arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۱۶۲۷
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۸ - ۲۳ تير ۱۳۹۹

۱۰ کشته و ۵۴ زخمی در حمله افراد مسلح به ساختمان امنیت ملی افغانستان

سخنگوی استاندار سمنگان در شمال افغانستان اعلام کرد که حمله طالبان با خودرو بمب گذاری شده به مرکز امنیت ملی این استان، ۵۰ زخمی برجای گذاشت اما در باره شمار کشته‌ها چیزی نگفت. گروه طالبان مسئولیت این حمله را برعهده گرفته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

استاندار سمنگان افغانستان اعلام کرد که با کشته شدن مهاجمان، حمله به مقر اداره امنیت ملی این استان که طی آن ۱۰ نفر کشته و ۵۴ تن دیگر زخمی شدند، پایان یافت.

به گزارش ایرنا؛ «عبدالطیف ابراهیمی» بعد از ظهر روز دوشنبه به رسانه‌های محلی این کشور گفت که مهاجمان قصد حمله به استانداری و فرماندهی پلیس را داشتند اما موفق به نفوذ در این محل نشده و اداره امنیت ملی را هدف حمله قرار دادند. وی به تعداد مهاجمان اشاره نکرده است.

«صمیم مصدق» رئیس بهداشت سمنگان هم گفته است که ۵۴ نفر از جمله سه کودک و یک زن در این حمله زخمی شده اند و بیشتر قربانیان این حادثه غیرنظامیان هستند.

ساعت ۱۰ و ۳۷ دقیقه پیش از ظهر امروز به وقت محلی مهاجمان با خودرو بمب گذاری شده به ساختمان اداره امنیت ملی در شهر «ایبک» مرکز استان سمنگان حمله کردند.

طالبان مسئولیت این حمله را برعهده گرفته و مدعی شده است که در این حمله ۷۰ تن از نیروهای امنیتی را کشته و یا زخمی کرده اند.

روز گذشته گروه طالبان در واکنش به درخواست دولت افغانستان مبنی بر متوقف کردن جنگ گفته بود که این گروه گزینه‌ای بجز جنگ ندارند.

 

نظرات بینندگان