arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۵۳۵۲
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۵ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۹

روزنامه معاریو: نتانیاهو دولت ائتلافی را منحل خواهد کرد

روزنامه عبری زبان معاریو در گزارشی تاکید کرد که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل با جدیت در فکر انحلال دولت ائتلافی و تشکیل دولتی جدید و راست‌گرا متشکل از ۶۱ عضو است. احتمال می‌رود که پس از مشکلات و بحران‌های اخیر در میان احزاب راست‌گرا به سبب سیاست‌های نتانیاهو، نفتالی بنت تا حدودی به سمت او متمایل شود. برخی منابع در لیکود برگزاری انتخابات جدید را هم محتمل دانسته‌اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نخست وزیر اسرائیل با جدیت به دنبال انحلال دولت ائتلافی این رژیم است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، روزنامه عبری زبان معاریو در گزارشی تاکید کرد که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی با جدیت در فکر انحلال دولت ائتلافی و تشکیل دولتی جدید و راست‌گرا متشکل از 61 عضو است.

به گفته این روزنامه، نتانیاهو دولت جدید خود را با مشارکت احزاب تندرو حریدی و احزاب ائتلاف یمینا به رهبری نفتالی بنت تشکیل خواهد داد.

همچنین قرار است شماری از اعضای کنست که حامی نتانیاهو و مخالف سیاست‌های بنی گانتس وزیر جنگ و نخست وزیر جایگزین رژیم صهیونیستی هستند و در چارچوب ائتلاف آبی سفید در انتخابات اخیر مشارکت داشتند، به دولت جدید او ملحق شوند.

برخی اعضای کنست در گفتگو با معاریو گفته‌اند که طی هفته‌های اخیر تلاش زیادی برای جذب برخی اعضای کنست از حزب گانتس به دولت جدید نتانیاهو انجام گرفته است.

احتمال می‌رود که پس از مشکلات و بحران‌های اخیر در میان احزاب راست‌گرا به سبب سیاست‌های نتانیاهو، نفتالی بنت تا حدودی به سمت او متمایل شود.

برخی منابع در لیکود برگزاری انتخابات جدید را هم محتمل دانسته‌اند.

نظرات بینندگان