arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۵۲۴۷
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۹ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۹

تاثیر «حالت کم مصرف» بر شارژ سریع آیفون چیست؟

هنگامی که حالت کم مصرف را برای صرفه جویی در باتری آیفون روشن می‌کنید، ممکن است تعجب کنید که بدانید ممکن است این امر به شارژ سریعتر آیفون شما نیز کمک کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

هنگامی که حالت کم مصرف را برای صرفه جویی در باتری آیفون روشن می‌کنید، ممکن است تعجب کنید که بدانید ممکن است این امر به شارژ سریعتر آیفون شما نیز کمک کند.


به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، Low Power Mode یک ویژگی آیفون است که عملکرد را برای بهینه سازی عملکرد دستگاه و باتری کاهش می‌دهد. LPM با کاهش یا تحت تأثیر ویژگی‌های خاص به حفظ عمر باتری کمک می‌کند.


بیشتر بدانید:


وقتی در حالت Low Power Mode هستید، تلفن شما تنظیماتی مانند روشنایی صفحه نمایش و انیمیشن‌های سیستم را کاهش داده و سایر ویژگی‌های خاص آیفون مانند AirDrop و iCloud را غیرفعال می‌کند. سایر عملکرد‌های سیستم مانند Siri، تازه کردن برنامه پس زمینه، بارگیری خودکار و قفل خودکار نیز تحت تأثیر قرار می‌گیرند.


حالت کم مصرف نمی‌تواند توانایی شما در استفاده از ویژگی‌های مهم مانند دسترسی به وب، برقراری و دریافت تماس‌های تلفنی یا ارسال ایمیل و پیام را متوقف کند یا بر این موارد تاثیر بگذارد. وقتی آیفون خود را در حالت Low Power Mode قرار دهید، درواقع به باتری آیفون خود دستور مصرف انرژی کمتری می‌دهید. با آزاد شدن انرژی بیشتر، تلفن شما می‌تواند بیشتر روی شارژ متمرکز شود.


درواقع Low Power Mode آیفون شما را سریعتر شارژ می‌کند، اما اهمیت آن می‌تواند متفاوت باشد. در یک آزمایش، آیفون ۶S از ۱۷ ٪ به شارژ کامل (۱۰۰ ٪) در ۲ ساعت و ۵۰ دقیقه بدون فعال کردن حالت Low Power فعال می‌شود. با روشن بودن حالت کم مصرف، آیفون ۶S در ۲ ساعت و ۴۰ دقیقه ۱۷ ٪ تا ۱۰۰ ٪ شارژ می‌شود.


در تست کنترل شده (بدون حالت کم مصرف)، آیفون در یک ساعت به شارژ ۶۶ ٪ و بعد از دو ساعت ۹۳ ٪ رسید. در حالت Low Power Mode، آیفون در یک ساعت به ۷۳ ٪ شارژ و ۹۵ ٪ پس از دو ساعت رسید. در طول هر دو آزمایش، آیفون به جز بررسی سطح شارژ هر ۱۰ دقیقه یکبار لمس نمی‌شد. با شارژ ۸۰ ٪، آیفون به طور خودکار حالت Low Power Mode را خاموش می‌کند که برای تست دوباره روشن شده است.


نحوه فعال کردن حالت کم مصرف در آیفون
هنگامی که باتری آیفون به ۲۰ ٪ کاهش یابد، یک اعلان باتری کم ظاهر و از شما خواسته می‌شود حالت کم مصرف را روشن کنید. هنگامی که این اتفاق می‌افتد، روی گزینه Low Power Mode ضربه بزنید تا آن را فعال کنید. وقتی حالت کم مصرف فعال باشد، درصد باتری باقی مانده شما زرد می‌شود.


اگر در حال حاضر در حالت کم مصرف نباشد، این هشدار هر زمان که تلفن شما ۲۰ ٪ باشد، ظاهر می‌شود. از طرف دیگر، می‌توانید Low Power Mode را به صورت دستی فعال کنید. در اینجا نحوه انجام این کار آورده شده است:

 آیفون
_برنامه تنظیمات را باز کنید


_به پایین بروید و باتری را انتخاب کنید


_تنظیمات باتری در همان بخش منو‌های Control Center و Display & Brightness قرار دارد


_وقتی حالت کم انرژی درگیر است، ضامن سبز می‌شود

تاثیر «حالت کم مصرف» بر شارژ سریع آیفون چیست؟

روش‌های دیگر برای سرعت بخشیدن به سرعت شارژ آیفون
علاوه بر حالت کم مصرف، سایر استراتژی‌های صرفه جویی در باتری مانند روشن کردن حالت هواپیما، استفاده نکردن از تلفن شما (برای مرور، بررسی ایمیل، پیمایش در اینستاگرام و غیره) و خاموش کردن تلفن شما به شارژ سریعتر آن کمک می‌کند.

نظرات بینندگان