arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۴۱۰۴
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۶ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۹

تایید صورت های مالی و افزایش بیش از ۳۰۰ درصدی سرمایه بانک ملت

در این مجمع، همچنین اعلام شد که به دلیل مطلوب بودن نرخ موثر تسهیلات در بانک ملت در سال گذشته و همچنین مدیریت بهینه مصارف، این بانک با بیش از دو هزار میلیارد تومان کسری پرداخت سود رو به رو شده است که قرار است به صورت علی الحساب به سپرده گذاران پرداخت شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

با برگزاری مجامع عمومی عادی و به طور فوق العاده بانک ملت، صورت های مالی این بانک برای مقطع منتهی به ۲۹ اسفندماه ۱۳۹۸ تایید و افزایش سرمایه از مبلغ ۵۰.۰۰۰ میلیارد ریال به ۲۰۷.۰۴۳ میلیارد ریال به تصویب سهامداران رسید.

به گزارش انتخاب به نقل از روابط عمومی بانک ملت، در مجمع عمومی عادی سالیانه این بانک که به ریاست محمدتقی صمدی رییس هیات مدیره بانک ملت، نظارت دکتر احمد مرادپور مدیرکل دفتر بانک، بیمه و شرکت های دولتی وزارت اقتصاد به عنوان نماینده دولت و مهدوی پارسا به عنوان نماینده شرکت سرمایه گذاری صباتامین و همچنین منشی گری سیدمحمد نورمحمد حسینی مدیرکل حقوقی این بانک برگزار شد، صورت های مالی بانک برای مقطع منتهی به پایان اسفندماه سال گذشته از سوی سهامداران تصویب شد.

در این مجمع که به دلیل شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا و بر اساس دستور ستاد ملی مقابله با کرونا به صورت آنلاین و با حضور حدود ۷۰ درصد سهامداران عمده برپا شد، دکتر محمد بیگدلی، مدیرعامل بانک ملت گزارش عملکرد هیات مدیره را در مقطع مذکور برای سهامداران قرائت و برنامه های این بانک را برای سال جاری اعلام کرد.

همچنین نماینده سازمان حسابرسی در گزارش خود اعلام کرد که صورت های مالی بانک ملت، وضعیت مالی گروه و بانک را در تاریخ ۲۹ اسفندماه ۹۸ و همچنین عملکرد مالی و جریان های مالی را از تمامی جنبه های مالی، طبق استانداردهای حسابرسی به نحو مطلوب نشان می دهد.

سیدکاظم چاوشی مدیر امور مالی بانک ملت نیز در سخنانی به بندهای سازمان حسابرسی و همچنین سوالات سهامداران که به صورت آنلاین مطرح کرده بودند پاسخ گفت.

در این مجمع، همچنین اعلام شد که به دلیل مطلوب بودن نرخ موثر تسهیلات در بانک ملت در سال گذشته و همچنین مدیریت بهینه مصارف، این بانک با بیش از دو هزار میلیارد تومان کسری پرداخت سود رو به رو شده است که قرار است به صورت علی الحساب به سپرده گذاران پرداخت شود.

همچنین در بخش دستور تصمیم گیری درباره تقسیم سود، اعلام شد که از۵۰۲ ریال سود حاصله به ازای هر سهم در سال مالی یاشده، ۲۴۰ ریال سود حاصل از تسعیر نرخ ارز بوده که با توجه به بخشنامه بانک مرکزی قابل تقسیم نیست و از ۲۶۰ ریال باقیمانده نیز با توجه به مفاد اساسنامه و تاکیدات بانک مرکزی، بیش از ۱۰ درصد آن قابل تقسیم نیست و بر این اساس، تقسیم ۲۶ ریال به ازای هر سهم به تصویب سهامداران رسید.

انتخاب سازمان حسابرسی به عنوان حسابرس و بازرس قانونی و انتخاب روزنامه های اطلاعات و دنیای اقتصاد به عنوان روزنامه های کثیرالانتشار برای انتشار آگهی های مجمع، از دیگر مصوبات جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه بانک ملت بود.

همچنین در مجمع عمومی عادی فوق العاده که با هدف تصمیم گیری درباره افزایش سرمایه و با همان ترکیب هیات رییسه پس از مجمع عمومی عادی سالیانه برگزار شد، پس از قرائت گزارش توجیهی افزایش سرمایه از سوی دکتر محمد بیگدلی، مدیرعامل بانک ملت و همچنین اظهارنظر حسابرس، افزایش سرمایه بیش از ۳۰۰ درصدی این بانک از ۵۰.۰۰۰ میلیارد ریال به ۲۰۷.۰۴۳ میلیارد ریال از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی های ثابت (طبقه زمین و سرقفلی) از سوی سهامداران مورد تصویب قرار گرفت.

بر اساس تصمیم مجمع، سود سهام تقسیمی برای سهامداران زیر یک میلیون سهم، صبح روز چهارشنبه اول مردادماه ۱۳۹۸ به حساب آنان نزد بانک ملت واریز خواهد شد.

همچنین اعلام شد که با موافقت بانک مرکزی و سازمان بورس، برنامه افزایش سرمایه از محل تسعیر نرخ ارز، در برنامه سال جاری بانک ملت قرار دارد که پس از تهیه گزارش توجیهی، این افزایش سرمایه نیز در مراحل اجرایی قرار خواهد گرفت.

نظرات بینندگان