arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۳۸۳۵
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۲۰ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۹

آغاز شمارش معکوس برگزاری المپیک توکیو /اولویت اول حفظ سلامتی شرکت کنندگان

رییس کمیته ملی المپیک اعلام کرد شمارش معکوس بازی‌های المپیک آغاز شده و ما المپیک توکیو را به جشنواره امید، مقاومت و همبستگی تبدیل می‌کنیم. باخ به اشاره به این که جهان تحت تاثیر ویروس کرونا قرار دارد، گفت: سلامت ورزشکاران اولویت اصلی برگزار کنندگان بازی‌هاست. بازی‌های المپیک به سلامتی همه شرکت کنندگان احترام می‌گذارد و آن را حفظ خواهد کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رییس کمیته ملی المپیک اعلام کرد شمارش معکوس بازی‌های المپیک آغاز شده و ما المپیک توکیو را به جشنواره امید، مقاومت و همبستگی تبدیل می‌کنیم.

به گزارش ایسنا و به نقل از Inside the games، توماس باخ، رییس کمیته بین‌المللی المپیک در یک سال باقی مانده تا آغاز بازی‌های المپیک پیام ویدئویی ارسال کرد. باخ در این پیام گفت: بازی‌های المپیک توکیو می‌تواند بزرگ‌ترین جشنواره ورزشی باشد که قرار است دوباره برگزار شود. ما یک سال مهم را پیش‌رو داریم و از دوستان ژاپنی خود، فدراسیون‌های بین‌المللی و همه کشورهای شرکت کننده تشکر می‌کنم و بدون همبستگی و کمک آن‌ها نمی‌توانستیم تصمیم تاریخی تعویق بازی‌های المپیک را بگیریم.

او ادامه داد: اکنون شمارش معکوس برای برگزاری المپیک آغاز شده است و در این یک سال باقی مانده آماده می‌شویم تا المپیک توکیو را به جشنواره بزرگ امید، مقاومت و همبستگی تبدیل کنیم. ما در شرایطی زندگی می‌کنیم که هیچ چیز مشخص نیست و بازی‌های المپیک می‌تواند نماد بزرگی از امید، خوش‌بینی و وحدت باشد.

باخ به اشاره به این که جهان تحت تاثیر ویروس کرونا قرار دارد، گفت: سلامت ورزشکاران اولویت اصلی برگزار کنندگان بازی‌هاست. بازی‌های المپیک به سلامتی همه شرکت کنندگان احترام می‌گذارد و آن را حفظ خواهد کرد.

مسوولان برگزاری بازی‌های المپیک توکیو یک سال مانده تا آغاز المپیک را با انتشار یک ویدئو با نام "یک سال تا المپیک" جشن گرفتند. این ویدئو حامی پیام‌هایی برای حمایت از همه ورزشکاران با هدف شرکت در المپیک سال آینده است و راس ساعت ۲۰ به وقت توکیو، یعنی زمان آغاز مراسم افتتاحیه المپیک به نمایش گذاشته شد.

چهره اصلی این ویدئو ورزشکاری به نام "ریکاکو ایکی" بانوی شناگر ۲۰ ساله ژاپنی است. این شناگر که با بیماری لوسمی یا همان سرطان خون دسته و پنجه نرم می‌کند، پیام صمیمانه‌ای را به اشتراک گذاشته و در پیامش از همه دعوت می‌کند تا گامی به جلو تا زمان افتتاحیه بازی‌ها بردارند.

ریکاکو ایکی دسامبر ۲۰۱۹ و پس از ۱۰ ماه که تحت مراقب و درمان قرار داشت، از بیمارستان مرخص شد و در ۱۷ مارس ۲۰۲۰ برای نخستین بار پس از ۴۰۶ روز دوباره به آب زد. این شناگر سابقه کسب ۶ طلا و ۲ نقره در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ را دارد؛ بازی‌هایی که به عنوان ستاره آن نیز معرفی شد.

نظرات بینندگان