arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۹۵۶۲
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۰ - ۱۴ تير ۱۳۹۹

سازمان سنجش: بیماران کرونایی می توانند در کنکور شرکت کنند

رئیس سازمان سنجش گفت: داوطلبانی که همزمان با آزمون‌های ۹۹ کرونایی شوند برای شرکت در آزمون به ۲ دسته تقسیم می‌شوند، دسته نخست در بیمارستان به سر می‌برند و با تأیید وزارت بهداشت در همان محیط بیمارستان امکان شرکت در آزمون برای آن‌ها فراهم می‌شود. گروه بعدی در قرنطینه منزل به سر می‌برند که آن‌ها هم تحت هیچ شرایطی به حوزه‌های عادی نمی‌آیند و بر اساس توافق و هماهنگی وزارت بهداشت، در یکی از محیط‌های امن مورد تأیید این وزارتخانه مانند بیمارستان یا درمانگاه برای شرکت در آزمون حاضر می‌شوند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور ساز و کار شرکت داوطلبان کرونایی در آزمون‌های ۹۹ را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، ابراهیم خدایی در این خصوص گفت: اگر داوطلبی مبتلا به کرونا شود، سازمان سنجش بر اساس سیاست خود و در محیطی جداگانه آن‌ها را در آزمون سراسری شرکت می‌دهد؛ بسیاری گمان کردند این افراد هم در همان حوزه‌های تعیین شده برای آزمون سراسری حضور می‌یابند.

وی افزود: داوطلبانی که همزمان با آزمون‌های ۹۹ کرونایی شوند برای شرکت در آزمون به ۲ دسته تقسیم می‌شوند، دسته نخست در بیمارستان به سر می‌برند و با تأیید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در همان محیط بیمارستان امکان شرکت در آزمون برای آن‌ها فراهم می‌شود.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور افزود: گروه بعدی در قرنطینه منزل به سر می‌برند که آن‌ها هم تحت هیچ شرایطی به حوزه‌های عادی نمی‌آیند و بر اساس توافق و هماهنگی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، در یکی از محیط‌های امن مورد تأیید این وزارتخانه مانند بیمارستان یا درمانگاه برای شرکت در آزمون حاضر می‌شوند.

وی ادامه داد: با این تدابیر، داوطلبان مبتلا به کووید ۱۹ در محیط‌های عادی آزمون‌ها نمی‌آیند و به تمامی داوطلبان آزمون‌های ۹۹ اطمینان خاطر داده می‌شود که شیوه نامه‌های سفت و سخت بهداشتی برای آزمون‌ها و حوزه‌های امتحانی حتی محکم‌تر از آنچه که ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرده است، اعمال می‌شود.

نظرات بینندگان