arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۰۷۰۱
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۵ - ۱۹ تير ۱۳۹۹

کشف ۳۰۰ تن مواد مخدر طی ۱۰۰روز گذشته

جانشین فرمانده ناجا گفت: بیش از ۳۰۰ تن مواد مخدر در کشور طی ۱۰۰ روز گذشته کشف شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

جانشین فرمانده ناجا گفت: بیش از ۳۰۰ تن مواد مخدر در کشور طی ۱۰۰ روز گذشته کشف شده است.

 سردار قاسم رضایی در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و امام جمعه اهواز، اظهارکرد: نیروی انتظامی در سطح کشور موضوعات را هدفمند دنبال می‌کند.

وی با اشاره به نامگذاری امسال به نام "جهش تولید" از سوی مقام معظم رهبری گفت: یکی از اهداف جدی ناجا در سال جاری مقابله با قاچاق کالاست که در این راستا با تایید و تاکید معظم له پلیس گمرک راه اندازی شد.

رضایی با بیان اینکه با راه اندازی پلیس گمرک موفقیت‌های خوبی در پیشگیری از قاچاق حاصل شده است،‌ گفت: با راه اندازی و استقرار این پلیس،‌ توانستیم محموله‌های بزرگ قاچاق را رصد و توقیف کنیم و با تدبیر فرمانده ناجا، قرارگاه مبارزه و مقابله با قاچاق سلاح و مهمات غیر مجاز تشکیل شده و زیر بناهای آن در حال انجام است.

وی در بخش دیگری ازسخنان خود با اشاره به مقابله با کالاهای ضدفرهنگی گفت: نیروی انتظامی با آنچه که ریشه‌های انسانیت و دین را تهدید می کند به‌صورت هدفمند مقابله کرده و در این زمینه موفقیت‌های خوبی نیز به دست آورده است.

رضایی با بیان اینکه مبارزه با سوداگران مرگ، یکی از اولویت‌های مهم ناجا است، اظهار داشت: طی ۱۰۰ روز گذشته بیش از ۳۰۰ تن مواد مخدر توسط نیروی انتظامی کشف شده است.

جانشین فرمانده ناجا با اشاره به اینکه دشمنان، فرهنگ ایران را هدف قرار داده‌اند، تصریح کرد: طرح ناظر در بحث حجاب و عفاف در جامعه توسط نیروی انتظامی و با ابتکار فرمانده ناجا در حال اجراست و رویکردهای جدید آن هم اکنون در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به مطالبه مردم، به‌ویژه در استان‌های شمالی مبنی بر اینکه نیروی انتظامی از سوء استفاده‌های افراد سودجو جلوگیری کند، اظهارکرد: هرسال حدود چهار ماه طرحی اجرا می شود به عنوان طرح دریا که نیروی انتظامی توانسته با توان مدیریتی خودش، قرارگاهی به همین منظور تشکیل دهد.

رضایی در ادامه به ابتکار فرمانده ناجا در بحث هوشمندسازی پلیس اشاره کرد و گفت: ان شاءالله در حوزه‌های مختلف راهور، انتظامی و عمدتاً در خدمات دهی به مردم در مرداد ماه امسال مرحله اول طرح هوشمند سازی پلیس به‌صورت رسمی اجرا خواهد شد، یعنی حضور مردم برای خدمات گیری کاهش پیدا می‌کند و بهره‌وری کار بالا می‌رود و خطای کارکنان را کاهش می‌دهد.

وی با بیان اینکه دشمن به دنبال این است که آرامش در جامعه را بر هم بزند و مردم هوشمندانه این توطئه‌ها را خنثی می کنند، اظهارکرد: نیروی انتظامی نیز در کنار مردم توطئه‌ها را مدیریت می‌کند و طبق برآوردهای حاصل شده کشور،‌ کشور آرامی است.

رضایی در ادامه گفت: امروز ناجا دوران خوبی را طی می‌کند؛ دورانی که مردم نگاهشان به پلیس نگاه محبتی است. برابر نظرسنجی احصاء شده بعد از مدافعان حرم که جایگاه خاصی در جامعه دارند،‌ مردم نمره را به خدمات فرزندان خودشان در نیروی انتظامی داده‌اند که این باعث خوشحالی و انگیزه کارکنان است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهارکرد: دستگیری تیم‌های تکفیری و تروریستی بخصوص تیمی که در اصل از بیرون مدیریت می شد یکی از شاهکارهای امنیتی بود، نیروی انتظامی در این موضوع نسبت به سایر رده های امنیتی خوش درخشید.

جانشین فرمانده ناجا تصریح کرد:‌ در موضوع سرقت، زیرساخت‌های انتظامی دیده نشده است. به عنوان مثال برای یک خانه پروانه ساخت صادر می‌شود اما مولفه‌های انتظامی در مقابل سرقت مد نظر قرار نمی‌گیرد و همچنان که کارشناس عمران برای پروانه ساخت نظر می دهد،‌ کارشناس انتظامی نیز باید نظر دهد.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان