arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۳۹۶۱
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۸ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۹

روایت یکی از مسافران هواپیمای ماهان: دو جنگنده آمریکایی به شکل تحریک‌آمیزی به هواپیمای مسافربری نزدیک شده بودند / جنگنده شروع به انجام حرکات نمایشی و چرخشی کرد و برای یک مدت مشخصی بالای سر ما پرواز کرد

یکی از مسافران پرواز ماهان با روایت مشاهدات خود گفت که دو جنگنده آمریکایی بر خلاف ادعای مقامات این کشور به شکل تحریک‌آمیزی به هواپیمای مسافربری نزدیک شده بودند. او افزود: «جنگنده از ما جدا نمی‌شد؛ بر فراز و پایین هواپیما پرواز می‌کرد. سپس جنگنده اولی دور شد و من دیدم که در افق پرواز کرد و رفت؛ سپس جنگنده دوم ظاهر شد و شروع به انجام حرکات نمایشی و چرخشی کرد و برای یک مدت مشخصی بالای سر ما پرواز کرد و من توانستم جنگنده را ببینم و سپس دور شد.»
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یکی از مسافران پرواز ماهان با روایت مشاهدات خود گفت که دو جنگنده آمریکایی بر خلاف ادعای مقامات این کشور به شکل تحریک‌آمیزی به هواپیمای مسافربری نزدیک شده بود.

به گزارش فارس، «فاطمه حمدان» از مسافران پرواز ۱۱۵۲ خطوط هوایی ایران از مبدأ تهران به مقصد بیروت به بیان مشاهدات خود از مزاحمت دو جنگنده آمریکایی برای این هواپیمای مسافربری پرداخت.

او به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: «در ساعت هفت و ربع، بر فراز آسمان سوریه بودیم و ناگهان یک جنگنده به شدت به ما نزدیک شد. بر خلاف چیزی که ادعا می‌کنند که در یک کیلومتری هواپیما بود، فاصله کمی [با هواپیما] داشت. تا آمدم دوربینم را بردارم و عکس بگیرم به یکباره صدایی بلند شد و هواپیمای ما شروع به سقوط شدید (کاهش ارتفاع) در آسمان کرد و متأسفانه کسی کمربند نبسته بود، چرا که زمان بستن کمربندها نبود و همه مسافران از صندلی‌هایشان به هوا برخاستند.»

او افزود: «جنگنده از ما جدا نمی‌شد؛ بر فراز و پایین هواپیما پرواز می‌کرد. سپس جنگنده اولی دور شد و من دیدم که در افق پرواز کرد و رفت؛ سپس جنگنده دوم ظاهر شد و شروع به انجام حرکات نمایشی و چرخشی کرد و برای یک مدت مشخصی بالای سر ما پرواز کرد و من توانستم جنگنده را ببینم و سپس دور شد.»

این مسافر لبنانی هواپیمای ماهان، با بیان اینکه اقدام جنگنده آمریکایی تحریک‌آمیز و غیر طبیعی بود، گفت که مسافران به شدت وحشت کرده بودند و کسی انتظار چنین پیشامدی را نداشت.

«فاطمه حمدان» همچنین گفت که بیشتر مسافران به هنگام برخاستن از صندلی‌هایشان پس از کاهش شدید ارتفاع، سر و کتفشان به سقف هواپیما برخورد کرد و آسیب دیدند.

به گفته وی دو جنگنده آمریکایی بین سه الی چهار دقیقه در کنار هواپیمای مسافربری پرواز کردند و هواپیمای ایرانی به خوبی و به آرامی در فرودگاه بیروت فرود آمد.

شامگاه پنجشنبه دو جنگنده آمریکایی برای پرواز ۱۱۵۲ خطوط هوایی ایران از مبدأ تهران به مقصد بیروت، در حریم هوایی سوریه مزاحمت ایجاد کردند. خلبان هواپیمای ایرانی نیز مجبور شد ارتفاع هواپیما را به صورت ناگهانی کاهش دهد که این مسئله باعث زخمی شدن شماری از سرنشینان این هواپیما شده است

نظرات بینندگان