arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۱۳۳۰
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۵ - ۲۲ تير ۱۳۹۹

کره زمین به سرعت در حال گرم شدن است

بسیاری از مراجع ارزیابی دمای زمین پیش‌بینی کرده بودند که زمین امسال گرمتر از سالهای قبل خواهد شد، اما به تازگی مشخص شده است سرعت افزایش دمای زمین بیش از قبل است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بسیاری از مراجع ارزیابی دمای زمین پیش‌بینی کرده بودند که زمین امسال گرمتر از سالهای قبل خواهد شد، اما به تازگی مشخص شده است سرعت افزایش دمای زمین بیش از قبل است.

به گزارش تسنیم، یکی از پیامدهای حرکت جهان به سمت صنعتی شدن، افزایش میزان گازهای گلخانه‌ای و در نهایت گرم‌تر شدن زمین بود. برای رفع بخشی از مشکلات ناشی از صنعتی شدن توافقنامه‌ای تحت عنوان «توافق نامه آب و هوایی پاریس» ایجاد شد تا مانع از افزایش پیامدهای منفی صنعتی شدن زمین شود.

با وجود این تدابیر روند افزایش دمای زمین همچنان ادامه دارد، طوری که برخی مراجع ارزیابی دمای زمین بیان کردند که امسال دمای زمین رکورد گرما را خواهد شکست. این ارزیابی‌ها وجود داشت اما پیش‌بینی دیگری وجود دارد که از افزایش سرعت گرما نسبت به پیش‌بینی‌های قبلی خبر می‌دهد.

سازمان هواشناسی جهانی اعلام کرده بود متوسط دمای هوا طی ۵ سال آینده یک و نیم درجه سانتیگراد افزایش می‌یابد و خبر از افزایش سریعتر دمای زمین می‌دهد.

مطالعات سازمان هواشناسی جهانی نشان می‌دهد دمای هوا از سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۴ هر سال حداقل یک درجه سانتیگراد افزایش پیدا می‌کند.

پیش‌بینی دیگری وجود دارد که با احتمال نزدیک به ۲۰ درصد بیان می کند متوسط دمای هوای جهان در سال ۱ و نیم درجه افزایش پیدا خواهد کرد و این افزایش دماها نسبت به دوران پیش از صنعتی شدن زمین برآورد می شوند.

این پیش‌بینی‌های افزایش دما در تمام جهان یکسان نخواهد بود و تبعات متفاوتی هم در جهان خواهد داشت. به عنوان ثال با بالا آمدن آب دریاها بر میزان طوفان های اروپای غربی اضافه خواهد شد.

 

نظرات بینندگان