arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۵۱۸۶
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۵ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۹

روزنامه جمهوری اسلامی: آقای رئیس جمهور! نکته مهم اينست که اين مردم بايد بمانند تا بتوانند راه امام حسين را ادامه بدهند / اگر تعداد جان‌باختگان روزانه بعد از عزاداري‌ها به چند صد نفر رسيد، چه کسي پاسخگوي جان‌هاي مردم خواهد بود؟

روزنامه جهموری اسلامی: نکته مهم اينست که اين مردم بايد بمانند تا بتوانند راه امام حسين را ادامه بدهند. ويروس کرونا که به گفته خود شما در عروسي‌ها به جان مردم مي‌افتد و شما به همين دليل برگزاري مجالس عروسي را ممنوع کرده‌ايد و کار درستي هم کرده‌ايد، اين ويروس در مجالس عزاداري‌هاي محرم، با مردم تعارف نمي‌کند و تماشاچي نخواهد بود. اگر تعداد جان‌باختگان روزانه بعد از عزاداري‌هاي محرم به چند صد نفر رسيد، چه کسي پاسخگوي جان‌هاي مردم خواهد بود؟
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

روزنامه جمهوری اسلامی: آقای رئیس جمهور! نکته مهم اينست که اين مردم بايد بمانند تا بتوانند راه امام حسين را ادامه بدهند / اگر تعداد جان‌باختگان روزانه بعد از عزاداري‌ها به چند صد نفر رسيد، چه کسي پاسخگوي جان‌هاي مردم خواهد بود؟روزنامه جمهوری اسلامی: ديروز رئيس‌جمهور روحاني بار ديگر بر ضرورت برگزاري مراسم عزاداري محرم تأکيد و تلاش کرد پيامدهاي کرونائي آن را نفي کند. نکته ديگري که در سخنان آقاي رئيس‌جمهور بود، ابراز تعجب از انتشار اخبار مربوط به جنگل‌خواري و کوه‌خواري و وقفي قلمداد کردن‌هاي بي‌حساب و کتاب کوه و جنگل بود که اين هردو نکته باعث تعجب شد. البته نکته سوم مطالب ديروز ايشان در جلسه هيأت دولت «تروريستي» دانستن نزديک شدن هواپيماهاي نظامي آمريکائي در آسمان سوريه به يک هواپيماي مسافربري ايراني بود که بکار بردن اين تعبير توسط ايشان کاملاً بجا و قابل تحسين و تقدير است.


به گزارش انتخاب در ادامه ی مطلب آمده است: درباره دو نکته اول و دوم سخنان ديروز رئيس‌جمهور روحاني مطالبي داريم که لازم است با ايشان در ميان بگذاريم.

بیشتر بخوانید:


اول اينکه شما آقاي رئيس‌جمهور فقط از رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي در عزاداري‌هاي محرم سخن مي‌گوئيد ولي درباره امکان رعايت آنها چيزي نمي‌گوئيد. وقتي مي‌گوئيد عزاداري‌ها بايد پرشور برگزار شوند، يعني تجمعات، سينه‌زني‌ها و نوحه‌خواني‌هائي که با حضور مردم انجام شود. روشن است که چنين چيزي با حفظ فاصله اجتماعي و داشتن ماسک آنهم در هواي گرم تابستان امکان‌پذير نيست.


دوم اينکه مردم ايران، نشان داده‌اند که جان خود را براي امام حسين عليه‌السلام و آرمان آن حضرت فدا مي‌کنند و اين واقعيت را هم خوب مي‌دانند که همانطور که امام خميني مي‌فرمودند بايد محرم و صفر را زنده نگهدارند تا اسلامي که امام حسين عليه‌السلام معرف آن است زنده بماند. نکته مهم اينست که اين مردم بايد بمانند تا بتوانند راه امام حسين را ادامه بدهند. ويروس کرونا که به گفته خود شما در عروسي‌ها به جان مردم مي‌افتد و شما به همين دليل برگزاري مجالس عروسي را ممنوع کرده‌ايد و کار درستي هم کرده‌ايد، اين ويروس در مجالس عزاداري‌هاي محرم، با مردم تعارف نمي‌کند و تماشاچي نخواهد بود. اگر تعداد جان‌باختگان روزانه بعد از عزاداري‌هاي محرم به چند صد نفر رسيد، چه کسي پاسخگوي جان‌هاي مردم خواهد بود؟ اکنون هيأت‌هاي مذهبي پيشقدم شده‌اند و مي‌گويند حتي اگر دولت هم اصرار کند، ما عزاداري را مثل گذشته برگزار نخواهيم کرد و ابراز ارادت به امام حسين را امسال استثنائاً بدون تجمع انجام خواهيم داد. حيف است رئيس دولت از مردم عقب بيافتد.


