arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۵۳۲۳
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۱ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۹

نخست وزیر انگلیس: از فداکار‌های مسلمانان در مهار کرونا قدردانی می‌کنم

نخست وزیر انگلیس با تبریک عید قربان به مسلمانان این کشور و سراسر جهان، از تلاش‌های آن‌ها برای رعایت نکات بهداشتی به منظور مهار و جلوگیری از گسترش ویروس کرونا قدردانی کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نخست وزیر انگلیس با تبریک عید قربان به مسلمانان این کشور و سراسر جهان، از تلاش‌های آن‌ها برای رعایت نکات بهداشتی به منظور مهار و جلوگیری از گسترش ویروس کرونا قدردانی کرد.

به گزارش روز جمعه ایرنا، بوریس جانسون با انتشار پیامی ویدیویی گفت که در چند ماه گذشته برای آنها (مسلمانان)که از گردهمایی در مراسم‌های عبادی و اجتماعی ماه مبارک رمضان تا شرکت در مناسک حج، ناگزیر از محدودیت‌های ناشی از بحران کرونا، چشم پوشی کردند آسان نبوده است.

وی از اینکه مسلمانان با رعایت فاصله‌گذاری‌های اجتماعی، مراقبت و کمک به نیازمندان، در برنامه دولت برای مقابله با کرونا مشارکت می‌کنند و همچنین از پزشکان و پرستاران مسلمانی که در بیمارستان‌های انگلیس برای نجات جان بیماران کرونایی خدمت می‌کنند مراتب قدردانی خود و دولت را ابراز کرد.

نخست وزیر انگلیس گفت: اینک که عید الاضحی فرا رسیده و ارزش‌هایی مانند ازخودگذشتگی و حس مسئولیت چشن گرفته می‌شود، از شما می‌خواهم که تلاش‌های خود را برای رعایت فاصله‌گذاری‌های اجتماعی و محدودیت‌ها درباره دیدار با دوستان آشنایان در خانه را رعایت تا از خود و دیگران حفاظت کنید.

وی افزود: طبیعتا اوضاع در عید الاضحی امسال از جمله برگزاری نماز عید متفاوت خواهد بود، اما امیدوارم که از این مناسبت فرخنده لذت ببرید.

علاوه بر جانسون، شمار دیگری از شخصیت‌های بلندپایه و رهبران احزاب سیاسی انگلیس عید قربان را به مسلمانان تبریک گفتند.

مساجد و مراکز اسلامی در انگلیس همچنان به دلیل بحران کرونا فعالیت‌های مذهبی را متوقف کرده و از طریق شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی با مخاطبان خود در ارتباط هستند.

بر اساس آمارهای منتشر شده، انگلیس با ثبت ۴۵ هزار و ۹۹۹ مورد فوتی ناشی از کرونا، در زمان حاضر بیشترین تعداد تلفات را در قاره اروپا ثبت کرده است.

نخست وزیر انگلیس از دو ماه پیش بیشتر محدودیت‌های قرنطینه را ناگزیر از فشارهای اقتصادی ناشی از بحران کرونا و برگزیت کاهش داد. او با این حال نسبت به موج جدید شیوع کرونا در انگلیس و سراسر اروپا هشدار داده است.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان