arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۲۷۸۳
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۰۸ - ۲۹ تير ۱۳۹۹

شرمندگی توییتر از هک ۱۳۰ حساب کاربری مشاهیر

شرکت توییتر هفته جدید را با یک شرمندگی بزرگ و عمیق اغاز کرد چرا که حساب‌های کاربری بسیاری از مشاهیر هک شد و هکر‌ها تلاش کردند از طریق این حساب‌های کاربری دست به اخاذی از کاربران بزنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


شرکت توییتر هفته جدید را با یک شرمندگی بزرگ و عمیق اغاز کرد چرا که حساب‌های کاربری بسیاری از مشاهیر هک شد و هکر‌ها تلاش کردند از طریق این حساب‌های کاربری دست به اخاذی از کاربران بزنند.


به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، توییتر در بیانیه‌ای اعلام کرده است که از اتفاقات اوایل هفته عمیقا شرمنده است و تعداد حساب‌های کاربری آسیب دیده را رسما ۱۳۰ اکانت اعلام کرده است.

 

بیشتر بدانید:

توییتر

توییتر می‌گوید در جریان نقض امنیت سایبری روز چهارشنبه، در کل ۱۳۰ اکانت هک شده است که برخی از برجسته‌ترین کاربران آن از جمله جو بایدن و کانی وست را تحت تأثیر قرار داده است. شرکت توییتر اعلام کرده است که از این یکصد و سی اکانت، هشت اکانت بیشترین آسیب را دیده اند، اما هنوز مشخص نکرده است که این هشت اکانت دقیقا تا چه حد متضرر شده اند یا صاحبان این اکانت‌ها در چه حد در خطرند.


مهمترین سؤال برای افرادی که از توییتر استفاده می‌کنند احتمالاً این سوال اس: «آیا مهاجمان هیچ یک از اطلاعات خصوصی من را دیده اند؟» شرکت توییتر در به روز رسانی روز جمعه گفت: «برای اکثریت قریب به اتفاق مردم، ما معتقدیم که پاسخ منفی است و آن‌ها در امنیت کامل قرار دارند.».


اما این شرکت در ادامه گفت: هکر‌ها توانستند آدرس‌های ایمیل، شماره تلفن‌ها و در برخی موارد "اطلاعات اضافی" را مشاهده کنند. توییتر می‌گوید کاربران قربانی یک حمله هماهنگ مهندسی شده بودند. در جریان این حمله هکری، هکر‌ها ابتدا اکانت‌های مشاهیر را تحت کنترل می‌گرفتند و سپس اعلام می‌کردند که اگر دنبال کنندگان حساب‌ها هزار دلار بیت کوین خریداری کنند ظرف مدت ۳۰ دقیقه دو هزار دلار دریافت می‌کنند.


در جریان این حمله هکری نه تنها حساب‌های افرادی مقانند کانیه وست و کیم کارداشیان، بلکه اکانت شرکت‌های مشهوری مانند اوبر و اپل نیز هک شد. در طی چند ساعت، توییتر پست‌ها را حذف کرده و حتی حساب‌های تأیید شده را به طور موقت از توییت کردن یا بازنشانی گذرواژه‌هایشان مسدود کرده است.


مقامات توییتر اکنون می‌گویند که آن‌ها از آن چه اتفاق افتاده است، بهتر مطلع شده اند. این شرکت در بیانیه‌ای طولانی آنچه را که تاکنون معلوم شده است، ارائه می‌دهد: «مهاجمین با موفقیت تعداد کمی از کارمندان را هدف گرفتند و از اکانت آنان برای دسترسی به سیستم‌های داخلی توییتر استفاده کردند، از جمله از طریق محافظت‌های دو عاملی ما. از همین حالا، ما می‌دانیم که آن‌ها فقط به ابزار‌هایی که در اختیار تیم‌های پشتیبانی داخلی ما هستند نفوذ کرده و برای هدف قرار دادن ۱۳۰ حساب توییتری استفاده کرده اند.


این شرکت در بخشی از بیانیه خود گفت: «ما از وظایف خود نسبت به افرادی که از خدمات ما و به طور کلی شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند، آگاه هستیم. ما خجالت زده ایم، ناامید شده ایم و بیش از هر چیز متاسفیم.»

نظرات بینندگان