arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۴۴۷۷
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۵ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۹

پلوسی: اسم جدید ترامپ، «آقای بدترکُن اوضاع» است

رئیس‌ مجلس نمایندگان آمریکا ضمن انتقاد از عملکرد رئیس‌جمهور آمریکا در کنترل ویروس کرونا، ترامپ را با نام «آقای بدترکُن اوضاع» خطاب کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس‌ مجلس نمایندگان آمریکا ضمن انتقاد از عملکرد رئیس‌جمهور آمریکا در کنترل ویروس کرونا، ترامپ را با نام «آقای بدترکُن اوضاع» خطاب کرد.


به گزارش فارس، «نانسی پلوسی» رئیس‌ مجلس نمایندگان آمریکا بار دیگر از سوء مدیریت ترامپ در کنترل بیماری همه‌گیر «کرونا» انتقاد کرد.

پلوسی در گفت‌وگو با شبکه «سی بی اس» در خصوص شیوع ویروس «کووید-۱۹» در انتقاد از عملکرد ترامپ در کنترل این بیماری همه‌گیر گفت: «این رئیس‌جمهور، من نام جدیدی برای او دارم، "آقای بدترکُن اوضاع". او از همان ابتدا اوضاع را بدتر کرده است - تأخیر، انکار، این فریبکاری است. اینکه (می‌گوید) به طرز جادویی (کروناویروس) ناپدید خواهد شد، این یک معجزه است و بقیه چیزها- و ما در چنین موقعیتی قرار گرفته‌ایم».

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در حقیقت به اظهارات اخیر «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا اشاره دارد که گفته بود، ویروس کرونا «شبیه به یک معجزه است و ناپدید خواهد شد».

در هفته‌های اخیر، رئیس‌ مجلس نمایندگان آمریکا که رابطه چندان خوبی با رئیس‌جمهور آمریکا ندارد، انتقادات از نوع مدیریت ترامپ در رسیدگی به ویروس کرونا را تشدید کرده است به طوریکه سه‌شنبه هفته گذشته با انتقاد از عملکرد دولت در قبال شیوع ویروس کرونا، آن را «ویروس ترامپ» نامید.

او به این سوال که آیا ترامپ مقصر مرگ هزاران آمریکایی در اثر ابتلا به ویروس کرونا است پاسخ داد: «بله، دقیقاً حرف من همین است. فکر می‌کنم این مسئله کاملاً واضح است».

ترامپ هفته گذشته در مصاحبه با شبکه فاکس‌نیوز، ضمن انتقاد از آنهایی که از نوع مدیریت وی در کنترل کووید-۱۹ انتقاد کرده بودند، گفت: «حدس می‌زنم که همه اشتباه می‌کنند» اما در ادامه افزود که مسئولیت آنچه که در کشور آمریکا در حال رخ دادن است را برعهده می‌گیرد.

رئیس‌جمهور آمریکا در این خصوص تصریح کرد: «نگاه کنید، من همیشه مسئولیت همه‌چیز را برعهده می‌گیرم زیرا در نهایت شغل من نیز همین است. من مجبورم همه را در یک مسیر و یک صف بیاورم».

رئیس‌جمهور آمریکا پیشتر گفته بود که میزان مرگ و میر مرتبط با کروناویروس در ایالات متحده آمریکا از زمان اوج شیوع این ویروس ۱۰ برابر کاهش یافته است و هم‌اکنون آمریکا پایین‌ترین میزان مرگ و میر مرتبط با کرونا را در جهان دارد.

ترامپ در ادامه رسانه‌هایی را که بعنوان رسانه‌های اخبار جعلی خطاب می‌کند، برای عدم گزارش «مهم‌ترین حقایق» یعنی میزان مرگ و میر مرتبط با کووید-19 در آمریکا، مورد انتقاد قرار داد.

دانشگاه «جانز هاپکینز» امروز (دوشنبه) گزارش کرد که با ابتلای ۵۹ هزار و ۳۸۸ مورد جدید ظرف ۲۴ ساعت گذشته در ایالات متحده آمریکا، مجموع مبتلایان به این ویروس ناشناخته در این کشور به چهار میلیون و ۲۳۳ هزار و ۸۲۵ نفر رسید.

این آمار و ارقام همچنین نشان می‌دهد که در ۲۴ ساعت گذشته با مرگ ۵۴۳ مورد جدید، مجموع قربانیان ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا به ۱۴۶ هزار و ۹۳۴ نفر رسیده است.

از زمان شیوع ویروس کرونا در آمریکا، علیرغم هشدارهای پیاپی کارشناسان بهداشت و درمان این کشور، ترامپ در مناسبات مختلف این ویروس را کم اهمیت جلوه داد تا اینکه نهایتا هفته گذشته برای اولین بار در پیامی توییتری با انتشار تصویری از خود با ماسک، از مردم آمریکا خواست تا در مکان‌های عمومی از ماسک استفاده کنند.

نظرات بینندگان