arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۱۴۳۳
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۰۸ - ۲۳ تير ۱۳۹۹

لایو خبر - ۲۳ تیر ۹۹

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اعلام محدودیت‌های یک هفته ای در تهران
۱۳۹۹/۰۴/۲۳ - ۲۳:۳۷

همه دانشگاه ها، مدارس، مدارس شبانه روزی، حوزه های علمیه، آموزشگاه های فنی و حرفه ای، زبانسراها و سایر آموزشگاه ها و کتابخانه ها و همچنین سینما، تئاتر و مراکز مشابه، موزه و باغ موزه ها، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه های زنانه و سالن های زیبایی، مساجد و مصلی ها به مدت یک هفته تعطیل هستند.

مرکز آمار: شاخص فلاکت در ایران، ۲۶درصد رشد کرده
۱۳۹۹/۰۴/۲۳ - ۲۲:۲۸

مرکز آمار ایران، امروز در گزارشی که از وضع اقتصادی ایران در سال ۱۳۹۸، اعلام‌کرده شاخص فلاکت در اقتصاد ایران ظرف سه‌سال ۲۶درصد رشد داشته و از ۱۹.۳درصد در سال ۱۳۹۵ به ۴۵.۴ در سال ۱۳۹۸ رسیده.

ماسک یا طلق محافظ، کدامیک برای جلوگیری از ابتلا به کرونا موثرتر است؟
۱۳۹۹/۰۴/۲۳ - ۲۱:۳۹

در حالی که همه‌گیری کرونا همچنان در حال یکه‌تازی است و شهرها و کشورهای مختلف جهان را درگیر خود کرده است، دولت‌ها شهروندان را برای مقابله با بیماری کووید۱۹ به رعایت اصول بهداشتی نظیر شستن مرتب دست‌ها و پوشاندن صورت با ماسک تشویق می‌کنند. دکتر آمش آجالا، محقق ارشد در مرکز ایمنی سلامت دانشگاه جانز هاپکینز می‌گوید: «افرادی که ماسک‌های دست ساز و خانگی می‌زنند معمولا به طور پیوسته مجبورند با دست زدن به صورت آن‌ها را صاف کنند. امری که احتمال ابتلا را بالا می‌برد. اما وقتی از طلق محافظ استفاده می‌کنید احتمال اینکه به صورتتان دست بزنید کمتر است.»

روحانی در جلسه سران قوا: کشور در شرایط سختی از لحاظ اقتصادی قرار دارد/ سایر قوا در کنار دولت به میدان بیایند
۱۳۹۹/۰۴/۲۳ - ۲۰:۳۲

رئیس‌جمهور با اشاره به شرایط سخت اقتصادی و معیشتی مردم بواسطه تحریم‌ها و شیوع بیماری کرونا، بر ضرورت همکاری، همدلی و تلاش سه قوه در راستای حل مسائل و مشکلات اقتصادی و بهبود اوضاع زندگی مردم تاکید کرد.

دانشگاه علوم پزشکی شیراز: هر ۲ ساعت، یک نفر بر اثر کرونا در فارس فوت می‌کند
۱۳۹۹/۰۴/۲۳ - ۱۸:۳۹

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز که خود نیز در روزهای اخیر به کروناویروس مبتلا شده است می گوید: طی دو روز اخیر، شمار فوت شدگان بر اثر کووید۱۹ هم در فارس، روندی سریعتر به خود گرفته و براساس آمارها، هر ۲ ساعت یکی از مبتلایان، تسلیم این بیماری می‌شود.

ضرغامی: فکر می‌کنید خلع لباس، مشروعیت حسن آقامیری را از بین می‌برد؟ / دوران خلع لباس یک روحانی به خاطر اندیشه‌اش گذشته / به جای آخوندهایی که آبرو برای اسلام نگذاشته‌اند، آقامیری را خلع لباس می‌کنیم
۱۳۹۹/۰۴/۲۳ - ۱۷:۰۷

عزت الله ضرغامی رئیس اسبق صداوسیما به ماجرای خلع لباس حسن آقامیری و مناظره اینستاگرامی او با رفیعی واکنش نشان داد.

