arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۴۹۲
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۴ - ۱۰ فروردين ۱۳۹۱

تغییرات زیست محیطی جدی است: جهانی کاملاً متفاوت برای نسل آینده

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ر اساس بررسی های صورت گرفته، حتی اگر انسان موفق به کاهش دو درجه سانتی گرادی گرمایش کره زمین بشود، نسل های آینده با جهانی کاملا متفاوت روبرو خواهند بود.

 به گزارش انتخاب به نقل از زیست نیوز، بر اساس نتایج تحقیق تیم دانشمندان دانشگاه "راتگرز" به رهبری "کنت میلر" که در نشریه "جئولوژی" منتشر شده، یکی از دلایل اصلی تغییر ظاهر کره زمین در آینده، افزایش 40 تا 70 فوتی سطح آب دریاها نسبت به میزان کنونی آنهاست. این تیم با مطالعه هسته های خاک و صخره جمع آوری شده از ویرجینیا، نیوزیلند و انیوتوک آتول در شمال اقیانوس آرام به این نتجه دست یافته اند.

به اعتقاد "ریچارد لین" مدیر برنامه در بخش "علوم زمین بنیاد علوم ملی" آمریکا، تغییر در حجم آب دریاها برابر با میزان یخ های ذوب شده "گرینلند" و "غرب قاره قطب جنوب" و تا حدودی شرق این منطقه است. چنین افزایشی می تواند به زیر آب رفتن سواحل جهان و تحت تاثیر قرار گرفتن حیات 70 درصد از جمعیت کره زمین منجر شود.

روند فعلی افزایش سطح آب دریاها برای قرن بیست و یکم به علت گرم شدن اقیانوس ها، ذوب شدن بخشی از یخچال های طبیعی کوهستان و بخشی از گرینلند و قاره قطب جنوب برابر با 2 تا 3 فوت است. این نتایج حاکی از حساسیت یخ های کره زمین نسبت به تغییرات دمایی بوده و نشان می دهد حتی روند متعادل افزایش دما می تواند به افزایش چشمگیر سطح آب دریاها منجر شود.
شرایط طبیعی کره زمین و میزان سطح آب آن با توجه به سطح کنونی دی اکسید کربن، هفتاد فوت بیشتر از میزان فعلی است و از این رو ظاهر آینده زمین را می توان همانند یک کره آبی تصور کرد.
 
نظرات بینندگان