arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۳۵۸۷
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۳ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۹

هند به کانون جدید کرونا در جهان تبدیل شده است

جدیدترین تحقیقات نشان می‌دهد از هر چهار هندی در پایتخت این کشور، یک نفر به ویروس کرونا مبتلا شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

جدیدترین تحقیقات نشان می‌دهد از هر چهار هندی در پایتخت این کشور، یک نفر به ویروس کرونا مبتلا شده است.
هند به کانون جدید کرونا در جهان تبدیل شده است تحقیقات جدید نشان می‌دهد در دهلی نو، پایتخت هند از هر چهار نفر یک نفر به ویروس کرونا مبتلا شده است.

در این تحقیقات که به صورت تصادفی انجام گرفت، از ۲۱ هزار و ۳۸۷ نفر نمونه خون برای تشخیص ویروس کرونا گرفته شد. براین اساس تست کرونای نزدیک به ۲۴ درصد این افراد مثبت بوده است. این تحقیقات نشان داد شیوع ویروس کرونا در دهلی نو بسیار گسترده‌تر از آنچه مقامات دولتی تصور می‌کرده اند، بوده است.

پیش‌تر مقامات محلی دهلی نو اعلام کرده بودند تاکنون ۱۲۴ هزار نفر از جمعیت ۲۰ میلیونی این شهر به ویروس کرونا مبتلا شده اند. با این وجود، با استناد به تحقیقات جدید ۴ میلیون و ۶۵۰ هزار نفر به این ویروس آلوده شده اند.


از سوی دیگر، برخی محققان می‌گویند حتی پیش بینی ۲۴ درصدی ابتلای مردم دهلی نو به کووید ۱۹ بسیار خوشبینانه است، زیرا مراکز متعدد پرجمعیت و متراکم در این شهر وجود دارد و احتمال گستردگی بیماری در این مناطق زیاد است.

این تحقیقات که برای نخستین بار در دهلی نو صورت گرفته به مقامات کمک می‌کند درک بهتری از شدت شیوع ویروس کرونا در این شهر بدست آورند. براساس آمار رسمی دولتی، در دو هفته اخیر به طور متوسط روزانه ۱۲۰۰ تا ۱۶۰۰ نفر در پایتخت هند به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

تاکنون بیش از یک میلیون و ۱۵۵ هزار تن در هند به کووید ۱۹ مبتلا شده اند. از این میان، ۲۸ هزار تن جان خود را از دست داده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات بینندگان