arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۵۴۰۱
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۲۲ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۹

الکاظمی امشب زمان برگزاری انتخابات زودهنگام را اعلام می‌کند

خبرگزاری رسمی عراق (واع) عصر امروز (جمعه) به وقت محلی از برخی منابع دولتی نقل کرد که «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر این کشور شامگاه امروز یک سخنرانی تلویزیونی را ایراد می کند و طی آن نیز زمان برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی را مشخص خواهد کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

منابع دولتی در عراق از تصمیم نخست وزیر این کشور برای اعلام زمان برگزاری انتخابات زودهنگام در یک سخنرانی تلویزیونی خبر دادند.

به گزارش شفقنا، خبرگزاری رسمی عراق (واع) عصر امروز (جمعه) به وقت محلی از برخی منابع دولتی نقل کرد که «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر این کشور شامگاه امروز یک سخنرانی تلویزیونی را ایراد می کند و طی آن نیز زمان برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی را مشخص خواهد کرد.

در همین حال، برخی منابع خبری تاکید کردند که نخست وزیر عراق در سخنرانی امشب خود روز پنج دسامبر سال جاری میلادی (۱۵ آذر ۱۳۹۹) را به عنوان تاریخ برگزاری انتخابات زودهنگام اعلام خواهد کرد.

این در حالی است که الکاظمی پیشتر ضمن تاکید بر تلاش دولت کنونی عراق برای برگزاری انتخابات زودهنگام، خاطر نشان ساخته بود که دولت آماده تحقق همه نیازمندی های بر عهده خود در رابطه با اختصاص بودجه برای کمیسیون انتخابات و تامین فضای امن برای برگزاری انتخابات شفاف و مطابق با استانداردهای بین المللی است.

نخست وزیر عراق همچنین از مجلس نمایندگان این کشور درخواست کرده که برای تصویب قانون انتخابات در یک مدت کوتاه به عنوان یکی از پیش شرط های انجام فرآیند انتخابات در فضای سالم، به سرعت اقدام کند.

یادآور می شود که برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام، یکی از خواسته های اصلی شرکت کنندگان در اعتراضات کم سابقه سال گذشته میلادی در عراق بوده که به استعفای «عادل عبدالمهدی»، نخست وزیر قبلی این کشور از منصب خود و روی کار آمدن دولت کنونی منجر شد و الکاظمی نیز بارها تاکید کرده که دولت وی برای برگزاری یک انتخابات بیانگر واقعی و صادقانه اراده مردم و آرمان های آنها در تحقق توسعه و ثبات سیاسی مصمم است.

 

نظرات بینندگان