arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۲۳۰۹
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۹ - ۲۶ تير ۱۳۹۹

آخرین مرحله آزمایش واکسن چینی کرونا در امارات آغاز شد

«سینوفارم» شرکت داروسازی دولتی چین اعلام کرد سومین و آخرین مرحله آزمایش بالینی واکسن ضد کرونا خود را بر روی ۱۵ هزار داوطلب در امارات متحده عربی آغاز کرده است. قرار است این واکسن روی حدود ۱۵ هزار داوطلب در ابوظبی طی سه تا شش ماه آزمایش شود داوطلبان ۱۸ تا ۶۰ سال سن دارند و فاقد بیماری های زمینه ای هستند و قبلا هم به کرونا مبتلا نشده اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«سینوفارم» شرکت داروسازی دولتی چین اعلام کرد سومین و آخرین مرحله آزمایش بالینی واکسن ضد کرونا خود را بر روی ۱۵ هزار داوطلب در امارات متحده عربی آغاز کرده است.

به گزارش ایرنا سینوفارم روز پنجشنبه اعلام کرد آغاز مرحله سوم آزمایش بالینی این واکسن با همکاری مشترک شرکت هوش مصنوعی و محاسبات ابری مستقر در ابوظبی با نام گروه ۴۲ و وزارت بهداشت ابوظبی صورت گرفته است.

«آشیش کوشی» از مدیران شرکت گروه ۴۲ امارات گفت این مطالعه که از روز چهارشنبه آغاز شده است اولین آزمایش فاز سوم یک واکسن غیر فعال شده در جهان است واکسن های غیرفعال شده به خوبی شناخته شده اند و در برابر بیماری هایی مانند آنفلوانزا و سرخک استفاده می شوند.

هنوز واکسن ضد کرونا (COVID-۱۹) تا کنون برای استفاده تجاری تایید نشده است طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی، در حال حاضر ۲۳ واکسن ضد کرونا در جهان در حال آزمایش بالینی است که سه مورد آنها در حال یا آغاز آزمایش مرحله سوم و نهایی در فاز بزرگتری هستند.

قرار است این واکسن روی حدود ۱۵ هزار داوطلب در ابوظبی طی سه تا شش ماه آزمایش شود داوطلبان ۱۸ تا ۶۰ سال سن دارند و فاقد بیماری های زمینه ای هستند و قبلا هم به کرونا مبتلا نشده اند.

گزارش حاکی است شرکت سینوفارم، امارات متحده عربی را انتخاب کرد زیرا حدود ۲۰۰ ملیت مختلف در آنجا ساکن هستند و تمرکز آن بر تحقیقات پزشکی و مبارزه با بیماری همه گیر است.

امارات متحده عربی با ۱۰ میلیون جمعیت می گوید تا کنون بیش از ۴ میلیون آزمایش ویروس کرونا انجام داده است این کشور تقریباً ۵۶ هزار مبتلا و ۳۳۵ مورد مرگ بر اثر کرونا را گزارش کرده است.

دولت ابوظبی هم اعلام کرده است که مرحله اول و دوم این واکسن به مدت ۲۸ روز روی داوطلبان به صورت کاملا موفق آزمایش شده است.

چین به دلیل عدم وجود بیماران جدید مبتلا به کرونا، به دنبال آزمایش واکسن های احتمالی در خارج از کشور است شرکت سینوواک بیوتک چین هم در حال آزمایش مرحله سوم واکسن دیگری در برزیل است.

 

نظرات بینندگان