arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۵۲۴۴
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۸ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۹

حمله تند معاون اشراف غنی علیه وقت کشی گروه طالبان در مذاکرات صلح

«سرور دانش»، معاون دوم «اشرف غنی»، ریاست جمهوری افغانستان، گروه طالبان را به افزایش بی‌سابقه خشونت‌ها، تمامیت‌خواهی و وقت‌کشی در شروع مذاکرات بین‌الافغانی متهم کرد. معاون اشرف غنی در این ارتباط بیانیه ای منتشر کرده و گفته است: دولت با آزادی زندانیان طالبان از جمله زندانیانی که پرونده جرمی و امنیتی داشتند و همچنین تشکیل هیأت مذاکره‌کننده صلح و اعلام آمادگی کامل برای هر نوع گفت‌وگو با طالبان، گام‌های مهمی را در زمینه صلح برداشته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون دوم «اشرف غنی» گروه طالبان را به افزایش بی‌سابقه خشونت‌ها، تمامیت‌خواهی و وقت‌کشی در شروع مذاکرات بین‌الافغانی متهم کرد.

به گزارش مهر به نقل از آوا، «سرور دانش»، معاون دوم «اشرف غنی»، ریاست جمهوری افغانستان، گروه طالبان را به افزایش بی‌سابقه خشونت‌ها، تمامیت‌خواهی و وقت‌کشی در شروع مذاکرات بین‌الافغانی متهم کرد.

معاون اشرف غنی در این ارتباط بیانیه ای منتشر کرده و گفته است: دولت با آزادی زندانیان طالبان از جمله زندانیانی که پرونده جرمی و امنیتی داشتند و همچنین تشکیل هیأت مذاکره‌کننده صلح و اعلام آمادگی کامل برای هر نوع گفت‌وگو با طالبان، گام‌های مهمی را در زمینه صلح برداشته است.

دانش افزود که برقراری صلح پایدار و دائمی و پایان بخشیدن به خشونت‌های چهل ساله در افغانستان نیازمند خودگذری، بلندنظری و فداکاری است.

به گفته دانش، به همین خاطر رهبری دولت تاکنون از هیچ تلاشی در این زمینه دریغ نکرده و همه موانع احتمالی از سر راه صلح را برداشته و تا کنون ۴۶۰۰ زندانی طالبان را نیز آزاد کرده است.

با این حال به گفته سرور دانش، دولت افغانستان براساس موافقت‌نامه دوحه هیچ مسؤولیتی در این رابطه نداشته است. او در ادامه افزود: با تأسف به نظر می‌رسد که گروه طالبان از حسن نظر و اقدامات صلح‌خواهانه دولت سو استفاده و وقت‌کشی می‌کند و در تمام این مدت به تشدید جنگ و افزایش خشونت‌های بی‌سابقه دامن زده و بر تمامیت‌خواهی خود افزوده و حاضر به مذاکره نشده است.

دانش در عین حال از آتش‌بس اعلام‌شده از سوی طالبان استقبال کرد و خواستار قطع جنگ، آتش‌بس دائمی و آغاز گفت‌وگوهای بین‌الافغانی شد.

نظرات بینندگان