arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۳۲۴۸
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۲۲ - ۳۰ تير ۱۳۹۹

پارلمان مصر به السیسی اجازه حضور نظامی در لیبی را داد

اعضای پارلمان مصر عصر دوشنبه در جلسه‌ای به اتفاق آرا به رئیس جمهوری این کشور اجازه حضور نیروهای نظامی مصر را در لیبی دادند. پارلمان مصر با استقرار نیروهای مسلح مصر در قالب مأموریت‌های رزمی در خارج کشور موافقت کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اعضای پارلمان مصر عصر دوشنبه در جلسه‌ای به اتفاق آرا به رئیس جمهوری این کشور اجازه حضور نیروهای نظامی مصر را در لیبی دادند.

به گزارش ایرنا، به نقل از الاهرام مصر، پارلمان مصر با استقرار نیروهای مسلح مصر در قالب مأموریت‌های رزمی در خارج کشور موافقت کرده است.

بر اساس این گزارش، پارلمان مصر این اجازه را به "عبدالفتاح السیسی" داده است که همه تدابیر لازم را برای حفظ امنیت ملی اتخاذ کند.

پارلمان مصر به اتفاق آرا با استقرار نیروهای نظامی برای دفاع از امنیت ملی در جهت راهبرد عربی موافقت کرده است.

بنا بر اعلام پارلمان مصر، نیروهای این کشور با شبه‌نظامیان و عناصر تروریستی خارجی مقابله خواهند کرد.

مصوبه پارلمان مصر پس از اظهارات السیسی رییس جمهوری این کشور مبنی بر تعیین خطوط قرمز در لیبی و احتمال مداخله نظامی مصر در منازعات لیبی بود.

از سوی دیگر "رجب طیب اردوغان" رییس جمهوری ترکیه از مواضع مصر و امارات در پشتیبانی نظامی از نیروهای ژنرال خلیفه حفتر بشدت انتقاد کرد.

رییس جمهوری ترکیه در واکنش به احتمال مداخله نظامی مصر در لیبی برای حمایت از نیروهای ژنرال حفت، گفت: ترکیه در کنار دولت وفاق ملی که مورد تأیید جامعه بین الملل است باقی می ماند.

پس از سرنگونی معمر قذافی در لیبی در سال ۲۰۱۱ ، این کشور عملاً به دو بخش شرقی و غربی تقسیم شد. در بخش غربی به مرکزیت طرابلس، دولت موسوم به "دولت وفاق ملی" به ریاست "فایز السراج" بر سرکار آمد که مورد تأیید و حمایت سازمان ملل متحد است و در بخش شرقی این کشور، "خلیفه حفتر" یک ژنرال بازنشسته، کنترل این منطقه را در دست دارد.

عربستان سعودی، روسیه ، مصر، امارات، فرانسه و یونان از ژنرال حفتر حمایت می کنند و ترکیه، قطر و ایتالیا نیز دولت "فایز السراج" را مورد پشتیبانی خود قرار داده اند.

 

نظرات بینندگان