سخنگوی شورای شهر خبر داد: اعمال «محدودیت های حداقلی» در پایتخت
۱۳۹۹/۰۴/۲۳ - ۱۶:۰۸

سخنگوی شورای شهر گفت: مجموعه ای از محدودیت ها فعلا به مدت یک هفته در تهران و شهرهای قرمز 10 استان دیگر اعمال می شود.

ثبت دو زمین لرزه دیگر در فیروزکوه / اعلام حالت آماده‌باش زلزله در فیروزکوه، دماوند و شمیرانات
۱۳۹۹/۰۴/۲۳ - ۱۵:۰۷

مدیر کل مدیریت بحران استانداری تهران گفت: به دنبال ثبت ۲ زمین‌لرزه دیگر در فیروزکوه طی امروز دوشنبه، شهرستان‌های دماوند و شمیرانات هم در حالت آماده‌باش قرار گرفتند.

اخرین امار کرونا در ایران، ۲۳ تیر ۹۹: مرگ ۲۰۳ نفر دیگر در ۲۴ ساعت گذشته / مجموع جان باختگان از ۱۳ هزار نفر فراتر رفت / افزایش مبتلایان به ۲۵۹۶۵۲ نفر / ۱۳ استان در وضعیت هشدار یا قرمز
۱۳۹۹/۰۴/۲۳ - ۱۵:۰۶

سخنگوی وزارت بهداشت: از دیروز تا امروز ۲۳ تیر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۳۴۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۵۸۱ نفر از آنها بستری شدند.

زمان برگزاری آزمون‌های دکتری و کارشناسی ارشد سال ۹۹ اعلام شد / ارشد ۱۶ و ۱۷ مرداد / دکتری ۹ مرداد
۱۳۹۹/۰۴/۲۳ - ۱۴:۰۴

سازمان سنجش آ‌موزش کشور زمان برگزاری آزمون‌های دکتری و کارشناسی ارشد سال 1399 را اعلام کرد، بر این اساس آزمون دکتری ۹ مرداد و آزمون کارشناسی ارشد ۱۶ و ۱۷ مردادماه ۹۹ برگزار می‌شود.

سخنگوی وزارت خارجه: جسد قاضی منصوری به دادگاهی در رومانی ارجاع خواهد شد / جسد پس از فروکش کردن محدودیت های کرونایی، با وکالتی که خانواده خواهد داد به ایران منتقل می شود / درباره علت حادثه نطنز هنوز جمع بندی نهایی انجام نشده؛ اگر رژیم یا دولتی در آن دست داشته باشد، ایران واکنش قاطع و مهمی نشان خواهد داد / سند همکاری ایران و چین یک پیشنهاد است که باید چکش کاری شود / بهانه‌ کره جنوبی برای ندادن بدهی اش به ایران، قابل قبول نیست
۱۳۹۹/۰۴/۲۳ - ۱۲:۰۶

سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای انعقاد تفاهم‌نامه با کشورهای دوست، گفت: هجمه‌ها به توافق ۲۵ ساله ایران با چین قطعا ریشه خارجی دارد و اقدامات گروه‌های ضد انقلاب در این زمینه بر کسی پوشیده نیست.

قلب، طعمه جدیدترین نسخه ویروس کرونا
۱۳۹۹/۰۴/۲۳ - ۱۲:۰۶

دانشمندان دریافتند جدیدترین نسخه ویروس کرونا به صورت مستقیم به بافت‌های قلبی حمله کرده و سلول‌های قلب را آلوده می‌کند.

