arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۱۸۹۸
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۱ - ۲۵ تير ۱۳۹۹

دولت انگلستان هواوی را بایکوت کرد

دولت انگلستان قصد دارد توسعه شبکه ۵G هواوی را از تاریخ ۳۱ دسامبر برابر با ۱۱ دی ماه سال جاری ممنوع کند. این موضوع پس از آن مطرح می‌شود که هواوی پیش از این در حوزه توسعه ۵G با انگلستان همکاری می‌کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دولت انگلستان قصد دارد توسعه شبکه ۵G هواوی را از تاریخ ۳۱ دسامبر برابر با ۱۱ دی ماه سال جاری ممنوع کند. این موضوع پس از آن مطرح می‌شود که هواوی پیش از این در حوزه توسعه ۵G با انگلستان همکاری می‌کرده است.


به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، شرکت هواوی از مدت‌ها پیش درگیر مشکلاتی جدی با ایالات متحده است. درواقع شرکت هواوی در فهرست سیاه دولت ایالات متحده قرار دارد و به شکل جدی تحریم شده است. اما انگلستان همکاری خود را با هواوی ادامه می‌داد. با این وجود اکنون شرایط تغییر کرده است و دولت انگلستان هواوی را از تهیه تجهیزات زیرساختی ۵G برای حاملان محلی منع کرده است.

 

بیشتر بدانید:

هواوی

بر اساس اطلاعیه جدید، پس از تاریخ ۳۱ دسامبر برابر با ۱۱ دی ماه هیچ یک از اپراتور‌های مخابراتی انگلیس مجاز به خرید یا استفاده از قطعات ۵G هواوی در شبکه‌های نسل بعدی خود نخواهند بود. این تصمیم توسط نخست وزیر این کشور: بوریس جانسون در دیدار با شورای امنیت ملی گرفته و امضا شد و علاوه بر این دستورات همه تجهیزات ۵G هواوی که در حال حاضر در انگلستان مستقر شده اند تا سال ۲۰۲۷ حذف خواهند شد.


بسیاری از تحلیلگران حدس می‌زنند این تغییرات با توجه به عدم اطمینان امنیتی سران حوزه ارتباطات در انگلستان نسبت به تجهیزات هواوی انجام می‌شود. این دقیقا همان موضوعی است که از مدتی پیش توسط ایالات متحده هشدار داده شده بود. درواقع دولت ایالات متحده مدعی است که هواوی با هدف جاسوسی وارد سیستم مخابراتی کشور‌های مختلف می‌شود. اگرچه این اتهام هرگز رسما تایید نشده است.

 

شرکت هواویی نیز در بیانیه‌ای در واکنش به این تصمیم دولت انگلستان نوشت: «این تصمیم ناامیدکننده و خبر بدی برای هر کسی است که در انگلستان تلفن همراه دارد. این تصمیم انگلیس را به خط آهسته دیجیتال منتقل می‌کند، صورتحساب‌ها را بالا می‌برد و شکاف دیجیتالی را عمیق‌تر می‌کند. به جای رشد کردن، دولت انگلستان در حال حرکت به سمت سیر نزولی است و ما از آن‌ها می‌خواهیم که تجدید نظر کنند. ما اطمینان داریم که محدودیت‌های جدید ایالات متحده نمی‌تواند در مقاومت و امنیت محصولاتی که به انگلستان عرضه می‌کنیم تأثیر بگذارد. متأسفانه آینده ما در انگلیس سیاسی شده است، این مربوط به سیاست تجارت ایالات متحده است و ارتباطی به امنیت ندارد. هواوی برای ساختن یک انگلیس متصل‌تر به اینترنت متمرکز شده است. ما به عنوان یک طرق قرارداد مسئول، همچنان که همیشه انجام داده ایم به پشتیبانی از مشتریان خود ادامه خواهیم داد ما با دولت انگلستان همکاری خواهیم کرد تا توضیح دهیم که چگونه می‌توانیم با همکاری بهتر به ارتباطات انگلیس کمک کنیم.»

نظرات بینندگان