arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۱۹۵۳
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۰ - ۲۵ تير ۱۳۹۹

مردم بجز موارد ضروری از خانه خارج نشوند

معاون درمان ستاد فرماندهی مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران اظهار داشت: با توجه به وضعیت شدید بحران کرونا، مردم بجز موارد ضروری از منزل خارج نشوند، از حضور در مکان های پرتردد اجتناب و موارد بهداشتی را رعایت کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون درمان ستاد فرماندهی مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران اظهار داشت: با توجه به وضعیت شدید بحران کرونا، مردم بجز موارد ضروری از منزل خارج نشوند، از حضور در مکان های پرتردد اجتناب و موارد بهداشتی را رعایت کنند.

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی ایران، دکتر نادر توکلی توصیه کرد: با توجه به شرایط موجود، فعلا سیاستی برای باز شدن نقاهتگاه‌ها وجود ندارد و به منظور رعایت فاصله گذاری اجتماعی، شرایط دورکاری کارمندان و لغو طرح ترافیک در ستاد مدیریت بیماری کرونا مطرح شده و در حال پیگیری است.

وی با توجه به افزایش مبتلایان و گسترش بیماری تاکید کرد: ابتلا به کرونا ویروس جدی است. مردم بی خیال نباشند و حتی الامکان در خانه بمانند. از وسایل حفاظت فردی استفاده کنند و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

توکلی بیان کرد: به دلیل رعایت نشدن موازین بهداشتی، افزایش ترددها، انجام مراسم ها، شاهد موج دوم کووید- ۱۹ و گستردگی بیماری کرونا هستیم که این خود سبب افزایش بار بیمارستانی شده است.

وی اظهار کرد: بجز مراکز تک تخصصی، تمام بیمارستان های دولتی و خصوصی ملزم به پذیرش بیماران کرونایی هستند.

معاون ستاد فرماندهی مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران گفت: اگر علائم تنفسی شدید ندارید به بیمارستان ها مراجعه نکنید و خدمات درمانی را از کلینیک های سرپایی، درمانگاه ها، مطب ها و مراکز ۱۶ ساعته دریافت کنید.

توکلی افزود: تاکنون ۳۰ درصد از تخت های دولتی تحت پوشش برای بیماران کرونایی اختصاص یافته است که این خود به اقتصاد درمان صدمه وارد کرده است.

وی اعلام کرد: اگرچه بیماران چند ساعتی در بخش اورژانس ماندگاری دارند، ولی تا این زمان تمام بیماران پذیرش شده و به محض خالی شدن تخت، به بخش بستری منتقل می شوند.

معاون درمان ستاد فرماندهی مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران خاطر نشان کرد: به تمام بیمارستان های استان تهران بخشنامه ابلاغ شده که بیماران کرونایی، ملاقات ندارند. لذا سامانه ای در تمامی مراکز برای پاسخگویی تلفنی به همراهان و آگاهی از وضعیت بیمار راه اندازی شده است.

وی تصریح کرد: به منظورافزایش گردش کار، کمیته تعیین تکلیف ترخیص بیماران که بهبود نسبی دارند با هماهنگی معاونت درمان و مدیر گروه عفونی تشکیل شده است.

توکلی با اشاره به رصد آمار ورودی و پذیرش بیماران، ابراز داشت: در صورت نیاز، سایر بخش های بیمارستانی برای بیماران کرونایی خالی می شود و تمام تلاش ما این است یک روند مستمر در ارائه خدمات بین بیمارستانی ایجاد شود.

وی با بیان این نکته دامنه سنی بیماری کرونا پایین آمده است، افزود: تمام افراد بالای ۲ سال از ریسک برابر ابتلا برخوردارند و افرادی که دارای بیماری زمینه ای هستند، بیشتر در معرض خطر هستند.

 

نظرات بینندگان