهای دیگر ترکیه به این صورت نیست و حتی امکان این وجود دارد که ملک شما سریع به نقدینگی تبدیل نشود و روی دستتان بماند.

مدارک مورد نیاز برای خرید ملک در ترکیه

داشتن 2 قطعه عکس پاسپورتی
شماره مالیاتی که از اداره مالیات ترکیه دریافت می‌شود.
خریدار باید اصل و ترجمه تائید شده پاسپورت خود را همراه داشته باشد.
اگر تصمیم به خرید وکالتی ملک‌دارید، باید اصل و ترجمه تائید شده وکالت‌نامه را هم ارائه دهید.

 

نظرات بینندگان