arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۹۵۲۱
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۲۰ - ۱۳ تير ۱۳۹۹

مسکو: فعالیت موشکی چین چالش امنیتی نیست

معاون وزیر دفاع روسیه روز جمعه گفت که این کشور فعالیت موشکی چین را یک چالش امنیتی نمی‌بیند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون وزیر دفاع روسیه روز جمعه گفت که این کشور فعالیت موشکی چین را یک چالش امنیتی نمی‌بیند.

به گزارش فارسبه نقل از اسپوتنیک، «الکساندر فامین» معاون وزیر دفاع روسیه در واکنش به کتاب خاطرات «جان بولتون» مشاور سابق امنیت ملی آمریکا،‌ گفت که توسعه روابط میان روسیه و چین باعث عصبانیت مقام ارشد سابق آمریکا شده است.

وی که در جمع خبرنگاران در مسکو صحبت می‌کرد در ادامه ادعاهای بولتون درباره تهدیداتی که چین برای جهان به همراه دارد را رد کرد.

این مقام وزارت دفاع روسیه گفت: «من می‌خواهم تاکید کنم که ادعای بولتون درباره تهدید فزاینده چین، چیزی بیش از دستکاری حقایق نیست. ما فعالیت‌های چین در زمینه توسعه موشکی را به عنوان یک چالش امنیتی نمی‌بینیم.»

معاون وزیر دفاع روسیه ادعای بولتون در کتاب خود در اینباره که عدم عضویت چین در پیمان منع توسعه موشک‌های میان‌برد هسته‌ای باعث فروپاشی این پیمان شد را رد کرد.

وی تصمیم آمریکا برای خروج از پیمان منع توسعه موشک‌های میان برد هسته‌ای در آگوست 2019 را محکوم کرده و اتهامات علیه روسیه درباره این پیمان را ساختگی توصیف کرد.

فامین اضافه کرد: «خروج آمریکا از این پیمان یک اشتباه بود و ادعاهایی که آمریکا علیه روسیه مطرح کرده کاملا ساختگی است.»

معاون وزیر دفاع روسیه تاکید کرد که آمریکا از همان اول نیز به دنبال ترک این پیمان بود و ادعاهای مطرح شده علیه مسکو دستاویزی بود که آمریکا به خواسته خود برسد که هیچ ارتباطی نیز با امنیت جهانی ندارد.

نظرات بینندگان