arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۵۱۴۵
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۱ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۹

الیزابت وارن: ترامپ منافع روسیه را به جان نظامیان آمریکایی ترجیح می‌دهد

«الیزابت وارن» سناتور دموکرات و یکی از نامزدهای جو بایدن برای منصب معاونت ریاست جمهوری تشکیک رئیس‌جمهور آمریکا درباره ادعای تبانی روسیه با طالبان برای کشتن نظامیان آمریکایی را محکوم کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«الیزابت وارن» سناتور دموکرات و یکی از نامزدهای جو بایدن برای منصب معاونت ریاست جمهوری تشکیک رئیس‌جمهور آمریکا درباره ادعای تبانی روسیه با طالبان برای کشتن نظامیان آمریکایی را محکوم کرد.

به گزارش فارس، یک قانونگذار ارشد کنگره آمریکا ضمن رد مواضع دونالد ترامپ درباره ادعای تبانی مسکو با طالبان او را متهم کرد که منافع روسیه را به جان نظامیان آمریکایی ترجیح ‌می‌دهد.

«الیزبات وارن» نماینده دموکرات ایالت «ماساچوست» در مجلس سنای آمریکا به صحبت‌های منتشر شده از رئیس‌جمهور آمریکا درباره تشکیک و رد ادعای تبانی روسیه با طالبان برای کشتن نظامیان آمریکایی در افغانستان واکنش نشان داد.

دونالد ترامپ در مصاحبه با «آکسیوس» گفته است که او به دلیل نامعتبر بودن ادعای تبانی روسیه با طالبان و تعیین پاداش نقدی برای کشتن آمریکایی‌ها در افغانستان، با رئیس‌جمهور روسیه درباره این موضوع صحبتی نکرده است.

الیزابت وارن که طبق گزارش رسانه‌های آمریکایی یکی از گزینه‌های جو بایدن نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری برای منصب معاونت ریاست جمهوری است، در پیام توییتری به سخنان ترامپ واکنش نشان داد و از لزوم شکست دادن وی در انتخابات سخن گفت.

سناتور دموکرات ایالت ماساچوست نوشت: «نهادهای اطلاعاتی ما گزارش دادند که روسیه به طالبان پول داده تا به اعضای سرویس (ارتش) آمریکا در افغانستان حمله کنند اما ترامپ فکر نمی‌کند که این موضوع آنقدرها اهمیت داشتهب اشد که حتی این موضوع را با پوتین در میان بگذارد؟».

این قانونگذار ارشد آمریکایی افزود: «ما به رئیس‌جمهوری نیاز داریم که منافع مسکو را به ایمنی نظامیان‌مان ترجیح ندهد».

اظهارنظرها درباره ادعایی تبانی مسکو با طالبان ابتدا با گزارش روزنامه نیویورک تایمز آغاز شد که در آن این رسانه وابسته به دموکرات‌ها ادعا کرد که افسران یکی از ادارات ستاد ارتش روسیه به طالبان در گذشته وعده دادند که در برابر هر نظامی آمریکایی که در افغانستان بکشند، به آنان پاداش نقدی داده خواهد شد.

به دنبال انتشار این گزارش، رسانه‌ها و مقام‌های مختلف آمریکایی شامل سران نیروهای مسلح این کشور هم در این باره اظهارنظر کردند اما مسکو ادعایی تبانی با طالبان را «جعلی» خواند و رد کرد.

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه مسائل سیاسی داخلی آمریکا را پشت پرده ادعای تبانی مسکو برای کشتن نظامیان آمریکایی دانست و گفت: یک دعوای سیاسی داخلی در پس «حدس و گمان‌های ناشایست» در خصوص ارتباط ادعایی مسکو با طالبان در افغانستان قرار دارد.

نظرات بینندگان