arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۴۸۴۰
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۲۳ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۹

قدردانی دولت یمن از کمک‌های اهدایی ایران و عمان

وزارت بهداشت و مسکن دولت یمن شامگاه سه‌شنبه از کمک‌های اهدایی ایران، عمان و دیگر کشورها در سایه محاصره این کشور توسط ائتلاف سعودی قدردانی کرد. طه متوکل بدون اشاره به زمان دقیق ورود کمک‌ها به کشورش تنها گفت: محموله کمک‌های حاوی تجهیزات بهداشتی مدرن، دستگاه‌های تنفس مصنوعی پیشرفته، دیگر لوازم پیشگیری و دارو پس از تعلیق سه ماهه انتقال آن از کشور عمان به یمن، وارد انبارهای وزارت بهداشت شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزارت بهداشت و مسکن دولت نجات ملی یمن شامگاه سه‌شنبه از کمک‌های اهدایی ایران، عمان و دیگر کشورها در سایه محاصره این کشور توسط ائتلاف سعودی قدردانی کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری "سبا" یمن، طه متوکل بدون اشاره به زمان دقیق ورود کمک‌ها به کشورش تنها گفت: محموله کمک‌های حاوی تجهیزات بهداشتی مدرن، دستگاه‌های تنفس مصنوعی پیشرفته، دیگر لوازم پیشگیری و دارو پس از تعلیق سه ماهه انتقال آن از کشور عمان به یمن، وارد انبارهای وزارت بهداشت شد.

وی افزود: سازمان ملل متحد از وظیفه انتقال محموله کمک‌ها پزشکی سرباز زده است و این محموله‌ها بیش از سه ماه در عمان به صورت معلق باقی مانده بود.

المتوکل اضافه کرد: سازمان ملل متحد همچنین از هرگونه کمک‌رسانی پزشکی و بهداشتی به یمن برای مقابله با ویروس کرونا نیز شانه خالی کرده است.

وزیر بهداشت دولت نجات ملی یمن از کشورهای عربی و اسلامی و جهان آزاد خواست تا محاصره یمن را بشکنند و برای ارائه کمک‌های بشردوستانه به مردم یمن ابتکار عملی اتخاذ کنند.

وی افزود: مردم یمن امروز به خاطر آن که ائتلاف متجاوز سعودی مانع از ورود کشتی‌های حامل فرآورده‌های نفتی به یمن می‌شود،فاقد سوخت لازم برای ادامه فعالیت بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی هستند.

وزارت بهداشت دولت نجات ملی یمن نیز شنبه شب در بیانیه‌ای نسبت به وخامت اوضاع بهداشتی درمانی این کشور هشدار داد.

در بیانیه هشدار آمیز وزارت بهداشت یمن آمده بود: وارد مرحله دشواری شده‌ایم و به دلیل ادامه محاصره تا ۲ هفته آینده فعالیت‌ها و خدمات رسانی‌ بهداشتی درمانی یمن تقریبا متوقف می‌شود.

این بیانیه تصریح کرده بود: اگر فرآورده های نفتی مورد نیاز بیمارستان ها به پایان برسد، شاهد جان باختن روزانه ۵۰۰ نفر در یمن خواهیم بود.

ائتلاف سعودی در حالی اجازه ورود نفتکش‌های یمنی را نمی‌دهد که یمن پنج سال است در محاصره این ائتلاف قرار دارد و مردم این کشور در بدترین وضعیت زندگی قرار دارند.

محاصره و تداوم درگیری، موجب شده بیشتر یمنی‌ها محتاج کمک‌های انسانی باشند.

میلیون‌ها یمنی در آستانه قحطی قرار دارند و طبق اعلام سازمان ملل، یمن بدترین بحران‌های انسانی در جهان را تجربه می‌کند

نظرات بینندگان