سوم اينکه برخلاف آنچه شما مي‌گوئيد، متأسفانه وقفي قلمداد کردن کوه و جنگل واقعيت دارد. وقفي دانستن 5600 هکتار از جنگل‌هاي ساري و بخش‌هائي از قله دماوند، نمونه‌هاي روشن اين واقعيت تلخ هستند که با پيگيري‌هاي رسانه‌اي و مطرح شدن در سطح جامعه و واکنش نشان دادن افکار عمومي، ادارات ثبت و اوقاف و دادگستري درصدد تجديدنظر برآمده‌اند و قول حل آن را داده‌اند. وقتي شما اين واقعيت را انکار مي‌کنيد، مردم درباره اينکه شما چقدر در جريان مسائل قرار داريد دچار ترديد مي‌شوند.


و چهارم اينکه به نظر مي‌سد براي اطلاع داشتن از آنچه در جامعه مي‌گذرد، لازم است بخش رسانه‌اي رياست جمهوري را فعال کنيد. نيروهائي که وظيفه اطلاع‌رساني را در دفتر شما برعهده دارند بايد تمام واقعيت‌هاي جامعه را دقيقاً به اطلاع شما برسانند بطوري که شما درباره همه چيز کاملاً به‌روز باشيد ولي متأسفانه به نظر مي‌رسد اينگونه نيست. لطفاً اين تجديدنظر را جدي بگيريد و کاري کنيد که اطرافيان شما بدون ملاحظه و يا پرهيز از بله‌قربان‌گوئي، واقعيت‌ها را به شما بگويند حتي اگر شما خوشتان نيايد.


آقاي رئيس‌جمهور! هنوز يکسال از عمر دولت شما باقي است. يکسال در شرايط کنوني کشورمان که بسيار حساس و سرنوشت‌ساز است، زمان کمي نيست. مطمئن باشيد اگر در اين يکسال باقيمانده با تکيه بر اطلاعات دقيق و با تجديدنظر در نحوه نگاهتان به جامعه عمل کنيد، بسياري از مشکلات برطرف خواهد شد و کشورمان از شرايط دشوار و بحراني کنوني به سلامت عبور خواهد کرد.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۱۱
غیر قابل انتشار: ۳
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
1
8
من خودم رو میبخشم از اینکه به شما رای دادم آقای روحانی. شما روی احمدی نژاد رو سفید کردید به نحو احسن.
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
1
5
پس فکر کردید "قبر مجانی رو برای چی قانونی کردن؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
0
5
به نظر من تا به این نکته نرسیم که ارگانی باشد قدرتمند تابعد از هر دوره ریاست جمهوری بتواند رئیس جمهور را احظار کرده ودر خصوص وعده و وعیدهایی که به مردم داده بدور از هر گونه اغماضی برسی کرده و وی را محاکمه کند وضع از این هم که هست بدتر می شود.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
6
1
مسیح مهاجری کلا به گذشته خودش پشت کرده. بیچاره
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
0
7
جناب اقای نویسنده مطمئن باشید که آمار را مدتی کم اعلام می کنند
اینجا ایران است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
0
7
رییس جمهوری که از اتاقکش بیرون نمی زند و سوار تاکسی یا مترو نشده و در اداره نیست یا در صف خرید و توی عزاداری هم در اتاقکش است نباید در این مورد اظهار نظر کند .‌
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
0
9
آنچه در ظاهر به نظر میرسه سر جان مردم با گروه مدافع عژاداری لج شده حالا در این بین کسی بمیره انگار مهم نیست
ناشناس
|
United States
|
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
0
8
پاسخگویی ؟ شوخی می فرمایید؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
0
10
عزاداری رو میشه با پروتکل برگزار کرد عروسی رو نمیشه؟؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
0
7
چه توقعی دارید که ایشان در جریان تمام مسائل جامعه و کشور قرار بگیرند ایشان صبح که بیدار شدن از موضوع افزایش ناگهانی قیمت بنزین آنهم سه برابر شدنش مطلع شدند
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
0
11
کاری نداره، بعد از محرم آمار مرگ و میر رو کم اعلام میکنن مشکل حل میشه و فشاری رو تحمل نمیکنن
نظرات بینندگان