arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۵۰۲۵
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۸ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۹

مسئول بررسی تعرض به هواپیمای مسافربری ماهان مشخص شد

حسن رضایی‌فر درباره پیگیری تعرض جنگنده آمریکایی به هواپیمای مسافربری ماهان گفت: «بررسی تعرض به پرواز هواپیمای مسافربری شرکت هواپیمایی ماهان در مسیر بین‌المللی پروازی کشور سوریه و مصدوم شدن بعضی از مسافران و خدمه پروازی مورد پیگیری سازمان هواپیمایی کشوری سوریه قرار گرفت.»
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدیرکل دفتر بررسی سوانح و حوادث سازمان هواپیمایی کشوری گفت: سوریه مسوول بررسی تعرض هواپیمای مسیر تهران بیروت ماهان است و بررسی‌ها آغاز شده است.

به گزارش ایلنا، حسن رضایی‌فر درباره پیگیری تعرض جنگنده آمریکایی به هواپیمای مسافربری ماهان گفت: «بررسی تعرض به پرواز هواپیمای مسافربری شرکت هواپیمایی ماهان در مسیر بین‌المللی پروازی کشور سوریه و مصدوم شدن بعضی از مسافران و خدمه پروازی مورد پیگیری سازمان هواپیمایی کشوری سوریه قرار گرفت.»

وی افزود: با پیگیری‌های بعمل آمده از سوی سازمان هواپیمایی کشوری ایران و ارسال اطلاعات لازم براساس مستندات ضمیمه ۱۳ پیمان شیکاگو به کشور محل وقوع سانحه، امروز کمیته بررسی سانحه کشور سوریه تحت عنوان کشور محل وقوع، رسما بررسی را آغاز و از کمیته‌های بررسی سانحه ایران بعنوان نماینده کشور بهره‌بردار و مالک هواپیما ‌و کمیته بررسی سانحه کشور فرانسه (BEA) تحت عنوان طراح و سازنده هواپیما برای همکاری دعوت کرده است.

رضایی‌فر تصریح کرد: بر این اساس کشور سوریه مسوول هدایت بررسی این اتفاق و انتشار گزارش تخصصی در این زمینه بوده ‌و قبل از صدور آن گزارش مورد بازبینی کمیته بررسی سوانح ‌ایران قرار خواهد گرفت و مدارک لازم به سوریه تحویل داده می‌شود و پس از توافق گزارش نهایی و ارسال به مبادی بین‌المللی از قبیل ایکائو، پیگیری‌های حقوقی لازم صورت خواهد گرفت.

مدیرکل دفتر بررسی سوانح و حوادث سازمان هواپیمایی کشوری اضافه کرد: پس از اطلاع از وقوع رویداد، پیگیری‌های لازم از سوی سازمان هواپیمایی کشوری انجام شد و حفظ اطلاعات جعبه‌های سیاه و مدارک هواپیما و ‌پرواز آماده تحویل به کشور سوریه و مقامات ذیصلاح شده تا با بررسی‌های تخصصی زمینه پیشگیری از اتفاقات مشابه برای پروازهای بین‌المللی فراهم شود.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۲
امیر
|
United Arab Emirates
|
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
7
6
یعنی هیچ مجمع بین المللی وجود نداره که ما بتونیم علیه این کار شکایتی مطرح کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
شکایت هیچ فایده نداره
بهروز
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
اگر باشد هم تحت نفوذ ایالات متحده آمریکاست ! دنیا قانون جنگل حکم فرماست .. حقوق بشر و سازمان ملل و ... همه ابزار همین قدرت‌ها هستند و شعاری پوچ ولی زیبا ... قوی شو میهنم گر راحت جهان طلبی که ضعیف پامال است ...
ناشناس
| Italy |
۰۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
دوست گرامی وقتی یک کشور بربرنشین وحشی مثل آمریکا هر غلطی دلش خواست میکنه...کشوری که از یک عده راهزن اروپایی به طمع غارت طلاهای سرخپوستان شکل گرفت و از هیچ جنایت و نسل کشی در حق سرخپوستان کم نگذاست...چه توقعی میشه داشت
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
صنعت هوانوردی شیوه و اصول و دستورالعمل های خاص خود را دارد و ......باید روندی را پیگیری کنند ...
کامران
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
وقتی کشوری مثل آمریکا حق وتو داره یعنی جامعه بین الملل کشکه.
یعنی کل دنیا حرفی بزنن آمریکا میتونه ردش کنه یعنی جنگل و بعد ما رفتیم با این کشور قرارداد بستیم.
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
1
2
لطفا در خصوص این تعرض مسئولین مربوطه هیچ کوتاهی نکنند. هواپیمای ۶۶۵ بندرعباس دبی که با تمام سرنشینانش مورد اثابت موشک زمین به هوای ناو آمریکایی قرار گرفت در تاریخ فراموش نخواهد شد. دیگر این تعرضات کافیه. باید درسی کوبنده تر محکمتر به این ظالم زور گو داده بشه. فقط پیگیری قانونی کافی نیست این حرف منه و مطمعنم حرف دل مردم وطنمون نیز است. برخورد متقابل بهترین گزینه است. تا درس عبرتی بشه واسشون. تاریخ ثابت کرده اگر در برابر زور گویی ظالم کوتاه صورت بگیره ظالم بیشتر و محکمتر به ظلمش ادامه میده ولی اگر در مقابلش ایستادگی کرد و جوابی کوبنده تر داد دیگر از این حرکات ضد بشری دست خواهد کشید. مسئولین آمریکایی هیچ وقت در تارخ ۷۰۰ ساله خودشون قابل اعتماد نبوده و نیستند همزمان که با دست راست دست میدهند به نشان صلح در دست دیگرشان سنگی بزرگ دارند تا محکم به سر طرف مقابل بکوبند. دیگر در تمام جهان بازیهایشان و حرکاتشان شناخته شده است.
نظرات بینندگان