arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۹۹۳۰
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۰۸ - ۱۶ تير ۱۳۹۹

صبحانه خبری / اول صبح این خبرها را از دست ندهید / تخت های کرونایی تهران پر شد / اظهارات برادر قاضی منصوری درباره «ترور» برادرش / تنش در مجلس؛ نمایندگان به ظریف حمله ور شدند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

«محمد سعیدی» بازداشت شد: یک منبع آگاه قضایی، خبر دستگیری محمد سعیدی، مدیرعامل سابق گشتیرانی  را به اتهام فساد مالی تایید کرد.

دیگر در تهران تخت خالی برای بستری بیمار کرونایی وجود ندارد: دکتر پیام طبرسی با هشدار جدی نسبت به وضعیت بحرانی بیمارستان‌ها و با بیان اینکه بسیاری از بیمارستان‌های پذیرش کننده بیماران کرونایی تکمیل شده است، گفت: در صورتیکه بحران ایجاد شده کنترل و مدیریت نشود، از همه جهات ضربه خواهیم خورد و اولین جایی که دچار صدمه می شود سلامت مردم است. متاسفانه در حال حاضر تعداد بالایی از مردم در بیمارستان بستری هستند و خیلی‌ها در لیست انتظار برای بستری به سر می برند، وضعیتی که شایسته کشور ما نیست.

ادعای برادر منصوری: برادرم ترور شده: برادر قاضی منصوری با ادعای ترور شدن برادرش گفت: او در تماس تلفنی با خانواده مداوم اعلام می کرد که امنیت جانی ندارد، حتی او مراتب نگرانی از عدم امنیت جانی را از طریق اینجانب به دادگاه رسیدگی کننده پرونده منتقل کرد.

احمد توکلی: با استیضاح روحانی موافقم: احمد توکلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص طرح سئوال از روحانی که اخیرا مطرح شده است گفت: بنده با استیضاح رئیس جمهور بیشتر موافق هستم. رئیس جمهور در حال نزدیک کردن کشور به لبه پرتگاه است.

ظریف: در قرارداد با چین هیچ موضوع مخفی وجود ندارد: ظریف در مجلس با تاکید بر اینکه در قرارداد با چین هیچ موضوع مخفی وجود ندارد، گفت: زمانی که در ملاقات آقای شی با مقام معظم رهبری درباره این قرارداد صحبت شد، موضوع را به مردم اعلام کردیم، زمانی که در سفر سال گذشته این قرارداد را به چین بردم باز هم اعلام شد، زمانی که چین به پیش‌نویس ما پاسخ داد، این موضوع دوباره اعلام شد و آن گاه که چین مذاکره با ما را نیز پذیرفت این موضوع اعلام شد و هر موقع که توافق محقق شود آن را هم اعلام خواهیم کرد.

شناسایی ۳۳ هزار ساختمان ناایمن در تهران: رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: در تهران بعد از حادثه پلاسکو، ۳۳ هزار ساختمان ناایمن شناسایی شدند اما ما به تنهایی امکان مقابله با این ساختمان ها را نداریم و مقرر شد تا با همکاری دستگاه قضایی این مشکل رفع شود. نکته بعد این بود که در مسیر ایمن شدن ساختمان‌ها تنها ۲۰۰ ساختمان ایمن شده است و ۳ هزار ساختمان هم در مسیر ایمن سازی قرار دارند اما ۲۹ هزار ساختمان هیچ اقدامی انجام نداده‌اند.

تعداد امضاهای طرح «سوال از رئیس جمهور» به حد نصاب رسید: سید ناصر موسوی لارگانی عضو هیات رئیسه مجلس و طراح سؤال از رئیس جمهور گفت: در جلسه امروز مجلس این طرح از نمایندگان امضا گرفته شد که تا این لحظه ۱۲۰ نماینده آن را امضاء کردند.

تنش در جلسه مجلس: محمدجواد ظریف در جلسه علنی امروز مجلس حضور یافت تا در رابطه با مسائل سیاست خارجی و دیپلماسی اقتصادی به نمایندگان گزارش دهد، پس از پایان بخش اول صحبت های وی و در قسمت دوم سخنرانی او در آغاز چندین تن از نمایندگان از صندلی خود برخاسته و با فریاد درخواست اخطار، مانع سخنرانی وزیر امور خارجه شدند. در همین حین رئیس مجلس به نمایندگان تذکر داد که پس از پایان صحبت وزیر خارجه مهلت اخطار به نمایندگان داده می شود اما همچنان نمایندگان فریاد "دروغگو" " آقای ظریفه بسه" " دوست نداریم دروغ بشنویم" سر می دادند. وزیر امور خارجه نیز خطاب به نمایندگان اخطار داد که من اگر دروغ گفتم رهبر شنیدند و اگر صادقانه حرف زدم رهبر نیز شنیدند، ایشان به من صادق گفتند اما شما به من دروغگو گفتید. ایشان به من شجاع گفتند اما شما به من ذلیل گفتید. اما بنده برای نمایندگان ملت ارزش و احترام قائلم. پس از صحبت های چند دقیقه ای وزیر امور خارجه، عده ای از نمایندگان فریاد مرگ بر دروغگو سر دادند و آقای ظریف نیز اعلام کرد بنده از مهمان نوازی شما سپاسگزارم.

نظرات بینندگان