arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۵۰۲۷
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۸ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۹

عراق در آمار روزانه ابتلا به کرونا رکورد زد/ ثبت پایین‌ترین آمار مرگ و میر ۵ هفته اخیر

وزارت بهداشت عراق از ثبت یک رکورد جدید در آمار روزانه ابتلا به ویروس کرونا در این کشور و مرگ کمترین تعداد از مبتلایان به ویروس در پنج هفته اخیر خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزارت بهداشت عراق از ثبت یک رکورد جدید در آمار روزانه ابتلا به ویروس کرونا در این کشور و مرگ کمترین تعداد از مبتلایان به ویروس در پنج هفته اخیر خبر داد.

به گزارش  شفقنا به نقل از پایگاه خبری «بغداد الیوم»، اداره بهداشت عمومی وزارت بهداشت و محیط زیست عراق عصر امروز (چهارشنبه) با صدور بیانیه ای اعلام کرد که در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۸ هزار و ۵۵۶ آزمایش دیگر در رابطه با نسل جدید ویروس کرونا (کووید-۱۹) در آزمایشگاه های مختلف انجام شده تا مجموع نمونه های آزمایش شده در سراسر این کشور از آغاز شیوع ویروس تاکنون به ۹۶۵ هزار و ۳۱۷ مورد افزایش یابد.

اداره بهداشت عمومی وزارت بهداشت عراق در ادامه بیانیه خود تاکید کرده که بر اساس نتایج آزمایش های صورت گرفته طی ۲۴ ساعت گذشته، دو هزار و ۹۶۸ مورد دیگر ابتلا به ویروس کرونا در این کشور به ثبت رسیده که یک رکورد جدید در آمار روزانه ابتلا به شمار می آید و در نتیجه آن نیز شمار افراد مبتلا به ۱۱۸ هزار و ۳۰۰ نفر افزایش یافته است.

در بیانیه این اداره همچنین آمده که در ۲۴ ساعت گذشته ۶۸ تن دیگر از مبتلایان به نسل جدید ویروس کرونا در عراق، جان خود را از دست دادند که کمترین میزان تلفات طی بیش از پنج هفته (۶۷ قربانی در ۲۲ ژوئن گذشته) به شمار می آید با این حال آمار کلی مرگ و میر ناشی از ابتلا به ویروس در این کشور را به چهار هزار و ۶۰۳ مورد افزایش داد.

بر اساس آمار اداره بهداشت عمومی وزارت بهداشت عراق، با بهبودی دو هزار و ۳۹۹ مبتلای دیگر طی ۲۴ ساعت گذشته نیز شمار افراد بهبود یافته از بیماری کرونا در این کشور به ۸۳ هزار و ۴۶۱ نفر یعنی ۷۰.۶ درصد مجموع مبتلایان افزایش یافته در حالی که هم اکنون ۳۰ هزار و ۲۳۶ مبتلای دیگر بستری هستند و ۴۳۳ تن از آنها نیز در بخش مراقبت های ویژه به سر می برند.

این در حالی است که بر اساس آخرین داده های وبسایت مرجع «ورلد او متر»، عراق همچنان از نظر شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا و آمار مرگ و میر ناشی از ابتلا به این ویروس کشنده، به ترتیب در رتبه های بیست و یکم و بیست و ششم جهان قرار دارد و در میان کشورهای جهان عرب نیز، در آمار ابتلا پس از عربستان سعودی و در شمار قربانیان پس از مصر، رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.

نظرات بینندگان