arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۲۰۰۸
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۳ - ۲۵ تير ۱۳۹۹

کمبود تخت آی سی یو داریم

رئیس کل سازمان نظام پزشکی گفت: بیمارستان‌ها از نظر تخت‌های ای سی یو دچار مشکل شده‌اند و کمبود تخت را در بعضی بیمارستان های مرجع داریم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس کل سازمان نظام پزشکی گفت: بیمارستان‌ها از نظر تخت‌های ای سی یو دچار مشکل شده‌اند و کمبود تخت را در بعضی بیمارستان های مرجع داریم.

 محمد رضا ظفرقندی؛ رئیس کل سازمان نظام پزشکی در نشست روز چهارشنبه ضمن درخواست از مردم برای رعایت موارد بهداشتی در این شرایط، بیان کرد: ما از دو جهت در رابطه با کادر درمان با مشکل مواجه هستیم، اول اینکه آنها زود فرسوده می شوند و در جهت دیگر این افراد خودشان هم بیمار می شوند، مثلا چند نفر در بخش سرطان بیمارستان امام خمینی و بیمارستان سینا به ویروس کرونا آلود شدند.

وی در مورد ماجرای استفاده از کارتخوان پزشکان در مطب گفت: پزشکان از اول هم بلد بودند از کارتخوان استفاده کنند و موضوع این بود که زیرساخت‌ها برای این کار مهیا نبود اما هماهنگی‌ها لحاظ شد تا کارت خوان در مطب ها استفاده شود که این موضوع مربوط به چند ماه پیش است.

وی در مورد اینکه آیا ارسال نامه‌ از وزارت بهداشت به قوه قضاییه مبی بر صادر نشدن حکم اعدام برای پزشکان متخلف، دلیلی بر افزایش میزان تخلفات آنها شده؟ بیان کرد: باید در مورد چنین اتفاقات بررسی قانونی و کارشناسی صورت گیرد و قطعا به هیچ وجه این موضوع باعث افزایش تخلف پزشکان نمی‌شود و از نظر ما قابل قبول نیست.

وی در مورد شرایط بیمارستان‌ها در این روز‌ها گفت: بیمارستان‌ها از نظر تخت‌های ای سی یو دچار مشکل شده‌اند و کمبود تخت را در بعضی بیمارستان های مرجع داریم. بیمارستان سینا یک بخش عادی را به ای سی یو تبدیل کرده است.

داروهایی که در پروتکل نیست تجویز نشود

وی در ادامه گفت: داروهایی که در پروتکل‌های دارویی درمان کرونا قرار ندارد نباید تجویز شود و باید در مسیر پروتکل‌های بهداشتی تجویزها صورت گیرد چون در این صورت بیمار را هم گمراه می‌کنیم و از مسیر اصلی درمان دور می‌شویم.

هزینه برای بیمارستان‌های خصوصی سنگین است

ظفرقندی در مورد میزان حضور بیمارستان‌های خصوصی در ماجرای کرونا ادامه داد: در بخش خصوصی با شروع کرونا بسیاری از عمل‌ها متوقف و یا کاهش پیدا کرد، همچنین هزینه‌ی تجهیزات برای بیمارستان‌های خصوصی بسیار سنگین است فعلا بخش خصوصی به همکاری خود ادامه می دهد تا این که حمایت‌هایی برای این بیمارستان‌ها صورت گیرد.

وی بیان کرد: در مورد روند نسخه‌ی الکترونیک باید بگویم که در پیش است و ۴۰ تا ۴۵ درصد داروخانه‌های ما به این امکان مجهز شده و بقیه‌ی داروخانه‌ها هم با بررسی زیرساخت مجهز خواهد شد.

ظفرقندی همچنین گفت: اپلیکیشن موبایلی که به تازگی کار مشاوره انجام می دهند ما هنوز مجوزی برای آن صادر نکردیم و به صورت قانونی نیست اما با توجه به شرایط حال حاضر مراکز زیادی را مقرر کردیم تا برای مشاوره و جلوگیری از تجمع به افراد مشاور دهند.

 

منبع: ایلنا
نظرات بینندگان