arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۱۰۷۲
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۵ - ۲۱ تير ۱۳۹۹

حسان دیاب: استعفا نمی‌دهم

حسن دیاب، نخست‌وزیر لبنان در واکنش به برخی اخبار اخیر اعلام کرد، دولت وی ماندنی است و تمام تلاش خود را برای حل مشکلات مردم انجام می‌دهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نخست‌وزیر لبنان در واکنش به برخی اخبار اخیر اعلام کرد، دولت وی ماندنی است و تمام تلاش خود را برای حل مشکلات مردم انجام می‌دهد.

به گزارش فارس، «حسان دیاب» نخست‌وزیر لبنان در پی دیدار با شیخ «عبداللطیف دریان» مفتی اهل سنت لبنان بر عدم استعفای دولت کنونی تأکید کرد.

بر اساس گزارش وبگاه «النشره»، دیاب در ادامه افزود، دولت با طرح‌های مختلف مانند تهیه بسته‌های کمکی برای خانواده‌های فقیر، تخصیص ۱۲۰۰ میلیارد به بخش صنعتی و زراعی و امثال آن تلاش می‌کند از رنج شهروندان لبنانی بکاهد.

وی سپس گفت: با «دوروتی شیا» سفیر آمریکا در لبنان دیدار و درباره چند موضوع رایزنی کردیم و وی برای کمک به لبنان اعلام آمادگی کرده است.

دیاب درباره مذاکرات با صندوق بین‌المللی پول نیز اعلام کرد: صحبت با صندوق برای اصلاحات مورد درخواست و نیز برنامه‌ای را که باید بر روی آن توافق کنیم، آغاز کرده‌ایم.

«نعیم قاسم» معاون حزب‌الله نیز در واکنش به برخی صحبت‌ها مبنی بر استعفای دولت گفت، تمام حرف و حدیث‌ها درباره کنار رفتن دولت فعلی لبنان تبلیغات رسانه‌ای و سیاسی است که نشان دهنده آرزوهای «دوروتی شیا» سفیر آمریکا و [افرادی] مانند اوست؛ این دولت باقی است و باید فرصت کامل به آن داده شود و از آن حمایت شود؛ آنچه امروز سفیر آمریکا انجام می‌دهد دلیل بر عقب‌‎نشینی تاکتیکی است.

نظرات بینندگان