arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۲۴۴۵
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۵ - ۲۷ تير ۱۳۹۹

چگونه نژاد پرستی بر نرخ مرگ و میر کرونا موثر است؟

داده‌های مربوط به بیش از ۳.۵ میلیون مورد تائید شده کرونا در ایالات متحده، نشان دهنده یک روند واضح و نگران کننده است: در سرتاسر کشور، جوامع سیاه، لاتین و بومی شدیدترین مشکلات را تجربه کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

داده‌های مربوط به بیش از ۳.۵ میلیون مورد تائید شده کرونا در ایالات متحده، نشان دهنده یک روند واضح و نگران کننده است: در سرتاسر کشور، جوامع سیاه، لاتین و بومی شدیدترین مشکلات را تجربه کردند.


به گزارش سرویس خواندنی‌های انتخاب و براساس داده‌های CDC که توسط نیویورک تایمز منتشر شده است، افراد سیاه پوست و لاتین سه برابر بیشتر از افراد سفید پوست به ویروسکرونا مبتلا هستند. آن‌ها همچنین تقریباً دو برابر احتمال مرگ را تجربه کرده اند.


بیشتر بدانید:


آزمایشگاه تحقیقات رسانه‌های عمومی آمریکا نشان می‌دهد که افراد بومی پس از سیاه پوستان، دومین آمار مرگ و میر را در ایالات متحده دارند. آن لیو، پزشک بیماری‌های عفونی و ایمونولوژیست در مراقبت‌های بهداشتی استنفورد در این خصوص گفت: «این اعداد نگران کننده نشان دهنده نژادپرستی سیستمیک در مراقبت‌های بهداشتی است. عوامل زیادی در این موضوع نقش دارند».


دکتر لیو ادامه داد: «بعد از گذشت چندین دهه، فرصت‌های مساوی برای سیاهپوستان فراهم نشده است. افراد رنگین پوست احتمالاً در مکان‌هایی زندگی کنند که فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نمی‌کنند. همچنین ممکن است آن‌ها به عنوان کارگرانی که گزینه کار از خانه را ندارند و یا در مشاغلی که تجهیزات محافظ شخصی به اندازه گسترده‌ای ارائه نشده باشد فعالند. در نتیجه از بهداشت کمتری نیز برخوردارند. اکثر کارگران اساسی در حوزه مواد غذایی و کشاورزی، تأسیسات و خدمات صنعتی، تجاری و مسکونی را سیاهپوستان تشکیل می‌دهند.»


دکتر لیو افزود: «نژادپرستی سیستمیک به احتمال زیاد به تفاوت در دسترس بودن منابع غذایی نیز کمک کرده است. در آمریکا مواد غذایی بی ارزش و فراوری شده بیشتر به سیاهپوستان اختصاص داده می‌شود. تحقیقات نشان داده است که اغلب در محلات سیاهپوستان و لاتین تبار‌ها مشکلاتی مانند چاقی، فشار خون بالا و دیابت دیده شده است. همه این‌ها از جمله شرایط سلامتی ذکر شده توسط CDC به عنوان عوامل خطر کرونا است.»

نظرات بینندگان