arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۳۶۴۱
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۷ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۹

برگزاری تجمعات غیرضرور، موجب افزایش شیوع کرونا می‌شود

فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا در تهران گفت: برگزاری مراسم‌های گروهی مانند مراسم عروسی می‌تواند کانون خطر شیوع بیماری کرونا باشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا در تهران گفت: برگزاری مراسم‌های گروهی مانند مراسم عروسی می‌تواند کانون خطر شیوع بیماری کرونا باشد.


برگزاری تجمعات غیرضرور، موجب افزایش شیوع کرونا می‌شود  علیرضا زالی، فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران صبح امروز در مراسم تقدیر از پرستارانی که مراسم ازدواج خود را به تاخیر انداختند، اظهار کرد: من از تمام تلاش‌های کادر درمان در موضوع مقابله با بیماری کرونا به ویژه پرستاران تشکر می‌کنم.

او ادامه داد: امروز سالگرد ازدواج نور دو عالم حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) است؛ به همین مناسبت ۳۱ زوج، زندگی خود را در دوران شیوع کرونا آغاز کردند. در چنین دوران سختی داشتن یک زندگی ساده نشانگر سمبل و نماد زیبایی در دل نگرانی‌ها و سختی‌هاست. برگزاری مراسم‌های ساده سبب ایجاد نشاط و امید در بین همه مردم و بخصوص جوانان کشورمان می‌شود.

زالی گفت: در بحران کرونا تیم‌های بهداشتی و درمانی بسیار خوش درخشیدند و هنوز کادر درمان در خط مقدم این نبرد سنگین قرار دارند. ترویج مراسم ازدواج جزو سنت‌های قدیمی و معروف ایرانیان است، اما در چنین شرایطی به دلیل دوری از هرگونه تجمع، رعایت هر چه بیشتر پروتکل‌ها و اجرای شیوه نامه‌های بهداشتی، ایجاد یک سپر ایمنی برای مهمانان و پیشگیری از ابتلای مردم به بیماری کرونا؛ برگزاری مراسم‌های ساده یک فرهنگ سازی اجتماعی و مذهبی محسوب می‌شوند.

زالی تاکید کرد: برگزاری مراسم‌های گروهی مانند مراسم عزا و عروسی می توانند کانون خطر شیوع بیماری کرونا باشند. برگزاری مراسم ساده یک پیام بهداشتی به مردم می‌دهد تا افراد از برگزاری هرگونه تجمع با هدف قطع زنجیره انتقال صرف نظر کنند.

او گفت: ریشه تفاهم بر اساس همین هم گرایی هاست و موجب طراوت و شادابی خانواده‌ها می‌شود. ما باید شراره‌های مبتنی بر عشق مقدس و عاطفه را شعله ور نگه داریم. در چنین شرایطی توصیه اخلاقی من به زوج‌های جوان و به خصوص کادر درمان، پرهیز از تجملات است.

دوره نهفتگی کرونا، طولانی تر از سایر بیماری‌ها
زالی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هرگونه مداخله‌ای در زمینه کرونا آسیب های خطرناکی به همراه خواهد داشت. این بیماری دوره نهفتگی طولانی تری نسبت به سایر بیماری‌ها دارد.

او با بیان اینکه آمارِ امروز نباید باعث دلسردی مردم شود، یادآوری کرد: زدن ماسک به تنهایی راهبردی نخواهد بود و باید فاصله گذاری فیزیکی همراه با زدن ماسک رعایت شود. اگر در مراکز شلوغ تهویه مناسبی وجود نداشته باشد، میزان ابتلا به بیماری کرونا افزایش پیدا خواهد کرد.

زالی تاکید کرد: زدن ماسک نباید به مردم امنیت خاطر کاذب بدهد. مردم نباید با ماسک بازی کنند، زیرا اثر بخشی آن تحت تاثیر قرار می‌گیرد.


زالی ادامه داد: نحوه صحیح استفاده از ماسک بسیار مهم است و اگر به خوبی این کار انجام نشود، می‌تواند باعث افزایش آلودگی و انتشار آن شود. ایمنی ماسک و اثربخشی تجهیزات حفاظتی موضوعی مهم است، متاسفانه تعدادی از افراد سودجو، تجهیزات پزشکی کم کیفیت را تولید و توزیع کرده اند.

او اضافه کرد: نظارت های کافی باید بر تولید ماسک صورت بگیرد و سختگیرانه تر به تولید مواد ضدعفونی کننده توجه شود. خوشبختانه کیفیت تجهیزات تولیدی بهتر شده و ما به طور آزمایشی این تجهیزات را از نظر سطح کیفی ارزیابی می‌کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات بینندگان