arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۳۶۲۶
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۶ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۹

وزارت بهداشت: ۱۹ هزار نفر از کادر درمان به کرونا مبتلا شدند / ۱۱ تا ۱۲ هزار نفر پرستار بودند

رئیس مرکز مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی وزارت بهداشت اظهار کرد: در طول ۵ ماه گذشته ۱۹ هزار نفر از کل کادر نظام سلامت درگیر بیماری کرونا شدند که از این تعداد ۱۱ تا ۱۲ هزار نفر پرستار بودند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

گل‌پیرا گفت: در طول ۵ ماه گذشته ۱۹ هزار نفر از کل کادر نظام سلامت درگیر بیماری کرونا شدند که از این تعداد ۱۱ تا ۱۲ هزار نفر پرستار بودند.

 

به گزارش انتخاب،  رضا گل پیرا، رئیس مرکز مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی وزارت بهداشت در برنامه مثبت سلامت شبکه سلامت اظهار کرد: در طول ۵ ماه گذشته که مردم با بیماری کرونا گریبان‌گیر شدند، سربازان نظام سلامت با تمام توانشان به مقابله با ویروس کرونا پرداختند.

او افزود: کادر درمان و پزشکی تا جایی که امکان داشت از تمام توان و انرژی خود برای خدمت‌رسانی به بیماران استفاده کردند.

رئیس مرکز مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه در طول ۵ ماه گذشته ۱۹ هزار نفر از کل کادر نظام سلامت درگیر بیماری کرونا شدند، افزود: از این تعداد ۱۱ تا ۱۲ هزار نفر از پرستاران خدوم به بیماری کرونا مبتلا شدند.

گل پیرا تصریح کرد: به پشتیبانی وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی تا جایی‌که در توان داشتیم از تمامی امکانات و ملزوماتی که در بیمارستان وجود داشت برای بهبودی بیماران استفاده کردیم. همکارانم شبانه روز وقت گذاشتند تا تک تک تجهیزاتی را که برای درمان بیماران نیاز بود را آماده سازی کنند تا کمترین خسارت را داشته باشیم.

او با اشاره به اینکه دنیا درگیر بیماری منحوس کرونا است، بیان کرد: این بیماری کوچک و بزرگ نمی‌شناسد بنابراین سعی کردیم بیشترین پیشگیری را انجام دهیم، اما متاسفانه بسیاری از همکارانم درگیر بیماری شدند و در قرنطینه و یا بستری به سر می‌برند.

کادر درمان ما بعضاً ۲۴ ساعته به بیماران خدمت می‌کنند
رئیس مرکز مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه مدیریت بیمارستانی کمک کرد تا با سرویس دهی در نیرو‌ها، کمبود‌ها را کم کنیم، گفت: فشار مضاعفی بر همکارانم وارد شد تا بتوانند به خدمت رسانی خود ادامه دهند به طوری که استاندارد سرویس دهی به بیماران ۶ تا ۸ ساعت است، اما بعضا در جا‌هایی این سرویس دهی به ۱۱، ۱۲ ساعت و حتی گا‌هی به ۲۴ ساعت رسید.

گل پیرا تصریح کرد: بسیج جامعه پزشکی و پرستاری در این راستا به ما کمک کردند و به صورت خودجوش در این راه کمک رسان ما بودند، دوستانی که بر اثر بیماری کرونا بهبود حاصل کرده‌اند دوباره به کار برگشتند، حتی همکارانی داشتیم که خودشان آلوده بودند، اما در بخش کرونا اقدام به سرویس دهی می‌کردند.

او ادامه داد: وزارت بهداشت سعی دارد از تمامی کادر سلامت به نحوه شایسته قدردانی کند بر این اساس در حد بضاعت آنچه که دولت در اختیار گذاشت را نیز در بین نیرو‌های پرستاری و پزشکی قرار دادیم.

نظرات بینندگان