سقف ذخیره کارت سوخت: ۵۴۰ لیتر
۱۳۹۹/۰۴/۲۳ - ۱۱:۰۵

سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: پس از بررسی‌های انجام شده، سقف ذخیره کارت‌های سوخت ۹ ماه تعیین شد و در تیر ماه به پایان می‌رسد. او تصریح کرد: سقف ذخیره ۵۴۰ لیتر تعیین شده و اگر فردی فقط ۳۰ لیتر از این میزان را استفاده کرده باشد تنها ۳۰ لیتر مرداد ماه به سهمیه آن شخص اختصاص داده می‌شود.

معاون وزیر بهداشت: کرونا به صورت آبرومندانه در کشور در حال مدیریت است
۱۳۹۹/۰۴/۲۳ - ۱۱:۰۴

قاسم جان بابایی، معاون درمان وزیر بهداشت گفت: ایران تاکنون در این عرصه دستخوش تصمیم گیری‌های غلط نشده است و جزو سه تا چهار کشوری است که بیشترین تحقیقات را در خصوص بیماری کرونا انجام داده است.

وی گفت: در زمان حاضر بیماری کرونا به صورت آبرومندانه در کشور در حال مدیریت است و خوشبختانه بر خلاف سایر کشورها این بیماری بدون مشکل اجتماعی در حال مدیریت است.

کرونا مدت‌ها پیش از شیوع، نهفته بود
۱۳۹۹/۰۴/۲۳ - ۱۱:۰۳

نماینده سازمان جهانی بهداشت در روسیه اعلام کرد: ویروس جدید کرونا مدت‌ها پیش از شیوع در وضعیت نهفته بسر برده است. این ویروس در بدن حیوانات زندگی کرده و در مقطعی به انسان‌ها منتقل شده‌است.

بایدن همچنان ۷ درصد از ترامپ جلوتر است
۱۳۹۹/۰۴/۲۳ - ۱۱:۰۳

آخرین نظرسنجی موسسه بین‌المللی زاگبی نشان می‌دهد بایدن در بیشتر گروه‌ها به جز سفیدپوستان پیش است اما ترامپ هم در تلاش است تا این اختلاف را کاهش دهد. در این نظر سنجی، «جو بایدن» همچنان با ۷ درصد اختلاف از ترامپ پیش است هرچند که از ماه مه تا کنون ۶ امتیاز از دست داده است.

شمار مبتلایان کرونا در جهان از ۱۳ میلیون نفر عبور کرد
۱۳۹۹/۰۴/۲۳ - ۰۹:۴۵

برآوردهای آماری از سراسر جهان نشان می‌دهد که تعداد کل افراد مبتلا به ویروس کرونا از سیزده میلیون نفر بیشتر شده است. بر این اساس تا لحظه نگارش این خبر ۱۳،۰۳۵،۹۴۲ نفر در سراسر جهان به این ویروس مبتلا شده‌اند و ۵۷۱،۵۷۱ نفر نیز بر اثر آن جان خود را از دست داده‌اند.

اعزام کرونایی ها به سربازی عقب می‌افتد
۱۳۹۹/۰۴/۲۳ - ۰۹:۴۵

رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح درباره اعزام به خدمت مشمولان مبتلا به کرونا توضیح داد و گفت: اگر در حین اعزام مشمولی مبتلا به کرونا بوده یا دارای علائم مشکوک به کرونا باشد، این فرد به خدمت اعزام نشده و تاریخ اعزام جدیدش از سوی سازمان وظیفه عمومی ناجا اعلام خواهد شد.

احتمال قرمز شدن وضعیت کرونایی استان کرمان
۱۳۹۹/۰۴/۲۳ - ۰۹:۴۵

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان هشدار داد: به نظر می آید استان طی روزها و هفته آینده به وضعیت قرمز دربیاید و باید تصمیمات سخت گیرانه تری گرفته شود.

آنچه گذشت
۱۳۹۹/۰۴/۲۳ - ۰۸:۲۵

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا بخوانید.

نظرات بینندگان