arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۱۴۱۴
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۲۳ - ۲۲ تير ۱۳۹۹

دیپلمات روس: اتحادیه اروپا برای قدرتمند شدن باید به تعامل با مسکو بپردازد

نماینده روسیه در اتحادیه اروپا گفت:«عملی‌ترین راه برای آنکه اتحادیه اروپا قدرتمند شود یا دست‌کم موقعیت کنونی خود را در طولانی مدت حفظ کند، آن است که به تعامل با روسیه و متحدان خود در شرق اروپا بپردازد.»
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نماینده روسیه در اتحادیه اروپا روز یکشنبه گفت این اتحادیه برای آنکه قدرتمند شود یا آنکه دست کم شرایط کنونی خود را حفظ کند باید به تعامل با مسکو بپردازد.

به گزارش فارس، «ولادیمیر شیزوف» نماینده روسیه در اتحادیه اروپا روز یکشنبه در سخنانی خواستار تقویت روابط اتحادیه اروپا با روسیه شد.

وی در سخنانی گفت: «عملی‌ترین راه برای آنکه اتحادیه اروپا قدرتمند شود یا دست‌کم موقعیت کنونی خود را در طولانی مدت حفظ کند، آن است که به تعامل با روسیه و متحدان خود در شرق اروپا بپردازد.»

این در حالی است که «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین امروز (یکشنبه) در اظهار نظری گفت که روابط آمریکا و روسیه عملاً در پایین‌ترین جایگاه خود قرار دارد.

وی گفت: «این موقعیت با توجه به روابط دوجانبه [دو کشور] و احتمالاً از نظر مسئولیت‌های دو کشور در امور چند جانبه و از همه مهمتر در مورد کنترل تسلیحات و ثبات جهانی، وخیم است.» (جزئیات بیشتر)

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه نیز در اظهارنظری در مورد روابط روسیه و آمریکا گفته بود این رابطه تحت تأثیر فرآیند‌های سیاسی در داخل آمریکا است. وی همچنین گفته بود که همین فرآیند‌ها، خسارات‌های خود را به بقیه جهان نیز رسانده‌اند؛ زیرا آمریکا همچنان بزرگترین اقتصاد و بزرگترین کشور از لحاظ قدرت هسته‌ای و نظامی است.

آمریکا به‌رغم اعمال تحریم‌های یک جانبه علیه روسیه، اخیراً مشغول پایان دادن به معاهدات کنترل تسلیحاتی با این کشور بوده از جمله معاهده استارت جدید که بعد از خروج آمریکا از «پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد» و معاهده «آسمان باز»، تنها معاهده باقی مانده بین دو کشور است.

نظرات بینندگان