arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۹۴۲۸
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۱۳ تير ۱۳۹۹

 صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / افزایش ۱۲۱ درصدی قیمت مسکن در تهران / اعلام وضعیت قرمز کرونایی در ۸ استان کشور / چگونه کولرها سبب انتشار ویروس کرونا می‌شوند؟ / رد گمانه‌زنی‌های مبتنی بر حمله به سایت هسته‌ای نطنز

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / افزایش ۱۲۱ درصدی قیمت مسکن در تهران / اعلام وضعیت قرمز کرونایی در ۸ استان کشور / چگونه کولرها سبب انتشار ویروس کرونا می‌شوند؟ / رد گمانه‌زنی‌های مبتنی بر حمله به سایت هسته‌ای نطنز

زیر پوست اخبار: دیروز -پنج‌شنبه- آمارهای منتشر شده از سوی وزارت بهداشت نشان داد که وضعیت شیوع و افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در کشور، به شکل جدی‌تر از گذشته در حال افزایش است. به ویژه اعلام وضعیت قرمز در 8 استان کشور نشان داد که اکنون حتی بیشتر از روزهای اولیه شیوع کرونا، ضروری است دولت و مردم در زمینه مقابله با این بیماری ویروسی همکاری داشته باشند. در این زمینه، ضروری به نظر می‌رسد که مسئولان حکومتی تدابیر جدی تر را در پیش بگیرند. همچنین، در سطحی دیگر، حادثه انفجار در بخشی از تاسیسات در حال ساخت سایت هسته‌ای نظنز، سطحی از واکنش‌های رسانه‌ای را به همراه داشت و حتی شائبه احتمال حمله سایبری نیز مطرح شد که البته به صورت جدی این موضوع از سوی مسئولان رد شد.

با نظر به این مقدمات، در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید

افزایش ۱۲۱ درصدی قیمت مسکن در تهران: بررسی آمار رسمی وزارت راه و شهرسازی حاکی از آن است که از مهرماه ۹۷ تا خرداد ۹۹ قیمت مسکن در تهران ۱۲۱ درصد افزایش یافته است.  بر اساس آمار منتشر شده وزارت راه و شهرسازی از بازار مسکن در مهرماه سال 97 متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در تهران 8 میلیون و 633 هزار تومان بود.

چگونه کولرها سبب انتشار ویروس کرونا می شوند؟: مدیر گروه مبارزه با بیماری های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: کولرها یکی از عوامل انتشار و انتقال ویروس کرونا هستند. برزگر ادامه داد: باید سعی شود در مکان هایی که از کولر استفاده می شود، دریچه آن به سمت افراد قرار نگیرد تا از انتشار ویروس جلوگیری شود.

اعلام وضعیت قرمز کرونایی در ۸ استان کشور: دکتر لاری :  سخنگوی وزارت بهداشت، گفت: از دیروز تا امروز ۱۲ تیر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۶۵۲ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد که ۱۵۹۵ نفر بستری شدند. وی گفت: مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۲۳۲ هزار و ۸۶۳ نفر رسید. سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۴۸ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۱هزار و ۱۰۶ نفر رسید. وی گفت: استان‌های خوزستان، کردستان، آذربایجان‌های غربی و شرقی، هرمزگان، بوشهر، خراسان رضوی و کرمانشاه در وضعیت قرمز قرار دارند.

انجام جراحی زیبایی تا اطلاع ثانوی ممنوع شد: قاسم جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت طی نامه‌ای خطاب به روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور اعلام کرد: با افزایش بیماران در اپیدمی کووید-۱۹ و لزوم مدیریت مجدد تخت‌های بیمارستانی، انجام اعمال جراحی که صرفا جنبه زیبایی و غیردرمانی داشته باشد تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

رد گمانه‌زنی‌های مبتنی بر حمله به سایت هسته‌ای نطنز: رمضانعلی فردوسی بادی، در خصوص حادثه آتش سوزی در سایت هسته ای نطنز، اظهار کرد: بامداد امروز پنجشنبه ۱۲ تیر آتش سوزی اتفاق افتاد که به محض اطلاع چند اکیپ آتش نشانی را به محل اعزام کردیم و آتش اطفاء و نگرانی ها برطرف شد. وی با بیان اینکه این آتش سوزی در یک سوله در حاشیه سایت هسته‌ای رخ داده است، گفت: جای هیچ نگرانی در خصوص احتمال آلودگی و نشت مواد رادیو اکتیو وجود ندارد و خوشبختانه هیچ تلفاتی هم نداشته‌ایم. فرماندار نطنز افزود: سوله آتش گرفته در حال ساخت بوده و وسایل اسقاطی در آن وجود داشته و علت حادثه را عوامل فنی سایت انرژی هسته ای بررسی خواهند کرد و گمانه زنی‌ها در مورد حمله به این سایت کاملا بی اساس است.

حرکت جدید ترامپ برای توقیف نفتکش‌های ایران در مسیر ونزوئلا: دولت ترامپ در آخرین تلاش خود برای توقیف نفتکش‌های حامل سوخت ایران در مسیر ونزوئلا دست به ارائه‌ دادخواست به مراجع قضایی زده است. دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده به عنوان آخرین تلاش خود برای افزایش تحریم‌ها و فشار اقتصادی علیه ایران و ونزوئلا؛ از طریق دادستان‌های قضایی آمریکا، نسبت به تشکیل پرونده و طرح دادخواست برای توقیف چهار نفتکش ایرانی که حامل بنزین به مقصد ونزوئلا هستند، اقدام کرده است.

اولین واکنش آژانس انرژی اتمی به حادثه در مجتمع غنی‌سازی نطنز: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بیانیه‌ای به حادثه دیروز در یکی از سوله‌های در دست احداث مجتع غنی‌سازی نطنز واکنش نشان داد. در این بیانیه آمده است: «ما در حال حاضر پیش‌بینی می‌کنیم [این حادثه] هیچ تأثیری روی فعالیت‌های راستی‌آزمایی پادمانی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نخواهد داشت.»

جزئیات تیراندازی به اتوبوس کارکنان پتروشیمی ماهشهر: محسن بیرانوند اظهار کرد: دو روز پیش افرادی به سمت سرویس ایاب و ذهاب کارکنان شرکت پتروشیمی بوعلی‌سینا در ماهشهر تیراندازی کردند. وی افزود: این تیراندازی به دلیل مشکلات صنفی درحوزه حمل‌ و نقل رخ داده است و هیچ ربطی به حوزه امنیتی ندارد. تیراندازی به سمت موتور اتوبوس انجام شده بود و مصدومی برجای نگذاشت. فرماندار ماهشهر گفت: عوامل این تیراندازی توسط نیروهای انتظامی، شناسایی شدند و به زودی دستگیر می‌شوند.

سیروس گرجستانی درگذشت: سیروس گرجستانی بازیگر باسابقه سینما و تلویزیون در سن ۷۶ سالگی بر اثر سکته قلبی درگذشت. از آثار وی می توان به همکاری با رضا عطاران در «متهم گریخت» و همچنین سریال های «زن بابا» و «گاوصندوق» اشاره کرد.

نظرات بینندگان