arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۱۰۰۳
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۲ - ۲۱ تير ۱۳۹۹

شورای نگهبان: انتخابات میان دوره‌ای مجلس همزمان با انتخابات ریاست‌جمهوری برگزار می‌شود

عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان گفت: انتخابات برای جایگزینی افرادی که از مجلس بازماندند در انتخابات ریاست‌جمهوری برگزار می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سخنگوی شورای نگهبان گفت: انتخابات برای جایگزینی افرادی که از مجلس بازماندند در انتخابات ریاست‌جمهوری برگزار می‌شود.

به گزارش فارس، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری خود که صبح امروز شنبه (21 تیرماه 99 ) برگزار شد، اظهار داشت: تاکنون 12 انتخابات سراسری ریاست جمهوری، 11 انتخابات سراسری مجلس شورای اسلامی و 5 انتخابات خبرگان رهبری برگزار شده است.

وی افزود:‌ مخصوصا در مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، انتخابات میاندوره ای متعددی داشتیم که این آمار جزو انتخابات سراسری محسوب نمی‌شود اما مجموع انتخابات سراسری 29 انتخابات بود.

کدخدایی در پاسخ به سوالی درباره زمان برگزاری انتخابات افرادی که از مجلس جا ماندند، عنوان کرد: ما دو مرحله انتخابات داریم که یکی از آنها شامل مرحله دوم می‌شود و افرادی را مشمول می‌شود که حدنصاب لارم را برای ورود به مجلس نداشتند که این انتخابات -اگر مشکلی پیش نیاید- شهریور ماه سال جاری برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: انتخابات میاندوره‌ای برای افرادی برگزار می‌شود که یا فوت شده‌اند یا به هر دلیلی از مجلس بازمی‌مانند؛ بنابراین برگزاری این انتخابات (میاندوره‌ای) در نزدیک‌ترین انتخابات سراسری یعنی ریاست جمهوری برگزار خواهد شد.

نظرات بینندگان