arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۴۰۸۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۴ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۹

سورنا ستاری: داروی ایرانی بیماران کرونایی تا سه هفته دیگر به بازار می‌آید

سورنا ستاری، معاون رئیس جمهور با بیان اینکه همه نیازهای کشور به تجهیزات مقابله با کرونا، توسط شرکت‌های دانش‌بنیان‌ها تأمین شده است، گفت: ‌داروی ‌ویژه بیماران کرونایی‌ تولید شرکت‌های دانش بنیان تا سه هفته دیگر به بازار می‌آید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه همه نیازهای کشور به تجهیزات مقابله با کرونا، توسط شرکت‌های دانش‌بنیان‌ها تأمین شده است، گفت: ‌داروی ‌ویژه بیماران کرونایی‌ تولید شرکت‌های دانش بنیان تا سه هفته دیگر به بازار می‌آید.


به گزارش تسنیم با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و دیگر مسئولان استان 5 مرکز نوآوری به صورت ویدئوکنفرانسی در پارک علم و فناوری استان همدان افتتاح شد.

سورنا ستاری که امروز برای بازدید و افتتاح چند طرح وارد همدان شده بود از پارک علم و فناوری هم همدان نیز بازدید کرد و از نزدیک در جریان طرح ها و دستاوردهای دانش‌بنیانی پارک علم و فناوری همدان قرار گرفت.

معاون رئیس جمهور در جریان این بازدید با بیان اینکه همه نیازهای کشور به تجهیزات مقابله با کرونا، توسط شرکت‌های دانش‌بنیان‌ها تأمین شده است، گفت: تقریباً هیچ تجهیزاتی را برای مقابله با کرونا، از کشور دیگری وارد نکردیم.

وی با اشاره به اینکه استفاده از زیست‌بوم فناوری و نوآوری در روزهای نیاز کشور در شرایط کرونایی یک اتفاق خوب بود افزود: در دوران شیوع کرونا توان مجموعه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان‌ها به میدان آمد و به نیازهای داخلی بدون اتکا به واردات، پاسخ داد.

 

ستاری بیان کرد: از روزهای ابتدای شیوع بیماری کرونا در کشور، شرکت ها و مجموعه های دانش‌بنیان‌ دست به کار شدند و همه تجهیزات مورد نیاز کشور از جمله تجهیزات پزشکی، تولید ماسک، دستگاه ونتیلاتور و غیره را در داخل کشور تأمین کردند.

وی با تأکید بر اینکه شرکت‌ها و مجموعه‌های دانش‌بنیان‌ در حوزه تأمین داروی بیماران کرونایی نیز خوب عمل کردند، عنوان کرد: برخی محصولات تولید شده توسط این مجموعه‌ها به لیست دارویی کشور وارد شده و مابقی نیز تا سه هفته دیگر به بازار می‌آید.

معاون رئیس جمهور با تشریح جایگاه مهم و ممتاز شرکت‌ها و مجموعه‌های دانش بنیان در کشور مطرح کرد: این کار بزرگ از عهده دانش‌بنیان‌ها برآمد و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم از این کار حمایت کرد.

 در جریان بازدید معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از پارک علم و فناوری همدان فاز اول اراضی پاک علم و فناوری، صندوق پژوهش و فناوری استان همدان، مرکز نوآوری انگور و کشمش ملایر، افتتاح مرکز نوآوری نهاوند، افتتاح مرکز نوآوری اجتماعی و ساختمان پارک علم و فناوری به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح شد.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۹
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
10
4
میشه میزان بودجه و میزان عملکرد این پارک های علم و فناوریو نیز میزان حقوق استادید دانشگاه ها را بیان کنید ؟ نون دونی خوبی باز شده است
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
3
4
این هم خوب جایی نشسته
نظرات بینندگان