arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۰۴۶۲
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۲ - ۱۸ تير ۱۳۹۹

«یلدا» برنده جایزه بهترین فیلمنامه جشنواره صوفیه شد

فیلم سینمایی «یلدا» به کارگردانی مسعود بخشی برنده جایزه بهترین فیلمنامه جشنواره صوفیه شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فیلم سینمایی «یلدا» به کارگردانی مسعود بخشی برنده جایزه بهترین فیلمنامه جشنواره صوفیه شد.

 به نقل از روابط عمومی فیلم، هیات داوران بیست و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم صوفیه به ریاست پیتر وبر کارگردان بریتانیایی «دختری با گوشواره مروارید» ٢٠٠٣ و «امپراطور» ٢٠١٢ جایزه نشان ویژه بهترین فیلمنامه را به فیلم «یلدا» نوشته و ساخته مسعود بخشی از ایران اهدا کرد.

داوران جشنواره بین المللی فیلم صوفیه را که مهمترین جشنواره بلغارستان و از جشنواره‌های رده الف جهان محسوب می‌شود، امسال علاوه بر وبر، نیکولاس سلیس تهیه کننده مکزیکی «روما» ساخته آلفونزو کوارون برنده شیر طلای ونیز ٢٠١٨ و سه جایزه اسکار و نیز «هلی» ساخته آماته اسکالانته برنده نخل طلای کارگردانی کن ٢٠١٣، ایرمنا چیچیکووا بازیگر بلغاری الاصل «ویکتوریا» ٢٠١٤و برنده جایزه آکادمی فیلم بلغارستان و جیم استارک (تهیه‌کننده مستقل آمریکایی آثار جیم جارموش از جمله «قهوه و سیگار» ٢٠٠٣ و «قطار اسرارآمیز» ١٩٨٩ تشکیل می‌دادند.

امسال جشنواره صوفیه به شکل آنلاین و نیز در سینماهای روباز سراسر بلغارستان از ۲۵ ژوئن تا ١٩ ژوئیه (۵ الی ٢٩ تیر) برپا است و در پاییز امسال نیز شماری از آثار منتخبش را نمایش خواهد داد.

«یلدا» سومین ساخته بلند مسعود بخشی، منتخب هفتادمین جشنواره جهانی برلین و برنده جایزه بزرگ داوران جشنواره ساندنس آمریکا در سال ۲۰۲۰ هم اکنون در سینماهای «هنروتجربه» تهران و شهرستان ها در حال اکران است.

نظرات بینندگان