arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۴۳۵۹
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۲۳ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۹

الفتح: آمریکا عامل انفجارهای اردوگاه الصقر بغداد است

شماری از نمایندگان عضو ائتلاف الفتح در پارلمان عراق شامگاه یکشنبه انفجارهای امروز اردوگاه الصقر در جنوب بغداد را ناشی از حملات‌ هوایی و موشکی آمریکا دانستند. «حسن سالم» در گفت وگویی با تأکید بر حمله پهپادی آمریکا به این اردوگاه، اعلام کرد که دولت موظف است فوری به این تخلف آمریکایی ها در نقص حاکمیت چندین باره عراق پاسخ دهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شماری از نمایندگان عضو ائتلاف الفتح در پارلمان عراق شامگاه یکشنبه انفجارهای امروز اردوگاه الصقر در جنوب بغداد را ناشی از حملات‌ هوایی و موشکی آمریکا دانستند.

به گزارش ایرنا، «حسن سالم» در گفت وگویی با تأکید بر حمله پهپادی آمریکا به این اردوگاه، اعلام کرد که دولت موظف است فوری به این تخلف آمریکایی ها در نقص حاکمیت چندین باره عراق پاسخ دهد.

وی تصریح ساخت که دولت باید هرچه زودتر تصمیم پارلمان را در اخراج نیروهای آمریکایی از کشور اجرا کند.
«فالح الخزعلی» عضو دیگر ائتلاف الفتح نیز گفت: انفجارها در اردوگاه الصقر به احتمال زیاد توسط هواپیماهای رژیم آمریکایی انجام شده است.

وی افزود: شواهدی در دست است که آمریکا قصد حمله به اردوگاه داشته است.
در اردوگاه الصقر نیروهایی از پلیس و الحشدالشعبی اسکان دارند.

کمیته رسانه های امنیتی عراق شامگاه یکشنبه اعلام کرد که دو انفجار در اردوگاه الصقر بغداد رخ داد.

در بیانیه این کمیته آمده است که ساعت ۱۸ و ۴۵ دقیقه عصر امروز یکشنبه ۲۶ ژوئیه ۲۰۲۰ ، دو انفجار پیاپی در منطقه السعیدیه در نزدیکی بزرگراه حله- بغداد، در اردوگاه الصقر روی داده است.

کمیته امنیت رسانه ای عراق علت حادثه را ناشی از انفجار انبار مهمات اردوگاه به سبب گرمای شدید هوا و ذخیره سازی نامناسب مهمات جنگی عنوان کرد.

نظرات بینندگان