arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۲۲۱۴
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۲ - ۲۶ تير ۱۳۹۹

تکذیب خبر تغییر نوع ارز دستگاه های سمعک، تست قند خون و استپلر

خبر تغییر نوع ارز دستگاه سمعک، دستگاه تست قند خون و نوار مربوطه و دستگاه استپلر از نرخ رسمی به نیمایی تکذیب شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خبر تغییر نوع ارز دستگاه سمعک، دستگاه تست قند خون و نوار مربوطه و دستگاه استپلر از نرخ رسمی به نیمایی تکذیب شد.

 کمیته تخصیص ارز اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو در اطلاعیه ای، خبر تغییر نوع ارز دستگاه سمعک، دستگاه تست قند خون و نوار مربوطه و دستگاه استپلر از نرخ رسمی به نیمایی را تکذیب کرد.

متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

«با توجه به برخی شایعات در فضای مجازی و رسانه‌ها در خصوص تغییر نوع ارز دستگاه سمعک، دستگاه تست قند خون و نوار مربوطه آن و دستگاه استپلر از نرخ رسمی به نیمایی، به اطلاع می‌رساند، کمافی‌السابق ارز نرخ رسمی به واردات این اقلام تعلق می‌گیرد و نوع ارز آنها تغییری نکرده است. لذا عدم رعایت قیمت‌های اعلامی برای اقلام شده مندرج در پورتال imed.ir توسط برخی از فروشندگان به منزله گران‌فروشی و تخلف محسوب می‌شود و پیگرد قانونی دارد.

بنابر اعلام وبدا، شایان ذکر است قیمت مورد تایید این اقلام در پورتال اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی به آدرس www.imed.ir در قسمت "استعلام فهرست قیمت کالاهای مصرفی مورد تایید اداره کل تجهیزات پزشکی جهت اطلاع رسانی عموم مردم" منتشر شده و در دسترس می‌باشد و کلیه تأمین‌کنندگان مکلف به رعایت قیمت‌های مصوب و توزیع محصولات مذکور در شبکه توزیع مجاز طبق ضوابط و مقررات بوده و می‌بایست مطابق بخشنامه های ابلاغی قبلی، نسبت به درج سوابق توزیع در "سامانه کالاهای مشمول ارز رسمی" اقدام کنند».

نظرات بینندگان